Jobba med ögoninflammation??
Dilemma!!
Idag var första dagen på jobbet för mig efter semestern (förskola).
Det var planeringsdag så att jag vaknade med ögat igenbommat av var och svullet störde mig inte så värst mkt. (ungarna hemma har ögoninfektion och har väl smittat mig).
Det var bara vi i personalgruppen på jobbet och inga barn så jag satte på mig mina EXTREMT fula glasögon (som jag inte ens går till ICA med på helgerna) och åkte iväg till jobbet.
På jobbet frågade alla vad som hänt och jag förklarade att barnen hemma är sjuka och har ögoninflammation och måste ha smittat mig, därav de fula glasögonen. och jag sa att om ögonen ser ut så här i morgon så får jag kanske stanna hemma, för vi e ju rätt hårda mot föräldrarna att de inte får lämna barnen på förskolan när de har inflammation i ögonen och då kan ju inte jag som personal knata runt med mina illröda, rinnande, svullna ögon!
Men då sa några av dem -Men du går ju inte och gnuggar dig i ögonen som barnen gör, du smittar ju inte på samma sätt!
och tyckte att jag skulle jobba ändå, jag e ju inte sjuk annars menar de...
Jag tycker att det känns jätte fel att jobba med ögoninfektion när vi inte låter barnen komma då de har det...
Hur skulle du som föräldrer reagera om du möttes av en i personalen med ögoninfektion på ditt barns förskola?
Ni som jobbar på förskola, hur skulle ni göra? Gå till jobbet eller vara hemma tills ögonen är bra?
Känns så dumt att sjukskriva sig när man jobbat 1 dag efter semestern, men de såg ju sammtidigt hur jag såg ut i dag....
kram kram