Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
Tack KajsaMaja70, L78 och LottaU för kul eftermiddag i TIrup! Ser fram emot fler lekträffar snart!
Tack KajsaMaja70, L78 och LottaU för kul eftermiddag i TIrup! Ser fram emot fler lekträffar snart!
Hej! Vi tänkte åka till Bonderups mölla, söder om Dalby, på söndag och undrar om det är fler som ha lust att komma med. Förutom att man kan titta på möllan kommer de att ha mjöl till försäljning "om vindarna tilåter", loppmarknad och våffelcafé. Man kan läsa mer på http://www.bonderupsmolla.se/ . Möllan har öppet mellan 11-17 och vi tänkte vara där ca kl 11.
Min pojke som är 5 går på lekskola någon dag i veckan och är hemma övriga. Jag jobbar deltid.
Jag såg att det ska vara lekar för barn " Folkliga lekar Prova på välkända och bortglömda lekar från senaste seklet" på torsdag 14-16.
Plats: Stadsparken i Lund, grusplanen vid Musikpaviljongen.
Tänkte gå dit om det blir tillfälle kl 14. Kanske fler som har lust att komma med? Vi kunde ta med fika.
Träff imorgon tisdag förmiddag på lekplatsen vid Långa bryggan i Bjärred vid 10-tiden. L78 och vi kommer dit. Kul om fler har lust att komma med! Vi sa att vi tar med fika och så finns det en glasskiosk i närheten (finns även servering ute på Långa bryggan).
Hej! Lekträff på fredag vid 10:30 på Tirups örtagård http://www.tirupsortagard.se/ utanför Staffanstorp. Här finns rolig lekplats, fin trädgård med försäljning och caféet öppnar kl 11. L78, KajsaMaja70 och jag kommer. Kul om fler har lust att komma med!
Fler som har lust att ses imorgon på Tirups Örtagård www.tirupsortagard.se? Jag vet att Soffias bebbe, KajsaMaja70 och jag kommer. Vi ses där ca 14-14.30.
Vi hade verkligen en härlig dag där på stranden i Bjärred. Fyra mammor och åtta barn som lekte, grävde och plaskade i vattnet.
Hej! Träff imorgon tisdag eftermiddag vid 14.30-tiden på lekplatsen Snäckan i Lund för alla som har lust! Länk till sida om lekplatsen med vägbeskrivning : www.lund.se/Miljo--natur/Park-koloni-och-lekplats/Lekplatser/Snackan---en-lekplats-for-alla/ . Vi kan väl ta med fika. Pratade just med KajsaMaja70 om detta så vi kommer.
Vi kommer:
Laterna
KajsaMaja70
Vi tänkte gå på barnteater på Nöbbelövs bibliotek i norra Lund (Spårsnögatan 66) imorgon torsdag kl 10. Det är en Astrid Lindgrenpjäs "Ingen rövare finns i skogen" som de visar med Teater Take Away. Det står att det vänder sig till barn mellan 3-6. Fler som har lust att gå?
Skickade just ett inlägg men det verkar ha kommit bort. Konstigt...
Vad kul Nygift ung Lundabo att du hittat till tråden! Jag har en pojke som är 5.
Jag ringde och kollade om teatern. Det är en föreställning kl 9:30 och en 10:30. Man kan boka på 046-355881, jag passade på att boka in 4 barn på 10:30-förestälningen (L78s tre barn och min kille). Man brukar kunna gå på bibliotekens arrangemang utan att boka om man inte kommer från ett dagis brukar de säga.