Inlägg från: ewaulrica |Visa alla inlägg
  • ewaulrica

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Längtan efter liten skrev 2010-10-21 10:07:07 följande:
    Tycker inte den växer så mycket nu som innan... kan tom tycka att den är mindre?
    är det onormalt?
    Kanske är det för att hormonnivåerna har stabiliserats nu, och du inte binder lika mycket vätska i kroppen, tex?
  • ewaulrica
    AlbusMinerva skrev 2010-10-25 18:21:08 följande:
    Det skall bli VÄLDIGT spännande o se om de flyttar vårt datum ngt..
    För jag VET när det blev till *s* Det kan röra sig om ett par dagars skillnad, inte mer..
    Men även om man vet när det blev till så tar det ju olika lång tid för ägget att vandra och fästa. Jag vet exakt också men av allt att döma så blir jag bakåtflyttad, så mycket som en vecka kan det bli!! Förmodligen tog det låååång tid för ägget att fästa...:)
  • ewaulrica

Inte så bra ulj bilder blev det denna gång, men man kan iaf se den lilla profilen (på vad både jag och barnets far tror är en tjej, vår lilla påskkärring :))

Nedersta bilden till höger är uppifrån, man ser huvudet uppifrån och de små händerna framför ansiktet. Vet inte om den leker "tittut" kanske... ? :)
  • ewaulrica
    Lilla Lillan skrev 2010-11-24 09:22:09 följande:

Sådär! :)
    Första bilden på min mage!
    Vecka 19+6....

HALVVÄGS IMORGON!

Tänk om min lille bara kan börja "kicka" lite hårdare.....
    Vill ha livstecken!
    Med moderkakan i framvägg samt första barnet får jag nog inte förvänta mig för mycket antar jag!
    Vilken snygg tröja! :) Vart är den köpt?! :)
  • ewaulrica

Med mitt första barn gick jag upp nio kg, vägde 53 kg när graviditeten började. Med killarna gick jag upp 17 kg (otroligt lite för att vänta tvillingar) och då vägde jag 51 kg innan.

Nu, 11,5 år senare, vägde jag 73 kg innan (!!!) graviditeten började, och jag har ingen aaaning om hur mycket jag har gått upp hittills. Men det känns inte som om det är så mycket, jag känner mig nästan smalare över armar och axlar, så kanske de första tuffa månaderna har gjort sitt till.

Jag vill inte fokusera för mycket på vikten heller, risken är att man fastnar i några konstiga mönster och med tanke på att vissa, precis som jag, inte KAN röra sig och motionera, så kan det skapa onödiga nojjor. Det jag lägger på mig nu får jag helt enkelt ta och fixa senare, efter graviditeten. Jag har gjort det förr och vet att det funkar om man lägger manken till..:)

• ewaulrica
    Jeans skrev 2010-12-15 21:13:54 följande:
    Ewa - otroligt fin mage! (hade btw aldrig trott på att du e närmare 40;))
    *asg* jag tycker den är jättestor, men sen när jag ser här på sidan och jmf så är den ju rätt liten..? ;) tänk att den magen burit tvillingar också, jag ska se om jag hittar någon gammal bild när jag var höggravid eller i typ samma vecka och jmf...

tack förresten, och nej, har hört förr att jag är lyckligt lottad och inte ser riktigt så gammal ut som min ålder. Kan bero på att jag är ihop med en 11 år yngre man sedan sex år tillbaka, är tvungen att hålla sig ung då! ;)
  • ewaulrica
    Jeans skrev 2010-12-15 21:49:10 följande:
    .. Emm vet inte om jag vil ha en under 23? xD så i mitt nästa förhållande blir de nog jag som e lammköttet! (jag är ensamstående så jag "letar") ;)
    :) allt handlar ju som sagt var om hur man är, inte vilken ålder man har :) jag är freeminded och är inte en sån som låter nåt så banalt som ålder styra över vilken jag blir kär i ;) (även om man stött på fördomar vill jag lova)
  • ewaulrica
    Quiet thoughts skrev 2010-12-15 22:10:12 följande:
    ha,ha jag skulle kunna dejta Chris Norman. Smokies gamla leadsinger på 70-80 talet. damn han va hot då ju.
    Nu är han 60 men verkar ha en jäkla karisma.
    Dock har han varit gift 40 år och är nästans 30 år äldre mig hahaha. (Ja jag är ju också gift iofs)
    :) för att inte tala om Sean Connery...eller George Clooney...
  • ewaulrica
    Quiet thoughts skrev 2010-12-15 22:16:29 följande:
    mera gubbar åt kvinnorna ^^ de är ju iaf "vuxna" förhoppningsvis. Glad
    fast vem vet. de kanske är lika omogna som en 21-åring när det väl kommer till kritan...;)
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.