Förälder/Blivande Förälder i Bryssel
Hej! Jag är också glad över att ha hittat den här tråden. Den t o m fick mig att registrera mig på familjeliv... till slut!
Jag bor i kommunen Watermael-Boitsfort i södra Bryssel. Precis innan skogen. Kan bara rekommendera detta området!!! Min sambo jobbar på Kommissionen i Beaulieu, han cyklar till jobbet ;), och jag är mammaledig. Vi har två barn ca 1 år (tvillingar). Jag är relativt ny i Belgien och trivs bra. Vi kommer nog att stanna här två år till. Min förhoppning är att så småningom hitta arbete för min egen del åtminstone deltid. Min sambo är Rumänare och efter den här tiden i Belgien planerar vi att bosätta oss i Sverige igen (vi träffades i Sverige).
Nu börjar jag dock längta efter att träffa andra svenska mammor, både för min egen och för barnens skull! Hur har ni det på den fronten, känner ni många andra svenska mammor och har ni några tankar kring detta?
Karin, var i östra Bryssel hamnade ni?
Jo, ett tips till er som nyss flyttat hit ang nätverk för utlandsmammor: svenskamammor.com med t ex barnvaktsforum och Brussels Childbirthtrust www.bctbelgium.com med t ex mammagrupper för utlandsmammor.
MVH
Charlotte