SuzR skrev 2010-08-10 16:30:31 följande:
det glädjande i det är iaf att vi har högst andel fällande domar, men strunt samma min poäng är inte att det begår många våldtäkter, för det vet jag redan att det gör. Min poäng är att SD har en tendens att skylla allt det onda på invandrare, oavsett vad det gäller.
Att vi har högst andel fällande domar får stå för dig, jag har nämligen läst att det är precis tvärtom. Det spelar heller ingen roll om vi hade haft 100% fällande iom att våldtäkterna stiger varje år. SD skyller inte alls allt på invandrare, dom poängterar noga att många invandrargrupper t.o.m är underrepresenterade i all brottsstatistik, t.ex från vissa asiatiska länder.
Vad som däremot är fakta är att invandrare från typiskt muslimska länder är grovt överrepresenterade i brottsstatistiken. Ju grövre brott ju större överrepresentation (bl.a våldtäkter) All fakta finns att läsa i BRÅs undersökningar. De etablerade partierna skiter fullständigt i alla fakta och lägger bara energin på att försöka förklara bort brotten med en massa svammel.
Jag är inte längre mottaglig för en massa bortförklaringar och bla, blaha om varför det ser ut som det gör. De som fortfarande är för massinvandringen ska personligen åka hem till ett guppvåldtäktsoffer eller en person som blivit grovt rånad och förklara att sådant beror på att gärningsmännen har det svårt och är förtryckta av oss svenskar, så ni får ha lite överséende.
Så länge galenskaperna fortsätter här utan att man ens får höra ett seriöst förslag av de etablerade partierna hur man ska reda ut problemen så röstar jag SD. Finns inget annat alternativ.