• Pärla

Går man ner i vikt av torkad plommon?

Hej!

Har en dotter på snart 7 veckor, och delammar henne..Jag undrar om man går ner i vikt av torkad plommon?
    Har nån provat det? Plommon sätter ju igång magen så kan det påverka mjölken? Kan jag äta det, medan jag ammar?
    Nån som vet?

• Svar på tråden Går man ner i vikt av torkad plommon?
  • SailorGirl

Torkad frukt överlag är väldigt energirikt. Visst är katrinplommon laxerande, men de kommer bara att tömma tarmen på dig, inte att påverka din kroppssammansättning. Vill man gå ner i vikt, så får man se till att göra av med mer energi, än vad man stoppar i sig och att *ursäkta uttrycket* skita ur sig energin innebär inte att man gör sig av med den. Den tas upp av kroppen innan det kommer ut.
    "Medicinska" laxermedel förstör f.ö. tarmen efter en tids användning och man kan ge sig själv rejäla magproblem.

Rör på dig, ät nyttigt och lita på att din kropp vet när det är dags att släppa graviditetskilona. Nio månader upp och nio månader ner är vad man får räkna med.

• Alexi

Man går ner i vikt av utgifter minus intag, som alltid. Så äter du massa torkad frukt som är mycket socker i skulle jag tro att du inte går ner i vikt, inte i fettvikt i alla fall...

• Ensam 65

Hej
    jag har en fråga???Går man upp i vikta av att äta plommon från träden Jag äter mycket plommon i stället för godis Vill ha svar
    Tack på förhand

Svar på tråden Går man ner i vikt av torkad plommon?