Inlägg från: Bonanza |Visa alla inlägg
  • Bonanza

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Joppis skrev 2010-08-17 16:40:31 följande:
    Så bara för att jag äter oxfilé varje fredag så är det min skyldighet att se till att även grannen skall kunna äta det?
    Nej, men om du har råd att äta oxfilé varje fredag så tycker jag att det är väl magstarkt att tycka att vi har det så dåligt i Sverige att vi inte ska hjälpa dem vi kan!
  • Bonanza
    Joppis skrev 2010-08-17 16:43:39 följande:
    En striktare invandringspolitik sparar en jäkla massa pengar....så mycket att åldringarna oxå kanske kan få lite oxfilé då och då.
    Och jag tycker att det är viktigare att människor ska slippa dö än att några andra människor ska få äta oxfilé. Men så har jag svårt att värdera människor också och ser inte varför svenskar ska vara mer värda än andra?
  • Bonanza
    Medsyster skrev 2010-08-17 16:48:25 följande:
    Visst ska vi hjälpa dem vi kan!
    Men tycker du att de som vandaliserar i förorterna, de som kastar sten på brandmän och ambulansmän, de som antastar och tafsar på mig när jag går på krogen (för att jag är blond och inte har burka?) de som våldtog min väninna, de som jag träffar varje dag i kriminalvården och som hånskrattar åt Sveriges flathet, de som utnyttjar våra generösa bidrag, de som spottar på min mor som jobbar på migrationsverket m.fl. m.fl. m.fl 
    Tycker du att de verkar glada och nöjda av att ha fått flytta hit till vårt vackra, rika land?
    Eller spottar dom i vårt ansikte? 
    Jag har redan sagt att jag tycker att det finns problem med integreringen.

Men de män som har slagit mig, tafsat på mig, förföljt mig, hotat mig, rånat min väns butik, våldtagit en annan vän, gjort inbrott hos min pappa etc etc har alla varit svenskar. Vad ska vi göra med dessa då? Utvisa alla män? Bara för att några är rötägg?
  • Bonanza
    Black Panter skrev 2010-08-17 16:49:48 följande:
    Bonanza

Då kan du börja med att sälja allt du har och skänka vinsten till
    Typ översvämnings offren i Pakistan …
    För dom behöver all hjälp dom kan få !

Vill du det??

Ja, visst skulle jag kunna göra det. Om jag hade varit en bättre människa. Nu nöjer jag mig med att ge en del. Det är dock inte välgörenhet att ha en generös invandringspolitik. Vi får enormt mycket av invandringen. Vi behöver invandring!
  • Bonanza
    Medsyster skrev 2010-08-17 16:54:45 följande:
    Visst finns det kriminella rötägg som är svenskar också.
    Men om vi ser till att klara av de stora problemen vi har själva först så har vi mycket större möjligheter att sedan kunna hjälpa andra.
    Du kan inte hjälpa en drunknande om du själv sjunker...
    Vi håller inte på att sjunka, även om alliansen har försökt göra hål i båten. Sånt skitsnack! Vi har det fortfarande jävligt mycket bättre än många andra!
  • Bonanza
    Aprilbarn1 skrev 2010-08-17 16:57:58 följande:
    Svenskar är inte mer värda än andra!! Men svenskar borde få gå först i Sverige och tex libaneser borde gå först i Libanon... Är det konstigt?!
    Ja.
  • Bonanza
    Black Panter skrev 2010-08-17 17:33:28 följande:
    Bonanza

**Ja, visst skulle jag kunna göra det. Om jag hade varit en bättre människa. Nu nöjer jag mig med att ge en del. Det är dock inte välgörenhet att ha en generös invandringspolitik. Vi får enormt mycket av invandringen. Vi behöver invandring!**

Om du vore en bättre människa … det är ju kanon bra att det finns personer som ser

Sin personliga gräns på sin moral….

Till skillnad från sd-anhängar som bara ser invandrarna som skulden till alla problem.
  • Bonanza
    sumpbäver skrev 2010-08-17 18:00:17 följande:
    Och alla lever dom på bidrag, rånar och gruppvåldtar lokalbefolkningen. Jag tror dom betalar för sig kanske?
    Och hur var det nu, du var inte rasist? Du bara tycker om att sitta och påstå att alla invandrare gruppvåldtar, rånar och går på bidrag?

Bara genom att läsa i den här tråden får man ju svart på vitt att precis alla negativa fördomar som finns om sd-anhängare stämmer oroväckande väl.
  • Bonanza
    Joppis skrev 2010-08-17 18:07:39 följande:
    Inte alla gör det....men många gör det.
    Precis som att många svenskar gör det. Så då frågar jag igen: ska man döma en hel grupp (invandrare eller män) för att några är rötägg?
  • Bonanza
    Joppis skrev 2010-08-17 18:11:34 följande:
    Inbilla dig inte att alla ekonomiska experter är ense om det där.... Långt ifrån!
    JAg kan lova dig att alla oberoende ekonomiska experter är ense om att SDs siffror är uppåt väggarna fel.
  • Bonanza
    Joppis skrev 2010-08-17 18:19:01 följande:
    Men det finns ju siffror som inte har ett dugg med SD att göra som visar på betydligt högre kostnader.
    Tja, det känns ju sundast att förlita sig på siffrorna från fucking SCB! Eller döljer de också "Den Stora Sanningen" som alla små sd-anhängare så vurmar för?
  • Bonanza
    sumpbäver skrev 2010-08-17 18:28:57 följande:
    Han är definitivt rasist. Samt lärare. Ingen bra kombination kanske.
    Joppis skrev 2010-08-17 18:29:28 följande:
    Ryser....
    Med anhängare som er behöver nog SD inga fiender. De kommer förstöras inifrån istället. Blir ju lätt så när ett parti har begåvningsreserven som ledare. Se bara på Ny Demokrati.

Den stora risken med SD är inte att deras lilla patetiska parti kommer med i riksdagen. De är för idiotiska för att ens förstå hur riksdagen fungerar. "Öhh... skyll på invandrarna" duger inte i debatter.

Nej, den stora risken ligger i att andra partier på högerkanten blir populistiska och anammar Sd:s politik för att vädja till det stora antal idioter som idag bor i Sverige. Ja, typ som fp redan har börjat göra.
  • Bonanza

Eller så orkar vi i AFA-maffian (herregud) kanske inte med att slösa argument på människor som mest svarar "öh... men invandrare kostar pengar för de gruppvåldtar".

Och man är inte rasist för att man konstaterar att sd är idioter som röstas på av främlingsfientliga lågutbildade svennar utan särskilt stor kunskap om hur världen fungerar. Man är bara realist.

• Bonanza
    Joppis skrev 2010-08-17 19:48:50 följande:
    Svennar är ett lika med att säga blatte. Är det ok att vi kallar invandrare blattar ist nu då? Det är mindre bokstäver att skriva iaf...
    Öh nej, svenne är inte lika med blatte. Svenne är en förkortning för svensson. Svensson är i sin tur ett ord som ofta brukar användas för att beskriva stereotypsvensken. Tyvärr har stereotypsvensken blivit rasse på gamla dar.
  • Bonanza
    Joppis skrev 2010-08-17 19:50:45 följande:
    "även om ni kanske inte ens har utbildningen att få ett sådant jobb iallafall "

Du är förbannat nedvärderande, vet du om det? Inte ett dugg bättre än dom som är rasister... Du är samma kålsupare!
    "Dom som är rasister"... Varför skriver du så? "Vi som är..." borde du skriva.
  • Bonanza
    Medsyster skrev 2010-08-17 19:54:59 följande:
    Och man är då inte heller rasist för att man konstaterar att invandrare är idioter som fått förmånen att komma till Sverige för att sedan råna och våldta??? Dom har verkligen inte så stor kunskap om hur världen fungerar.
    Då är jag bara realist? Eller???

Är det ok för dig att generalisera, men inte för någon annan?
    Generaliserar utifrån falska premisser är det enda sd gör.
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?