• jessamy

Förälder/Blivande Förälder i Bryssel

Hej.
    vilken rolig tråd.
    Själv bor jag i Sverige med min dotter och "mage" och min sambo. Sambon kommer dock från Belgien. Från Wieze men tar ca 25 min med tåg till bryssel.
    Jag letar alltid efter svenskor med barn så man har någon man kan kaffedejta med när man kommer dit :)

• jessamy

Hej mammor i Belgien/bryssel.
    Jag visste inte att det fanns öppna förskolan i Belgien. Är den som i Sverige?
    Min sambo kommer dock från den flamländsktalande delen av Belgien och ingen av hans vänner med barn har någonsin varit på någon öppen förskola! =)

• jessamy

Rundabullar: Här i Sverige lämnar man inte heller på öppna förskolan. Man går dit med barnen och leker och träffar andra mammor. De har sångstunder och man kan måla etc etc.
    :)
    Bara intressant att höra eftersom mina vänner som har barn i belgien ALDRIG har hört talas om att man ska träffa andra mammor på öppna förskolor! =)
    Ska höra med sambon ifall något av ställena ligger nära där svärmor bor! =)

Men som sagt skulle gärna vilja ha en flamländsk talande öppen förskola! =)

• jessamy

Hej mammor. Jag hade gärna följt med er om jag varit i Belgien. Behöver lära känna flera svenskor i Belgien :) Hur har ni hamnat där

• jessamy
    MrsKjF skrev 2010-11-24 10:31:34 följande:
    hej, Vi döttrars gir i början av november eftersom min man ärnutsänd av sitt jobb. vi kommer nog stanna i tre år som t ser ut nu. jag är ju mammaledig för tillfället, så får vi se om det blir jobb för min del också framöver eller om jag är hemma hela tiden vi bor här. Jessamy, ska du och barnen också flytta till Belgien framöver eller ska ni bli kvar i sverige och sambon här?
    Sambon bor också i Sverige för tillfället. Jag tror att så länge vi har jobb båda två i SVerige blir vi kvar här! =) Men vill gärna lära känna flera svenskor i Belgien då vi befinner oss där ofta! =)
  • jessamy

Jag träffar också gärna svenska mammor i Belgien. Dock kommer jag ju inte tillbaka förens nästa sommar! =) Vet en mamma i närheten av Gent som har barn och väntar ett till och en mamma i Lebbeke som väntar barn :)

• jessamy

JennyOoo: Tänkte gå in o skriva i din gästbok men kunde inet så skriver här :) Har bott i Belgien men bor i sverige för tillfället med min belgiska sambon och våran dotter =)
    Vad skoj att ni ska flytta dit :) Vad ska ni göra där? Arbeta misstnäker jag ;)

• jessamy

Jag vill gärna vara med i sommar om det är okej trots att vi bor i Sverige =) då befinner jag mig ju i belgien igen :)

Svar på tråden Förälder/Blivande Förälder i Bryssel