Inlägg från: Purpurbräcka |Visa alla inlägg
  • Purpurbräcka

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

TS: Har du provat att gå tillbaka till butiken utan skottkärra?
    Jag skulle kunna tänka mig att de släpper in dig då.

Om du behöver skottkärran för att få hem varorna så kanske du kan skaffa ett lås så att du kan parkera den utanför, och ta med ett par tygkassar så att du lätt får med dig maten från kassan?

• Purpurbräcka
    ANOF skrev 2010-08-13 18:25:21 följande:
    Jag och en granne har vart och pratat med BC i butiken nu och vi har kommit överens om att jag ska ta med lås till kärran så att jag kan låsa den och inte ta med den in i butiken bland varorna.
    Aj, då jag hann inte läsa det här inlägget innan jag postade.

Bra att det verkar lösa sig!
  • Purpurbräcka
    Nuttans Mamma skrev 2010-08-14 12:03:10 följande:
    Hon skrev att hon tog med skottkärran och ÅKTE till bensinstationen så nog fan har jag läst..
    Var har du läst att hon tog med skottkärran? Mellan raderna?

När ANOF skriver "åkte" så kan det betyda nästan vad som helst (bil, buss, tåg, moped, åkgräsklippare, bobbycar, berg-och-dal-bana...). Man ska inte ta någonting för givet!
  • Purpurbräcka
    lilla V skrev 2010-08-14 13:15:45 följande:
    Du får väl läsa tidigare inlägg.
    Det har jag gjort. Jag skrev mitt inlägg som ett svar till Katja83, som uppenbarligen inte läst ordentligt utan dragit en massa egna slutsatser.
  • Purpurbräcka
    ANOF skrev 2010-08-14 14:19:58 följande:
    Nu har jag vart och handlat i butiken igen. Och jag gjorde som jag och BC kom överens om igår, jag hade med kedja och lås och tog inte med kärran in bland matvarorna utan låste fast den vid inpasseringen. När jag var inne i butiken kom chefen och började med en massa gnäll och sa att jag inte var välkommen bl annat. Dom vill stänga av mig helt och hållet och tar till vilka påhitt som helst.
    Nej, vad tråkigt! Vad klagade butikschefen på den här gången?
  • Purpurbräcka
    ANOF skrev 2010-08-14 14:31:24 följande:
    Det var en massa påhitt som var helt orimliga, bl annat om brandrisk, vilket det absolut inte fanns. Nu har jag gjort som han sa men då måste han komma med andra påhitt för att få bort mig.
    Det handlade inte om utrymning då, att kärran delvis blockerade utrymningsvägarna, så att det gjorde det svårare för folk att ta sig ut OM det började brinna?

Jag tolkade det först som att du parkerat kärran utomhus, vid sidan av entrén. Gjorde du det eller stod kärran i vägen?
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.