Inlägg från: Nessima |Visa alla inlägg
  • Nessima

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Börjar känna mig rund mest över allt vid detta laget, har gått upp drygt 5 kg. Bilden är från idag, v20+4
  • Nessima

Blir alltid lite glad när jag går in på denna sidan och ser alla fina bilder :)

• Nessima

Pluppe: Jag har köpt dinosaurdräkten i samma serie som pandan :) Då behöver mitt barn inte vara ensam om att bli utklädd till söta saker i alla fall, skönt att veta att andra också faller för djurdräkterna :)

• Nessima

Bild från förra veckan, v. 24. Har gått upp mer än 7 kg nu, har inte vågat väga mig på en vecka. Börjar känna mig fläskig men jag vet ju varför jag går upp och är inte riktigt beredd på att ändra mig heller...

Det kaaanske skulle kunna bero på de här:

(Jag lovar att jag inte har ätit 15 bullar sedan igår kväll.... någon som tror mig?!)
  • Nessima
    Amariea skrev 2010-12-13 15:21:59 följande:
    Nessima, det syns ju rätt tydligt att det är mage du har gått upp och inte en massa annat onödigt. Jag överväger för övrigt att gå och tina en bulle från frysen nu efter den där bilden. Flört
    Man måste inte tina lussebullar ens, de är supergoda att knapra på frysta :)
  • Nessima

Jag oroar mig lite över vikten. Mest för att man inte vet var det kommer sluta eller hur lätt eller svårt det kommer vara att bli av med dem kilona sen. Inte för kilona i sig utan för att jag inte vet hur det kommer att se ut och för att jag inte känner att jag har kontroll, och jag är lite av ett kontrollfreak. Kände mig stor redan innan jag blev gravid och att ha gått upp över 7 kg, vilket visserligen räknas som normalt, känns inte helt bra. Jag hade som mål att inte gå upp mer än 10 kg totalt och det kommer skita sig helt. Vill inte väga över 80 kg :'(

• Nessima

Bild från igår, v. 30. Vågen visar + 11 kg och "tigerränderna" förökar sig över magen...
  • Nessima

(Det är verkligen ingen hit att ta bilder inomhus på kvällen utan blixt, allt får en trevlig gul nyans... Det är nog dags för mig att skaffa mig en hårborste också, äger ingen :P)

v. 38 och vågen visar +19 kg
    Känner mig stor och klumpig och längtar verkligen efter min bebis nu. Dessutom är jag dödligt uttråkad, har varit hemma i två veckor nu och jag är inte programmerad för att inte ha något att göra. Klättrar på väggarna redan och vem vet hur lång tid det är kvar innan bebisen tänker komma ut :/

• Nessima
    Tovsan: Det kanske är vad som kallas en pojkmage (jag har aldrig förstått hur det ena eller det andra skulle se ut), men enligt ultraljudet är det en liten flicka som gömmer sig där inne :) Får väl se vad som kommer ut i slutändan!

Det jobbigaste med att gå upp så mycket är att det verkligen blir tungt för knäna och kroppen. Antar att man inte har tillräckligt mycket muskler för att hålla uppe sin nya vikt så det ligger och skaver på lederna eller något.  
  • Nessima

Nu är mormorspläden klar! Måste hitta ett nytt projekt att pilla med nu när jag går hemma, blir vansinnig av all denna tid och inget att göra :/
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.