Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

Tvätta sig efter toalettbesök

Yildirim skrev 2010-08-24 13:21:24 följande:
    Ni kan ju tex inte låta en kille gå ner på er spontant ifall ni inte sköljer efter kiss och bajs ifall ni inte duschat innan....
    Inte?

*watch me*

... on the other hand, please don't.
  • Denebola
    SoStylish skrev 2010-08-24 13:23:50 följande:
    Men bajset befinner sig ju INNE i rumpan i tarmen? Ska jag stoppa upp en flaska WC-duck där eller?
    Hahaha
  • Denebola
    Yildirim skrev 2010-08-24 13:32:19 följande:
    tycker du inte det är äckligt ? uff nu ser man verkligen hur lätt folk ser på bajs nuförtiden :P
    Nej, jag är ju inte smutsig så varför skulle det vara äckligt?
  • Denebola
    pyjamastrollet skrev 2010-08-24 13:32:07 följande:
    Men tänker du på kroppens naturliga skydd? Allt sådant förstör man om man tvättar för ofta och det i sin tur gör att det blir mer ohygieniskt. 

Sen är det ju inte nyttigt med den hysteri och rädsla för bakterier som folk verkar ha nu, tvättar man för mycket och spritar sina händer för ofta osv. så tar man ju även bort de nyttiga bakterierna som man har för att skydda. 
    Kroppen är uppbyggd på ett väldigt praktiskt sätt för att skydda sig själv och sådant motverkar man om man hysteriskt tvättar sig för ofta och det är sådant som sätter kroppen ur spel...
    Så sant, så sant.
  • Denebola
    Cornellia skrev 2010-08-24 13:39:52 följande:
    Läste någonstans att man när man planerar flyktingläger så måste man ta hänsyn till om folk har vana att använda toapapper eller att skölja . I dom läger där folk tvättar sig med vatten så sprids sjukdommar mycket mindre än i pappersanvändande läger.

Men jag tvättar inte av heller, orka hålla på att slabba så. Tycker att det räcker med den dagliga tvättningen + duschen innan sex.
    Dock är det viss skillnad på att leva i flyktingläger och att leva i lägenhet/hus med riktig toalett. Flyktingläger har en förmåga att vara något mer primitivt på alla plan.
  • Denebola
    Mornie Alantie skrev 2010-08-24 13:53:12 följande:
    Jag tror att smittspridning ökar mer av bristande handhygien än bristande rumphygien dessutom. Annars skulle ju Sverige, där enligt TS endast 10% av befolkningen sköljer med vatten efter toabesök, vara en extrem smitthärd.
    Ja, framförallt det. Jag tänkte på det men orkade inte formulera mig
    Yildirim skrev 2010-08-24 13:50:08 följande:
    Hade du valt pappers eller skölj-lägret om du var på flykting läger ?
    Hehe, spännande att få välja flyktinläger!
    Jag hade valt papperslägret, och hoppats på goda möjligheter för handhygien, se ovan.
  • Denebola
    Birry skrev 2010-08-24 13:58:06 följande:
    Också jättebra "bevis"! Det är ju inte sjukdom ni "blaskare" skriver att ni är rädda för, utan att vara "ofräscha"... Blanda äpplen och päron = det här går ju jättebra!
    Oh, TS bjuder på fruktsallad!
  • Denebola
    white trash mia skrev 2010-08-24 20:17:45 följande:
    Så det är alltså bajs kvar i rumpan trots att du torkat dig med papper? Eller vad är det som hamnar i badkaret? Om man nu blir så ren av papper borde det väl inte ramla ner något?

Själv torkar jag bort allt bajs med torrt papper och sen använder jag blött papper och våtservetter och det går snabbt och smidigt. Och om jag någon gång använder duschen så har jag ju redan torkat bort allt så det blir inte smutsigt i duschen som det du skriver att det skulle bli för dig.
    Jag tror hon menade att skölja sig i stället för att använda toapapper. Argumentet "man sparar på toapapper om man sköljer" har hörts i tråden, så helt taget ur luften är det inte.
  • Denebola
    white trash mia skrev 2010-08-24 20:26:05 följande:
    Så omtänksamt av er som tycker så. Kan glädja er med att jag mår bra i alla fall. Och jag kan inte tänka mig att så många mår dåligt av att tvätta rumpan efter bajs.
    Nå, nu var det inte riktigt tvagningen jag tyckte vad ledsamt. Läs det inlägg jag citerade igen så kanske du kan hitta något som är lite värre än att folk tvättar rumpan efter bajsning:
    Birry skrev 2010-08-24 10:05:18 följande:
    Jag blir mest bekymrad över den här renlighetshysterin - tycker att det är tragiskt att unga tjejer känner såhär (förmodligen mynnat ur två saker: behovet av att alltid "vara tillgänglig" för sex - och då alltid rena nog för oralsex, samt den generellt skapade "du duger inte som du är så du måste tvätta, ansa, raka, parfymera, tvättatvättatvätta in absurdum"
    Att känna sig tvingad att tvätta sig efter att man har bajsat kan vara ett symptom på yttre (negativ) påverkan.
  • Denebola
    white trash mia skrev 2010-08-24 21:14:12 följande:
    Som jag har skrivit flera gånger är det inte bakterier jag oroar mig för. Jag känner mig fräschare om jkag tvättar med blött papper och våtservetter. Jag tror att vatten kan hjälpa lite mot lukt och bakterier. Jag kan ha fel. Men jag känner mig fräschare så.

Man tvättar ju händerna med tvål och vatten, skulle det inte göra händerna lite renare och fräschare? 

Jag använder parfymerade våtservetter som kan hjälpa till att dölja eventuell lukt. 
    Fast med händerna hanterar du mat mm. Det gör du knappast med rumpan.
  • Denebola
    Yildirim skrev 2010-08-25 10:20:11 följande:
    Vänta nu.... om du nu är ren i underlivet efter torkining så kommer det ju inget smuts i badkaret?
    Denebola skrev 2010-08-24 22:56:02 följande:
    Jag tror hon menade att skölja sig i stället för att använda toapapper. Argumentet "man sparar på toapapper om man sköljer" har hörts i tråden, så helt taget ur luften är det inte.
  • Denebola
    white trash mia skrev 2010-08-25 16:48:52 följande:
    Jag förstod det men valde att uttrycka mig lite skämtsamt i en sådan här tråd, men det gick tydligen inte fram.

Det är omtänksamt av dig att bry dig om de tjejerna du beskriver. Men jag är inte en av dem bara för att jag tvättar rumpan. Och jag tror inte att alla som tvättar rumpan är en av de tjejerna du beskriver. Det var det jag ville säga.

Visst är det så att många är i den situation du beskriver. Men inte alla. Och definitivt inte jag. Men det är fint att du bryr dig om dem.
    Det framgick inte särskilt tydligt att du skämtade.
  • Denebola
    white trash mia skrev 2010-08-25 16:52:48 följande:
    I så fall tycker jag kanske att hon kunde varit lite tydligare med det.

Men jag håller med. Självklart kan man inte bara duscha istället för att använda papper. Man måste ju använda papper först. Men det tycker jag att hon kunde ha fattat själv och inte behövt skriva ett inlägg om bajs i badkaret. Men det är min åsikt. 
    Alltså, för oss som "bara" använder toapapper är det inte alls självklart hur man gör när man tvättar sig efter bajsande. Och som jag sagt redan, vi har fått höra att man sparar toapapper på att tvätta sig, då tycker i alla fall jag att det inte är konstigt om man tror att man inte använder papper alls om man sköjler sig.
  • Denebola
    Yildirim skrev 2010-08-25 20:19:40 följande:
    Jag kanske var otydlig, men man torkar sig skälvklart TORR efter sköljningen. Vatten är till för att rengöra, papper är till för att torka. Och för att torka behöver man bara lite papper i jämförelse om man skulle ta bort allt bajs med det.
    Hmm, jag ser mig inte som "torr" förrän bajset är borta helt, hur kan det då gå åt mindre papper om man tvättar också?
  • Denebola
    white trash mia skrev 2010-08-25 21:45:12 följande:
    Här skriver hon tydligt och klart att hon torkar sig torr EFTER sköljning. Alltså hon sköljer bort bajs och sen torkar torrt. Då gör hon av med mindre papper än om hon torkar bort själva bajset med papper. Hänger du med?

Obs! Jag gör inte på det sättet (torkar bort allt med torrt papper, sen tvättar jag med blött papper och ofta våtservetter). 
    Ah, sorry, jag läste fel.
    white trash mia skrev 2010-08-25 21:46:45 följande:
    Då ber jag om ursäkt och lovar att i fortsättningen hålla mig allvarlig i en så här seriös tråd om ett väldigt viktigt ämne.
    Skämta för all del, men det är bra om det framgår att du skämtar.
    white trash mia skrev 2010-08-25 21:50:07 följande:
    Nej, var väldigt vad det här med rumptvätt är komplicerat för vissa. HUR kan man tvätta sig i rumpan?! De som säger att de sparar papper kanske inte sköljer av sig i badkaret så att det kommer bajs där. De kanske har duschslang vid toaletten, vilket många har. Ja, det finns många möjligheter till rumptvätt. Komplicerad fråga det här. Hoppas ni slipper bajs i badkaret alla här i tråden!
    Det finns fler nyanser än "komplicerat" och "självklart". Jag kan absolut tänka mig många sätt att rengöra sig efter att man har bajsat, men jag är ingen tankeläsare och vet därför inte automatiskt hur ni "sköljare" går till väga, innan ni berättar (som du har gjort i ett inlägg tidigare i tråden). Jag försöker att inte förutsätta något utan ger respons på det ni berättar. Så om jag får höra att man sparar papper på att skölja sig så undrar jag då hur man gör.
Svar på tråden Tvätta sig efter toalettbesök