Etterbeek känner jag igen, vi sitter och kollar kartan för fullt och försöker lära oss lite olika stadsdelar :)
Igår försökte vi fördjupa oss i kollektivtrafiken för att komma fram till ifall min man kommer kunna åka kollektivt till jobbet. Hans kontor ligger i Zavemtem, i nåt stort industriområde om jag förstått det rätt. Bland annat så ligger Natos kontor i närheten. Men det är inte så lätt....
Vi har också kollat lite på att bo i Etterbeek eller kanske lite utanför, typ Kraainem, Stockel eller Woluve-st-Pierre/Lambert. Nåt av ställena verkar ligga ganska nära en skog och det gillar vi :) Vi ska åka ner första helgen i oktober för att få hjälp att hitta bostad (fördelen när man blir utsänd av sitt jobb; man får mycket hjälp med allt praktiskt). Bor ni i lägenhet? Vi vill gärna bo med liten trädgård iallafall, så att det är lätt att vara ute med sonen.
Jag har tänkt börja med att vara hemma, så får vi se om det räcker som stimulans eller om jag känner att jag "måste" jobba för att vara nöjd. Men då är det deltid som är aktuellt för min del, känner också att jag vill ta vara på denna möjlighet att vara hemma med barn(en) mer än jag kunnat vara i Sverige. Hoppas kunna hitta nåt bra jobb i så fall; det verkar som att jag får hjälp från mannens företag att söka jobb om det blir aktuellt, så det känns ju skönt.
Hur funkar det för er dotter på franskt dagis? Pratar ni franska hemma? Varken jag eller min man pratar franska, men det kanske blir ett sätt att lära oss genom att sätta pojken på fransktalande barnomsorg ;)
Är man hemma på heltid är det ju verkligen extra kul att träffa lite andra mammor och barn, både för min och sonens skull.
Spännande med forskning Fenna, hör gärna mer om det!
Dags för dagens promenad i ett regnigt och blåsigt Göteborg!
Ha en bra dag!