• lurksmulan

Shake, Jenka, Dance - men vad fanns det mer för tuggummi?

Jag och min man satt och pratade om tuggummin som fanns på 80-talet.
    Vi kom fram till klassikerna Shake, Jenka och Dance (och nu kom jag på Frog!), men vilka fanns det mer?
    Det fanns ju jättemånga!

Någon som kommer ihåg?

• Svar på tråden Shake, Jenka, Dance - men vad fanns det mer för tuggummi?
  • jaje79

Bugg och Fanny kan jag väl komma med då...

• JFL

Vilken underbar, onödig och helt fantastisk tråd detta är .
    Tänk, jag hade en tuggummisamling under 80-talet, och jag slängde den för bara 1 år sedan, när mamma och pappa flyttade, men inte kommer jag ihåg vad de hette för det

• Tingilya

Å chock å Funny..mums!

• YvonneM

På ÖoB här säljs en påse med blandade tugummin, Shake, Jenka och Funny tror jag det var... Nostalgi!!

Fast de var godare när jag var barn

• Tingilya

Ingen som hittar nåt om fler smaker?
    Jag försöker men hittar inget...

• lurksmulan

JFL: Menar du att du sparade tuggummina så länge? Jag är skräckblandat fascinerad måste jag säga! De måste ha varit stenhårda när du kastade de....

• Tingilya

Min mamma snackar om ett blått tuggummi som fanns på 70-80 talet, en stor kula, e det nån som fattar va hon svammlar om?

• Fjuppan

Ingen som minns "Bobby"? Ett rosa tuggummi förpackat som en smällkaramell..?

• Leonie

Det fanns tuggummin som låg i platta paket 2*6 st (eller 8) med små seriestrippar lindade runt om, ngn som kommer i håg dem??

Sandra82, det fanns ett tuggummi som var blått i genomskinlig plast som smakade som Jenka, men jag kommer inte i håg att det var runt.

Svar på tråden Shake, Jenka, Dance - men vad fanns det mer för tuggummi?