• Lumut

Ingen Lgh kvar? Vill häva min uppsägning vad gäller? Hjälp tack!

Hej har en fråga jag funderat på. Om Man sagt upp en Lgh med 3 uppsägningsmånader kan man då häva det?  Ångra sig, trots påskrivet avtal? Det är en hyresrätt jag skriver om. Sade upp den i juni och skall vara ute ur den sista september. Tyvärr har en ny gäst redan skrivit på kontrakt för 1 oktober. Men jag måste bo kvar. Det har tagit slut med pojkvännnen och sen är jag bostadslös. Därför vill jag ha all information vad som gäller. 3 månaders uppsägning är väl inte bara för hyresvärdens säkring??? Ska ringa värden imorgon och får säkert ett svar men vill veta mina rättigheter.

• Svar på tråden Ingen Lgh kvar? Vill häva min uppsägning vad gäller? Hjälp tack!
  • snillis

Nej, du har ingen rätt att bo kvar.
    Du har sagt upp avtalet. 

• Cs mamma

Jag tror tyvärr du inte har en chans att få bo kvar för dom har som du skriver redan skrivit ett kontrakt med en annan från 1 oktober och det är juh ett giltigt kontrakt. Däremot kanske dom kan vara snälla och hjälpa dig få något annat om du ber snällt.

SMS:a BESEGRA (mellanslag) ditt namn till 72988 så skänker du 50 kr till Cancerfonden
  • Lattemorsa

Nej, har du skrivit på (och i synnerhet när ny hyresgäst också skrivit på) så har du ingen som helst rätt till lägenheten.

♥☆° Mamma till ljuvliga prinsessan E - 091208 °☆♥
  • susye

du kan inte häva uppsägningen

• riboflavin

Vilken soppa, tyvärr så har alla ovanstående rätt, du kan inte häva din uppsägning.

(Och mina vänner tycker att jag är paranoid som har kvar min lägenhet trots att jag nu "bott" med min pojkvän i snart 2 år) 

Svar på tråden Ingen Lgh kvar? Vill häva min uppsägning vad gäller? Hjälp tack!