Inlägg från: HäxanSurtant3 |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant3

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Ts -föreslår du lämnar skottkärran hemma i forts och nöjer dig med en lite shopping-bag eller en dramaten. 

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3

Tycker storyn här får speedas upp lite Ts ..det går för långsamt.

• HäxanSurtant3
    ANOF skrev 2010-08-12 22:19:29 följande:
    NEJ!! Det här handlar INTE om kärran, det handlar om att man stängt av mig för att jag handlar "omotiverat lite"!
    kanske i relation till din skottkärra? de kanske tycker du borde ha fyllt den med varor för att det skulle vara motiverat tillåta dig ta med dig din skottkärra i i butiken?
  • HäxanSurtant3

ts en skottkärra är inte särskilt dyr....och definitivt inte stöldbegärlig.

• HäxanSurtant3

Ts -varför tar du med en skottkärra in i en matbutik?

• HäxanSurtant3
    ANOF skrev 2010-08-12 22:24:18 följande:
    Ja, därför säger man att det är "omotiverat lite". Anledningen till att jag blitt avstängd är alltså för att jag handlar för lite, inget annat.
    prova gå dit med en vanlig shoppingbag ist så kanske det tycker du uppför dig mer normalt.
  • HäxanSurtant3
    ANOF skrev 2010-08-12 22:26:47 följande:
    Jag kör varor i den så klart.
    ngt udda beteende....
  • HäxanSurtant3
    Strossel skrev 2010-08-12 22:28:45 följande:
    Förstår verkligen inte folk när någon driver med en? Haha hur orkar ni bli upprörda?
    självklart förstår man ... .
  • HäxanSurtant3
    ANOF skrev 2010-08-12 22:30:03 följande:
    Ja, jag vet inte, men macken ligger inte så nära matbutiken så jag fick gå till bussen. Men man har alltså INTE klagat på att jag hade kärran där för länge så det är inget att diskutera.
    du kan inte läsa mellan raderna då? att de tycker det är olämpligt du tar med dig din skottkärra in i butiken?
  • HäxanSurtant3

Undrar om det är Ok lasta varor direkt i en egen skottkärra i matbutiken som inte har självscanning? Mna skal väl använda butikens egan korgar eller kundvagnar?

Jag tror butiken är missnöjda med Ts som kund pga skottkärran och att de undrar om hon tänker smuggla ut ngt UNDER den.....fastklistrat. Som då inte syns i speglarna vid kassan.

• HäxanSurtant3

borde inte vara särskilt pratikst vingla runt med en skottkärra i en matbutik.

1) de är ostadiga gå med.

2) har stor svängradie-hur gör Ts för att runda hyllorna snyggt?

3) verkar svårt balansera ägg i en skottkärra, de borde ju åka fram ch tillbaka ...inte så bra.

nej jag tycker Ts skall skaffa sig en dramaten.

• HäxanSurtant3
    Olivers Mamma skrev 2010-08-12 22:43:01 följande:
    TS, vet att det är OT eftersom du blev portad för att du handlat för lite men jag skulle väldigt gärna vilja se en bild på din skottkärra, Den låter väldigt fin, fast egentligen, är den så praktisk? Tänkte om den går sönder lätt och så.
    Vart förvarar du den?

(nej, jag tänker inte försöka sno den, aj pråmis)
    skottkärror kanske blir en ny het-säljare på tradera nu?
  • HäxanSurtant3

skulle ngn ärligt och seriöst kunna förklara om Ts möjligtvis är släkt med Lars Von trier? känns om hon har samma typ av humor, torra korta konstaterande absurda små storys... Konst i ett speciellt format. Ni har ju tom skapat en fan-sida på Fb. Det är stort.

• HäxanSurtant3
    Self Evident skrev 2010-08-13 21:32:55 följande:
    Det här är oroväckande alternativt helt briljant.
    ja antingen bokstavdiagnos eller just briljant.
  • HäxanSurtant3

Ts-varför köper du inte en vanlig barnvagn, tar bort själva korgen och använder underredet och ställer en stor låda där ist? rymmer mer än en skottkärra och lämpar sig bättre för att gå runt i en affär med.

Tycker din skottkärre-lösning verkar oerhört opraktiskt. En barnvagn är mkt lättare köra och styra och rymmer mer matvaror dessutom.

Jag har också ett barn men storhandlar ändå lätt med en sulky MED BARNET i.... jag behöver aldrig en hel skottkärra åtgången....

Man kan ju också undra varför du inte storhandlar med cykel plus en cykelkärra? Smartare lösning....eller samåker bil med ngn god vän till en större butik med lägre priser än en närbutik.

Du verkar inte direkt tänka logiskt/praktiskt...

• HäxanSurtant3
    lövet2 skrev 2010-08-13 22:13:58 följande:
    Jättebra att din granne kunde följa med och hjälpa till att lösa problemet. Det är goda grannar det!

Hoppas du slipper bekymmer med affären nu då ...
    lövet, du är snäll du...
  • HäxanSurtant3
    ANOF skrev 2010-08-13 22:20:16 följande:
    Det finns inget mer praktiskt än skottkärra, man kan anvönda den till att lasta en massa andra saker också. Mina nya grannar ser att det är en väldigt bra lösning och flera har velat låna. Det var också flera av grannarna som följde med till butiken när däcket skulle lagas.
    vi har en skottkärra på sommarstället och nej du, det är ett åbäke och jag föredrar att handla med en barnvagn. Jag håller inte alls med dig.
  • HäxanSurtant3
    Ari Gold skrev 2010-08-13 22:34:53 följande:
    Har du inte någon Kontaktperson som kan hjälpa dig att prata med butiken?

Om du talar om vad butiken heter så kan jag ringa och prata med dem.
    Ts har redan löst problemet.
  • HäxanSurtant3
    yuzz skrev 2010-08-14 10:30:01 följande:
    Detta är ju bara löjligt!
    kan hålla med men uppenbarligen tycker folk detta är oerhört roande.Vi har alla olika humor.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.