Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Anna Paulita skrev 2010-08-10 11:50:09 följande:
    Nej fan, verkligen inte. Det är det absolut värsta som kan hända i valet 2010.
    Nej, det värsta som kan hända är att Mona Sahlin kommer till makten..
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-12 10:34:13 följande:
    Nåja. SD är klart värre faktiskt.
    Skillnaden är att sd lär inte vinna bara komma in i riksdagen isf och det ser man ju på andra små partier att de har inte så mycket makt. Men om S vinner så har vi Mona Sahlin i 4 år och snacka om att släppa lös ett massförstörelsevapen i sverige.
  • Mandi74
    I Blackrose I skrev 2010-08-11 23:38:42 följande:
    Ni som är FÖR assimilering. Hur tänker ni då? Vad är det mina barn ska assimileras till?

Om ni INTE har sett filmen nedan så rekommenderar jag det varmt men då ska man ha en gnutta medmänsklighet också om man ska ta till sig filmen vilket jag tvivlar att vissa har men men...

www.imdb.com/title/tt0455824/
    Har sett filmen och fattar inte vad den har mes saken att göra. Vem vill sätta dina barn på en ö?
  • Mandi74
    Glimma76 skrev 2010-08-12 09:16:26 följande:
    Håller med. Det skulle liksom inte kännas tryggt med en statsminister som har skattefuskat så mycket som hon, och som inte har någon direkt egen politik utan mest bara INTE ska göra som Reinfeldt.

Jag tror inte det är fel alls om de kommer in. Tror de flesta är missnöjda med invandringspolitiken, och inget annat parti vågar riktigt rätta till misstagen.
    Inte bara det, hur mycket vettigt har hon att säga. Hur stabil är hon? Att hon är det bästa S kunde plocka fram är fan skrämmande och ett sånt parti vill inte jag ska styra det landet jag bor i.
  • Mandi74
    SuzR skrev 2010-08-12 14:28:17 följande:
    Faktum är att de flesta muslimer är inte alls särkilt religiösa så vad är problemet?
    Måste bara fråga hur det går ihop sig?
  • Mandi74
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 15:09:03 följande:
    Filmen handlar väl om assimilering eller hur? Samma tjafs som SD mumlar om. Jag ställde en fråga. VAD är det mina barn ska assimileras till och frågan var till dom som ÄR FÖR assimilering.

Nej, jag skulle aldrig i livet tillåta någon sätta mina barn på en ö. Då får dom mer än gärna en spjut rakt in i hjärtat...

Men det är ju det dom gör i filmen.. flyttar alla barnen till en ö, för att dom ska lära sig den kristnatron.

Hur många sd är det som anser att invandrarna ska lära sig den kristnatron? Tror dom flesta anser att invandrarna ska anpassa sig efter det samället dom lever i istället för att förvänta sig att samhället ska anpassa sig efter dom. Tro vad ni vill hemma, men kom inte och kräv att skolorna ska sluta med en massa pga er tro, vem har anpassat sig efter alla Johovas barn i skolorna innan? Ingen..

• Mandi74
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 18:23:21 följande:
    Sen vill jag gärna veta vad det är skolorna har slutat med pågrund av invandrarna?! Obestämd Kom inte med BS-snacket om nationalsången. Sist diskussionen var uppe kunde inte ens hälften av dom som gnällde över situationen ens stava till nationalsång och jag kan garantera att dom flesta inte ens kan sjunga den från början till slut utan att googla.

Luciafirande och allt som har med det att göra. Vilket är en stor tradition och något som har firats i skolan långt tillbaka. Pyssel mm de sista dagarna innan jullovet har stoppats för att inte alla kan vara med.

Man får inte sjunga den blomster tid nu kommer för det är en psalm, något som oxå gjorts i alla tider. Vissa inslag i religoin och historie undervisningen har plockats bort. Besök i kyrkor eller andra religösa byggnader har oxå tagits bort.. mm mm.

• Mandi74

*s* dom har plockat bort kroppkakor och kålpudding från matlistan för att alla inte kan äta det pga det görs med fläskkött.

• Mandi74
    Bonanza skrev 2010-08-12 18:36:49 följande:
    Det kan ju snarare bero på att skolan har insett att skolan ska vara fri från religion? 
    Nej, när det togs upp av föräldrarföreningen så var det för att det skulle invandraanpassas.
  • Mandi74
    I Blackrose I skrev 2010-08-12 18:41:06 följande:
    Som jag sa vi sjöng BÅDE nationalsången och blomstertid på sonens skola men så är inte rektorn svensk heller...

Jag vet verkligen inte var du bor men jag har gått i svensk sen mellanstadiet och vi har firat LUCIA VARJE år. Har till och med varit lucia en gång själv.

Jag köper inte det där att skolorna har slutat med det ena och det andra för invandrarnasskull. Det verkar skilja rejält beroende på vart man bor. Jag är uppvuxen i Skåne och där gjorde vi allt det där. Sonens skola firar alla högtider och likaså lillens förskola.

Det beror på vilken fegis till rektor man har.
    Bara vänta du, det lär komma i era skolor oxå.. samhället ska anpassas som de så fint säger.
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?