Förälder/Blivande Förälder i Bryssel
Ursäkta min kassan stavning i inlägget ovan;iPaden hittar på egna ord, Skulle skriva att vi flyttade hit i början av nov.
Ursäkta min kassan stavning i inlägget ovan;iPaden hittar på egna ord, Skulle skriva att vi flyttade hit i början av nov.
Woluwe shoppingcenter blir bra, där finns caféer, det vet jag :)
Det verkar som att några caféer öppnar redan 8.30, så ska vi säga 9.30? Ska vi ses under rulltrappan där man kan mata sina barn, så ser vi vilket som är öppet för fika?
Fikalista:
Onsdag 1 december Woluwe shoppingcenter
9.30?
- Mrs KF (Karin)
- Rundabullar (?)
Självklart får alla som vill hänga på, det är bara skoj! Vad bra med barnstolar, då klarar vi oss :)
tack för en trevlig fika i onsdags tjejer, det får vi göra om! Hinns det med innan jul tro? Nästa vecka kan jag nog måndag och onsdag och veckan därpå onsdag och eventuellt fredag, vi åker hem till Sverige på eftermiddagen där. Hur gick det med tvillingarna på förskolan? Lämnar man in dem eller är kvar?
Så länge de får uppmärksamhet brukar det gå rätt bra att sitta still ett tag. PLus att det fanns fler barn att titta på :)
Ska vi säga onsdag igen? Samma ställe blir bra. Eller också så kommer du/ni hit. Är det bara ett barn (mitt) som kommer med så är det kanske lika smidigt att vara här eftersom han har sina leksaker här.
Jag känner lite samma sak med den gemensamma tiden; kvällarna försvinner så fort, så det är roligt om man kan göra saker ihop på helgerna. Så att träffas tillsammans med männen någon gång låter som en bra plan :)
Leksaksmuseum låter skoj, var ligger det?
Är det nån som är sugen på fika imorgon onsdag 8 december?
Det får bli en januarifika istället helt enkelt. Vi åker till Sverige nästa helg och återkommer 5 januari.
Hoppas ni får det bra i Sverige! Det verkar väl rätt bra med förskolan, hoppas de inte bara läser tidningar utan även tar hand om barnen ;)
Rundabullar; krya på dig!
Välkommen till tråden (och Bryssel) Jenny! Kul med fler som hänger på!
Instämmer med ovanståendes frågor, vi är nyfikna av oss här ;)
Hur gammal är din son?
Imorgon åker vi tillbaka till Bryssel igen, ska bli lite skönt att komma "hem" igen. Även om vi har kvar vårt hus hemma i Sverige, så har vi det mesta av våra vardagliga saker i Bryssel. Egentligen skulle vi åkt för en vecka sen, men min man lades in på sjukhus på nyårsafton (jippie) för blindtarmsinflammation. Och han var rätt dålig, så han fick stanna kvar tills i tisdags och läkarna rådde honom att stanna i Sverige en vecka till utifall att något skulle hända med såret. Och den veckan har gått nu.
Så jag känner inte att jag fått jättemycket ledigt eftersom han först låg däckad hemma i sängen i några dagar och sen var på sjukan och sen varit trött plus att han inte får bära. Så jag har varit tvungen att vara med sonen hela tiden. Plus att han (sonen alltså) dessutom är extremt mammig just nu, så det har inte funkat för mig att ens komma hemifrån på egen hand. Min syrra var här några dagar (skulle egentligen åkt med oss ner), men inte heller hon dög, så när jag skulle göra ärenden fick både hon och sonen följa med. Jobbigt, men bara att acceptera, det går väl över med mammigheten hoppas jag.
'JennyOoo; har du också jobb som du kan ta med dig till Bryssel eller ska du leta nytt? Vad jobbar du och din man med?
Det blir toppen med en träff när alla är på plats igen!
Nu är vi också tillbaka igen, rätt skönt faktiskt. Mannen mår dessutom lite bättre, men är sjukskriven även denna veckan och i Belgien kan man då inte välja att jobba deltid, så han blev hemskickad när han försökte arbeta idag :)
Vi hade besök i helgen och var inne i stan igår. Jag tyckte mig inte se nån julbelysning, så den var nog nere nu.
VIlket underbart väder vi haft i helgen; igår åt vi lunch utomhus, underbart ju!!!
Är det nån som börjar bli sugen på en träff igen? Nästa vecka kan jag måndag och onsdag. Är det nån mer som kan då?
Jenny; var i Bryssel ska ni bo när ni flyttar ner i mars?
Ska vi säga nästa onsdag då?
Fika hemma hos oss? Jag fixar kaffe och nåt sött, finns även pålägg ifall den/de som kommer vill ta med bröd.
Runt kl 10 passar bra för oss, för då har nog J sovit klart. Eller iallafall somnat :)
Jag inboxar adress och vägbeskrivning till er som kommer.
Fika hos Mrs KF, onsdag 26 januari kl 10:
- Mrs KF
- Rundabullar
Har du fått meddelandet m vägbeskrivningen Rundabullar?
Hej igen Sanna2!
Välkommen tillbaka. Tråkigt att höra om era problem, men jag hoppas du kommer bli bättre nu! Så att ni kan få ert efterlängtade plus :)
Att träffas på café Blomqvist låter väldigt trevligt, jag hänger gärna på nån dag! Har aldrig varit där, men det är alltid kul att hitta till lite nya stadsdelar.
Jag brukar vara en del i svenska kyrkan, men bara på förmiddagsgrupperna, då sonen gärna sover middag på onsdagarna när det är eftermiddagsgrupp. Plus att jag tycker att han är lite för liten för den gruppen än. Den är öppen för barn upp till 6 år och vad jag har hört så brukar det vara rätt många 3-5-åringar där. Är man 2 1/2 är det säkert toppen, men när man är 1 kan det bli lite stimmigt.
Men som sagt; jag bokar gärna in en fika nån eftermiddag! Helst måndag eller onsdag.
Välkommen ner Jenny, hoppas ni kommer trivas i Bryssel. Har ni tidsbegränsat kontrakt eller hyr länge har ni tänkt stanna? Veckan som kommer kan jag inte, men de två kommande veckorna därefter kan jag. För min del är måndag eller onsdag eftermiddag bäst. Ska vi ses på blomqvists? Vilken dag ska vi bestämma?
Jag är på en träff nästa måndag! Fler som kan? Är det svårt att hitta? Vad gäller svenska kyrkans barngrupper skulle jag tro att de gör ett längre sommaruppehåll, men jag vet inte säkert, däremot kanske kyrkan är öppen ändå så man kan ses där och låta barnen leka. Om jag kommeer ihåg det ska jag fräga nästa gång jag är där.
Jag frågade om sommaren på svenska kyrkan idag. Det verkar som att barngrupperna håller på en bit in i juni och nog börjar i september igen. Kyrkan är stängd från början av juli till slutet av augusti trodde hon jag pratade med.
Sanna2; ta du din dotter till onsdagsgruppen, det skulle nog passa henne jättebra. Tror där är många barn i hennes ålder.
Låter riktigt romantiskt att åka iväg på tu man hand :) Eundabullar; bärselen kommer med!
Hej ni tre nya och välkomna hit!
Malena C, vi är inte så många som har så stora barn här i tråden, tror det är nån, men hon är inte så aktiv längre. Själv har jag en pojke som är 14 månader och han ska väl förhoppningsvis börja creche på deltid till hösten. Har inte börjat fråga runt än, men det kanske är dags.
Juliagrund, grattis till lilla dottern! Jag har dålig koll på de mer centrala delarna av bryssel, själv bor jag ute i stockel och brukar hänga en del på svenska kyrkan. De har en bebisgrupp på tisdagseftermiddagarna. Vi är några som har träffats ett par gånger, så du är hjärtligt välkommen att hänga på nästa gång. VI har ingen dejt inplanerad dock, så vi får se när det blir.