Inlägg från: Jensan 76 |Visa alla inlägg
  • Jensan 76

Hade hallonbladste någon effekt ?

Har lovat mig själv o inte testa ngr huskurerer, för som sagt bebis kommer när bebis är färdig. Men jag hade ingen aning om att hallonbladste kunde hjälpa till efteråt. Vem vill inte blöda mindre liksom?? Är det verkligen så, att det hjälper livmodern att dra ihop sig fortare efteråt o i så fall, hur länge måste man ha druckit det för att det ska få den effekten??

• Jensan 76

Nu har jag gått på det med... Har precis vart o köpt o ska hem o pröva :)

• Jensan 76

Såg att ngn skrev att mjölk tar bort en del av det 'braiga' med teet. Men sötningsmedel då? Har ni i det? Eller dricker ni det helt o hållet som det är?

• Jensan 76

Märker ni sådan skillnad direkt?? Jag känner inget...

• Jensan 76

3busfrön: det med hallonen var ju en bra ide. Ska jag testa. Funderade på att göra en omgång med kallt te då skulle man ju kunna lägga i frysta hallon. Borde ju bli ett hyfsat is te? Jag tycker iofs inte att det smakar så illa. Bara helt vanligt grönt te. Men lite torkade bär i hade ju inte varit fel :)

Har druckit det ett par dagar nu men känner ingen som helst skillnad :((

• Jensan 76

Jag frågade min barnmorska idag ang teet. hon hade ingen som helst erfarenhet av det. Varken faktamässigt eller något annat. hade aldrig ens fått frågan (ja vi är nog lite efter i den här lilla hålan...) men när hon läste lite om det och så att det innhöll oxytocin så sa hon att rent TEORETISKT så skulle det kunna sätta igång förlossningen men som sagt, det är nog ingen som egentligen vet...

jag märker ingenting alls. får inte mer sammandragningar eller så. men allt är ju så lugnt på den fronten ändå :(( jag dricker det ändå, för man vet ju aldrig. och hjälper det till att få livmodern att dra ihop sig snabbare efteråt, så blir jag ju bara glad.

Svar på tråden Hade hallonbladste någon effekt ?