• ALM

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

ANOF skrev 2010-08-13 12:25:05 följande:
    Varfrör skulle jag tagit en korg när jag hade kärran med mig? Jag vet inte om jag hittar något an nat som jag behöver få med mig hem och tog därför kärran när jag gick till butiken.

Jag vet inte riktigt hur länge den stod kvar i butiken, det spelar ingen roll. Men om personalen i butiken hade kunnat se till att det blev lagat så hade jag inte behövt lämna den i butiken för att åka iväg.
    Varför hade du skottkärra med dig för från första början? Jag menar, ska jag iväg och handla så är ju inte första tanken att gå ut i garaget för att hämta skottkärran, lövkorgen el kalkspridaren
  • ALM
    Jojile skrev 2010-08-13 17:43:54 följande:
    Kom hem, trött och sliten efter jobbet, och nu ANOF har du som vanligt lyckats förgylla min vardag. 

Som svar på varför du inte ska ta en skottkärra med dig in i en MATaffär, är för att, precis som alla säger, det är ohygieniskt. Om du nu vägrar tro på vad ca 400 inlägg försöker säga dig, så kanske en anledning du förstår bättre är för att du ska slippa bli portad.

Förlåt att jag skrattar åt dig, men du ser alltså inget fel i att lämna din kärra i affären, åka iväg med bussen, handla på macken och sen åka buss tillbaka och börja MECKA med kärran i affären, eftersom det egentligen var personalens fel som inte kunde laga det åt dig? Jag tror jag avlider...

Jävla dålig service i den butiken.
  • ALM
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-08-13 17:50:07 följande:
    Jag blev utslängd från icabutiken bara för att jag köpte ett ciggpaket. Kärringen i kassan hon tyckte jag skulle köpa två paket.GråterFlört

Jag glömde köpa lök häromdagen, sprang ner till affären och köpte EN lök för 2 spänn. Fick ingen tillsägelse eller nån sur kommentar från butikspersonalen Undrar om jag hade fått det om jag tagit med mig en skottkärra?
  • ALM
    ANOF skrev 2010-08-13 17:57:22 följande:
    Ja, alltså är det just det att jag handlar för lite som är orsaken till avstängningen.
    Hur kan du tro det?Man får handla hur lite man vill t.o.m gå in i en affär och bara titta på varorna och sen gå ut igen.
  • ALM

Du har kanske betett dig på ett olämpligt sätt precis som den gången du var i badhuset.

• ALM
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-13 18:01:47 följande:
    Det händer inte ofta.. men nu står jag här... svarslös och rådlös....

Vad ska man säga liksom...Obestämd

Handla i en annan affär...?
    Och ta skottkärran på bussen då eller
  • ALM
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-08-13 18:06:01 följande:
    Då blir hon avstängd från bussarna med.
    Men det har ju inte med skottkärran att göra Eller det kanske det har
  • ALM
    gertie skrev 2010-08-13 18:11:06 följande:
    Nej, det är nog i såna fall för att hon åker för kort bit.
    Troligtvis hahaha
  • ALM
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-13 18:16:35 följande:
    Min morfar tog med sig en dansk mögelost på snöret i gbg under rusningstrafik. Det gick inte bra. Osten blev stulen
    Lysande jämförelse Du slutar aldrig att förvåna mig med din intelligens.
  • ALM
    ANOF skrev 2010-08-13 18:21:34 följande:
    Det finns ingen annan affär som är på lämpligt gångavstånd. I så fall så måste jag ta med kärran på bussen.
    Precis vad jag försökte förklara .För kärran måste med eller?
  • ALM
    ANOF skrev 2010-08-13 18:25:21 följande:
    Jag och en granne har vart och pratat med BC i butiken nu och vi har kommit överens om att jag ska ta med lås till kärran så att jag kan låsa den och inte ta med den in i butiken bland varorna.
    Vilken granne?
  • ALM
    ANOF skrev 2010-08-13 18:25:21 följande:
    Jag och en granne har vart och pratat med BC i butiken nu och vi har kommit överens om att jag ska ta med lås till kärran så att jag kan låsa den och inte ta med den in i butiken bland varorna.
    Vad bra. Fallet e löst 
  • ALM
    ANOF skrev 2010-08-14 14:19:58 följande:
    Nu har jag vart och handlat i butiken igen. Och jag gjorde som jag och BC kom överens om igår, jag hade med kedja och lås och tog inte med kärran in bland matvarorna utan låste fast den vid inpasseringen. När jag var inne i butiken kom chefen och började med en massa gnäll och sa att jag inte var välkommen bl annat. Dom vill stänga av mig helt och hållet och tar till vilka påhitt som helst.
    Påhitt? Finns väl ingen affär som vill bli av med en skötsam kund. Så nått mer en det där med kärran har också kanske hänt eller? Bara undrar
  • ALM
    ANOF skrev 2010-08-14 14:31:24 följande:
    Det var en massa påhitt som var helt orimliga, bl annat om brandrisk, vilket det absolut inte fanns. Nu har jag gjort som han sa men då måste han komma med andra påhitt för att få bort mig.
    Blockerade du entren med kärran?
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.