• Laterna

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Kul att ni kom till oss idag! Vi hade jättetrevligt. Vi som träffades idag var Sofias bebbe, L78, KajsaMaja70, L78, DHF och Laterna, 5 vuxna och 9 barn. Vi bokade in två nya träffar som det bara är att skriva in sig på om man vill vara med:

Tisdagen den 23/11 kl 14: bad i Vikenbadets simhall i Kävlinge/ Furulund. Adressen är Friluftsgatan 6, Furulund.
    Laterna
    L78

Torsdagen den 25/11 kl 10: Skrylle utanför Dalby. Träff på lekplatsen, sedan medhavd fika/korvgrillning och en liten skogspromenad. Länk hur man hittar till Skrylle: www.skryllegarden.se/hitta.php
    Laterna

Tänkte först fylla i de som sa idag att de hade lusta att komma med, men det är kanske bättre att var och en fyller på självaDrömmer .

• Laterna

L78 ringde och sa att de också är förkylda idag så vi sa att vi flyttar badet till på fredag istället. I fall det är fler som vill med så är det bara att skriva in sig på listan.Glad

DHF: -Osten heter Staerk jyde.

Torsdagen den 25/11 kl 10: Skrylle utanför Dalby. Träff på lekplatsen, sedan medhavd fika/korvgrillning och en liten skogspromenad. Länk hur man hittar till Skrylle: www.skryllegarden.se/hitta.php
    Laterna
    queenofangels
    DHF
    Sofias bebbe
    KajsaMaja
    Thibb

Fredagen den 26/11 kl 14: Bad i Vikenbadets simhall i Kävlinge/ Furulund. Adressen är Friluftsgatan 6, Furulund.
    Laterna
    L78

• Laterna

Absolut, bara skriv in dig på listan!

• Laterna

Jag tycker också att det var en härlig vinterutflykt med pulkaåkning och fika ute i snöfallet. DHF du var verkligen duktig som fixade igång fin korvgrillningsbrasa! Sofias bebbe, jag fick ditt sms och berättade för de andra att ni inte kunde komma. Krya på er så fixar något nytt kul i nästa vecka!

• Laterna
    Hej! Vi hade jättetrevligt på badet i fredags, badade i flera timmar och fikade efteråt. Vi går gärna dit igen! Det var vi och L78 som var där.  Vi pratade om tefatsåkning en dag i denna veckan i Lund och jag undrar därför vilka som har lust att komma med och åka tefat/pulka på fredag förmiddag i S:t Hans backar? S:t Hans backar ligger i Norra Lund vid Norra Fäladen. Vi skulle kunna ses  kl. 10:30 i backen (stigen upp till backarna börjar där Skarpskyttevägen slutar). Efter tefatsåkningen kan vi äta lunch på MacDonalds som ligger intill på Skapskyttevägen (här skulle man även kunna parkera). Skriv in er på listan vilka som har lust att komma!

Laterna 
  • Laterna

Någon som är pigg på pulkaåkning i eftermiddag? Vi har en bra backe nära oss på Ladugårdsmarken, -KajsaMaja70 har varit där en gång i fjor.Glad Vi kan var i backen vid 14:30. Man kan parkera på parkeringen på Jordabalksvägen eller vid oss. Man hittar backen som det gröna området snett uppe till höger om man går in på kartor.eniro.se/ och söker på Ladugårdsmarken, Lund.

• Laterna

Det blev lite pulkaåkning igår: Sofias bebbe, hennes svägerska och jag åkte i St Hans backar en stund på eftermiddagen. Vi kan tyvärr inte vara med på badet idag. Hoppas ni andra får ett trevligt bad - jag och L78 ringde och kollade med Vikenbadet i fredags och de sa att de i fortsättningen inte fyller på med nytt kallvatten under badtiden och tackade för att vi frågade. Så hoppas det blir lika varmt och skönt som förra gången när vi började bada! 

• Laterna

På onsdag kl 10 är det dans kring granen på Fäladstorget här intill. Vi tänker gå dit.
    Det finns ett nyöppnat café på torget också där man skulle kunna fika efteråt. 

Träffas också gärna och åker pulka imorgon. Fler som är pigga på att åka förslagsvis i Ladugårdsmarksbacken? Vi kan både förmiddags- och eftermiddagstider.

• Laterna

Ni får krya på er som har fått förkylningar och annat! Sofias bebbe, jag hade kunnat hämta er om ni hade velat, men det kanske inte är så lätt med barnstolar och så? Jag har extra barnbilstol och sittkudde. Slå en signal om du vill i så fall.Tomte

• Laterna

Hej! Låter kul med bad. Vi får dock hoppa över denna gång eftersom F haft dubbelsidig öroninflammation  i julhelgen. Träffas gärna och hittar på något.

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?