Inlägg från: vackert udda |Visa alla inlägg
  • vackert udda

tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!

Middag (kvällstid) hemma hos ...
    (sambo/man/fru etc samt barn är välkomna)

20/11, lördag - kl 19.00

vackert_udda
    Cissi7006 (sambo + son 11 mån)
    Mainstage (make + son 8 mån)

- Jag sätter detta datum för middagen nu så vi hinner planera in allt runt omkring. Hoppas på fler deltagare, men annars blir vi ändå 6 vuxna och 2 barn så det är ju inte så illa heller Skrattande Jag lägger in denna träff på FB men skriver inte in plats tills det är bestämt. (Jag satte kl 19 tills vidare, går ju att ändra men det hänger lite på var vi ska vara och så för Mattias jobbar alla helger till kl 17.)
    ♥ Vår älskade lilla tjej har BF Julafton 2010 ♥
  • vackert udda

Okej, ladies - ang. julbaket hos maddlyn, vi kanske bör bestämma ett datum snart för planeringens skull? Det verkar ju luta åt den 28/11 men jag lägger upp listan en gång till så alla kan kolla igenom de dagar man skrivit upp sej på så att de fortfarande är aktuella etc. Jag tänkte lägga upp julbaket som ett evenemang på FB så fort datumet är spikat. Vi kanske ska börja planera vilka saker vi ska baka och så också?

Julbaket, datum:

lördagen den 6/11
    norgesessan
    1Ett2Två3Tre+1
    nettan87+1
    Cissi + 1

söndagen 7/11
    norgesessan
    1Ett2Två3Tre+1
    nettan87+1
    Cissi + 1

torsdagen 11/11
    Cissi + 1 

lördag 13/11
    norgesessan
    1Ett2Två3Tre+1
    nettan87+1
    Gardrobsblomma (+1)

söndagen 14/11
    norgesessan
    1Ett2Två3Tre+1
    nettan87+1
    Gardrobsblomma (+1)
    Cissi + 1

onsdag 17/11
    vackert_udda
    Cissi + 1

lördag 20/11
    norgesessan
    nettan87+1
    Gardrobsblomma (+1)

tisdagen 23/11
    vackert_udda
    Cissi + 1

söndag 28/11
    vackert_udda
    norgesessan
    1Ett2Två3Tre+1
    nettan87+1
    Gardrobsblomma (+1)
    Cissi + 1
    Mainstage + 1

• vackert udda

Är inte den 28/11 första advent förresten? Det blir ju en perfekt dag för julbak i så fall! Tomte

• vackert udda

Jag vill bara påminna alla som inte är med i gruppen på Facebook att gå med! (om ni vill alltså Flört) Det är mycket lättare att få en överblick på alla kommande träffar etc tack vare gruppen.

Ansök om medlemsskap i "Skånetöserna" om ni vill vara med.

De som vill kan också adda mej på fejan: [email protected]

• vackert udda
    Pergosyskon skrev 2010-10-25 09:49:20 följande:
    Vad roligt med alla träffar, tyvärr måste jag hoppa över lite träffar framöver, kommer separera med min sambo, det är väldigt tufft nu och jag mår väldigt dåligt, trots det är jag som har "gjort slut" och eg borde jag vara "lättad" över att allt är slut men så enkelt är det inte

Blir nog att jag håller mig lite passiv för ett par veckor framåt, eller månader
    Usch va trist, har gått igenom samma sak och det är tufft oavsett om det är man själv som tagit beslutet. Vi finns här på forumet om du vill prata {#emotions_dlg.flower} Och som EllaAnette sa, det kan faktiskt hjälpa att komma ut lite och tänka på annat, så om du orkar är du självklart välkommen på våra mysiga träffar!
  • vackert udda
    Edda2 skrev 2010-10-26 17:10:02 följande:
    Angående fikan på sön var det va på väla? så kan jag inte komma....
    Hade helt glömt att mina föräldrar skulle ha barnen över helgen och jag åker kanske in till Malmö vid 12-13 tiden för att hämta hem dem.
    Har värre teflonminne nu som gravid än i vanliga fall Sedan hoppas jag såklart på bebis men synd man inte kan beställa!
    Ingen fara, jag vet hur det är med minnet Flört Jag håller tummarna för dej att liten ska titta ut snaaart!
  • vackert udda
    Ang. middagen lördag den 20/11 kl 19

Har ni funderat på var vi ska vara nånstans? Det går bra för oss att vara här hemma, men ni bör veta att vi har husdjur (två små hundar, tre katter, kanin och råtta) om nån är allergisk eller så. Både kaninen och råttan sitter dock i  varsin bur i tvättstugan så de behöver man inte "komma nära" om man inte tycker om dem Flört

Annars får ni gärna föreslå nån annan plats som kanske ligger bättre rent avståndsmässigt för alla gäster, välj ni - men vår dörr står iaf öppen för er Glad

Och maten, hur ska vi göra - ska den som har festen hemma stå för allt och så bjuder man igen sen? Eller ska vi kanske ha ett knytis? Är folk allergiska, vegetarianer (jag är vegetarian sen 8 år) etc? Frågorna är många, snälla hjälp mej att reda ut dem!

Kramr på er i höstrusket ♥
  • vackert udda

Okej, men då kör vi på knytis då det tycker jag också är det bästa förslaget. Vad är knytis för er? Så vi inte missuppfattar. Jag ser det som att alla gäster tar med nån form av mat/dryck och att man på så sätt hjälps åt. Vi får givetvis bestämma i förväg vem som ska ta med vad så det inte blir huller-om-buller med allt Tungan ute Eller tänker ni knytis som att den som håller i kalaset fixar allt men att alla lägger en bestämd slant?

Ang. vad vi ska äta har ni några förslag? Jag tänkte att kanske nån form av plockmat kunde vara lämplig? Då kan ju alla äta det de själv tycker om/tål och ingen behöver gå hungrig Flört Vad tror ni?

Om ni vill kan vi bestämma att vi är hemma hos oss, men om det är bekymmer med våra djur eller så kan vi vara hos nån annan - det får bli upp till er helt enkelt. Känner dock att vi bör bestämma så fort som möjligt egentligen så att allt är färdigplanerat. Kanske jag som är "kontroll-freak" men jag gillar att veta lite i förväg så man kan förbereda och planera det som ska göras.

• vackert udda
    carissma skrev 2010-10-29 23:46:28 följande:
    Hej allihopa!!
    Har inte sett den här tråden tidigare (synd) men nu hittade jag den......jag bor i Hbg och skulle ÄLSKA att få lite vänner att umgås med eller blarra lite med i telefonen. Har bott här sen 2001 MEN blev svårt sjuk efter bara en kortare tid så nägra vänner eller socialt liv existerar inte. Alla behandlingar och starka mediciner gör att jag inte har varit i form eller känt mig speciellt "vacker" eller pigg på att ens försöka komma i kontakt med människor.
    Men nu känns det ensamt och jag kan behöva komma bort från allt vad sjukdom och elände heter :O)

Ser att ni ska träffas och jag hoppas ni som gör detta får det roligt!!

Mvh Susanne
    Klart du är välkommen till oss! Om du har Facebook så kan du ansöka om medlemsskap i vår grupp "Skånetöserna" där du bl.a. kan anmäla dej till våra träffar. Vi har faktiskt en fikaträff på Väla nu på söndag, 31 okt, kl 12 om du inte har annat för dej (om du nu ändå bor så nära). Välkommen i gänget! Glad
  • vackert udda
    maddlyn skrev 2010-10-31 12:00:39 följande:
    Rockingskåne: du är så välkommen på julbak. Påtal om julbaket, nu är det ju så att planen är att vi ska ha det hos mig och jag har försökt få fram lite mer information om tex vad vi ska baka. Men det senaste jag skrev svarade absolut ingen på, och det känns lite omotiverat för min del att lägga ner tid och öppna upp mitt hem (för som det ser ut nu nästan 15 personer) om ingen annan engagerar sig eller kan hjälpa till att få lite klarhet i vad vi ska göra. Och jag vill verkligen inte vara oförskämd eller framstå som dryg men som sagt som det ser ut nu är det 15-16 personer som ska komma hit varav 5 är barn och självklart förstår jag att nyfödingar måste följa med och det är helt okey. Men jag tycker personligen efter lite tanke att barn som kryper och kan ta sig fram typ ställa sig upp, det blir nog lättare om dom stannar hemma. Eller om vi har två separata bakdagar, en för de som vill baka med småbarn och en för de som vill ha ett lite mer vuxet julbak. Min grundtanke var egentligen att jag skulle kasta ut man och dotter från lägenheten för att få tid att snacka lite med er tjejer och baka i lugn och ro. Men det känns ju lite dumt om det kommer andra små vildingar.
    Jag har försökt att engagera mej så mycket som möjligt i julbaket men vart rädd att "köra över dej" eftersom det ändå är hos dej vi ska vara. Jag har heller inte tänkt så mycket på vad vi ska baka ännu eftersom att datumet inte ens är spikat ännu, känns lättare att ta en sak i taget (kan ju inte starta ett evenemang på FB för planering via den gruppen heller utan att datumet är satt). På middagen som jag håller på att ordna har vi ju först satt datum och var vi ska vara innan vi börjat planera maten. Fast man är ju olika Flört 

Annars får vi väl kanske dela upp oss i två grupper, beroende på var vi bor? Då blir det ju inte alls så mycket folk hos dej på en gång. Tänker också på om det är nån som har svårt att ta sej längre sträckor etc. Själv kan jag ta mej lite längre som till Malmö vid enstaka tillfällen men inte allt för ofta, tar ändå 1,5h enkel resa, sen beror det så klart också på väder och väglag.

Om du inte tar illa upp så sätter jag gärna upp ett Julbaksevenemang på FB utöver det som ska vara hemma hos dej. För mej passar det bäst den 28/11 så i så fall blir det den dagen men det spelar väl egentligen ingen roll om vi har samma dag eftersom folk åker till det baket som ligger närmast dem? Det lär väl inte bli tomt på något av ställena.

Vad tycker du? Vill du fortfarande att vi ska ta hela gänget hos dej? Annars fixar jag, som sagt, en annan träff paralellt med den hemma hos dej för oss som bor i de norra trakterna. Vill bara veta så att jag inte missförstått dej och du tar illa upp om jag "snor" gäster Tungan ute

Kram!
Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!