Inlägg från: Bonanza |Visa alla inlägg
  • Bonanza

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Nej, det hoppas jag verkligen inte. Men än värre vore om de riktiga partierna tog efter deras vidriga politik, som har skett i Danmark.

Ett politiskt klimat som i Danmark är ett stort hot för Sverige.

• Bonanza
    Julias Farsa skrev 2010-08-09 22:49:19 följande:
    På vilket sätt är det ett hot? Danmark ser ju inte ut att fara illa direkt som land.
    Tja, i alla fall jag vill inte bo i ett land med ungefär samma mentalitet som i Tyskland under 30-talet.
  • Bonanza
    Julias Farsa skrev 2010-08-10 10:45:44 följande:
    Är Danmark på väg att bli en nazistisk diktatur menar du ?
    Jag menar att Danmark har ett politiskt klimat där man förföljer och hånar och smutskastar muslimer. Det är obehagligt och framförallt absurt eftersom de inte har någon grund för sin förföljelse.
  • Bonanza
    sagorummet 3 skrev 2010-08-10 19:10:00 följande:
    Ni som sitter och säjer att Sd är rasistiska släng er i väggen ni vet inte vad ni talar om. Ta reda på rätt fakta och inte via aftonbladet eller liknade de vinklar till deras nackdel. De e ett mycket bra parti och står för de många svenskar igentligen tycker MEN VÅGAR inte säga för då e man rasist som vanlig mäninska vill man inte bli stämplad så då håller man käften.
    Ha ha ha. Så urbota dumt.
  • Bonanza

Folk är ju så okunniga och dumma att man baxnar. Vilket Sverige är det ni tror ska utrotas? Tror ni att det finns något slags ur-Sverige som inte har påverkats av andra kulturer? Vilket skämt!

Vi var för bövelen inte kristna från början, så att kyrkor rivs - vad spelar det för roll? Det har ju inte med vårt ursprungliga kulturarv att göra ändå. Vad spelar det för roll om folk har slöja - vi har ju ändrat vår klädkultur enormt över tid också, varför skulle den klädstil som dominerar idag vara särskilt svensk?

Jag skräms över att så många inte klarar av att förstå att de nu beter sig precis som Hitlers anhängare på 30-talet. Att ni inte fattar att historien upprepar sig. Här har ni suttit i skolan och förfasat er över deras grymhet, här har ni suttit och undrat hur man kan skylla alla problem på en folkgrupp. Och så gör ni precis samma sak nu. Det är ju äckligt.

I Danmark gör man allt för att inte få in invandrare (läs: muslimer). När nästan alla klarade de medborgarprov som infördes, ja då höjde man gränserna och gjorde proven svårare. Att riksdagsmännen i Danmark inte själva klarade proven, det är mindre viktigt.

Är det ett sånt Sverige ni vill ha? Fyllt av hat, osäkerhet och illvilja? Vad är det för land att bevara? Jag bor hellre i ett land utan kyrkor alls, än ett land där människor är lika omänskliga som sd-anhängare.

• Bonanza
    Rosahjärta skrev 2010-08-12 18:02:18 följande:
    Men ja tycker det är bra om SD kommer med. Själv är ja inte främlingsfientlig,tycker de är lite kul.
    Men om de är så att deras religion vill ta över mer å mer här i Sverige.Då säger jag stop !
    Religion ska inte utövas på det sättet att de vill ta över ett annat folk med makt. Bara för att vissa andra har andra åsikter så kan inte deras åsikter/religion gå ut över det svenska folket. Göra upp i skolor om att griskött inte får serveras , Va fan ?
    Om ni inte vill äta griskött är det vegetariska då ! Vi kan inte ta ansvar för era seder/åsikter/religion.
    Ni har kommit till vårat land. Anpassa er. Eller håll er religion inom era väggar . Jag tänker då inte anpassa mig pågrund av att ja kanske inte delar samma religion eller åsikter som en person vars förfäder inte ens är födda i detta land.
    SD kan allt göra lite nytta. Tänka på landets folk i första hand. å inte bara tjäna pengar på flyktningar som de flesta andra skitpartin gör.
    Vilka är landets folk? Det borde ju per defintion vara folket i landet, eller hur?

Sånt larv angående att islam försöker tvinga sig på Sverige. Vem försöker ta över Sverige med makt egentligen?
  • Bonanza
    Mandi74 skrev 2010-08-12 18:35:18 följande:

Luciafirande och allt som har med det att göra. Vilket är en stor tradition och något som har firats i skolan långt tillbaka. Pyssel mm de sista dagarna innan jullovet har stoppats för att inte alla kan vara med.

Man får inte sjunga den blomster tid nu kommer för det är en psalm, något som oxå gjorts i alla tider. Vissa inslag i religoin och historie undervisningen har plockats bort. Besök i kyrkor eller andra religösa byggnader har oxå tagits bort.. mm mm.

Det kan ju snarare bero på att skolan har insett att skolan ska vara fri från religion? 
  • Bonanza
    Mandi74 skrev 2010-08-12 18:41:40 följande:
    *s* dom har plockat bort kroppkakor och kålpudding från matlistan för att alla inte kan äta det pga det görs med fläskkött.
    Och vad är problemet med det? Fläsk är ju inte särskilt nyttigt, så det är inget som verkligen behöver finnas på förskolan. Det handlar ju om effektivisering. Är det många barn på en förskola som är vegetarianer så serverar förskolan främst vegetarisk mat. Är det många som inte äter fläsk behöver inte de andra göra det heller. Osv osv.
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?