Inlägg från: Stealth |Visa alla inlägg
  • Stealth

Varför psykofarmaka när man är gravid?

Qarrolajm skrev 2010-06-26 21:41:21 följande:
    jag förstår , är själv bipolär..
    Ah, då förstår jag att du förstår.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Qarrolajm skrev 2010-06-26 21:48:02 följande:
    Haha ;) Jajamensan .
    Haft flertal manier då jag blir helt knäpp... målar om hela lägenheten, springer och plockar blommor mitt i nätterna , och kör bil i flera timmar..... m.m
    Men tack gode gud, att jag funnit rätt medicin så det gett med sig nu....
    samma här, mina maniska perioder är myyyycket lugnare men jag ger mig fortfarande av på bilturer ibland och målar en och annan pryl, men inte hela trappor och halva rum som innan Oskyldig
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-06-27 13:53:47 följande:
    Jag har inte heller nån diagnos på papper direkt. Ångest är ju en diagnos.
    Du skrev ju att du var kroniskt deprimerad några sidor tillbaks? Bara för att klargöra, du sätter väl inte godtyckliga diagnoser på dig själv?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-06-27 13:56:10 följande:
    Hur kan antidepp o smärtstillande va samma sak?
    Testa att lev med psoriasisartrit. Du blir ganska deprimerad utan smärtstillande då om du har svårt artrit.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    FuuCk skrev 2010-06-27 14:01:09 följande:
    Vavavvaa ??? nu får du förklara för mig??
    jag e nämligen bipolär och lyssnar gärna. 
    En till bipolär
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    FuuCk skrev 2010-06-27 14:03:43 följande:
    Du oxå ?!
    japp tror du är den fjärde i tråden
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-06-27 14:05:43 följande:
    Kanhända, men smärtstillande o antidepp är har inte samma effekt.
    Nej, inte heller citalopram och Wellbutrin.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    puss skrev 2010-06-27 14:43:01 följande:
    varför ärt det klart?
    det är tammefan roligt nästan jämt
    För att annars skulle det födas ungefär noll barn om inga defekter tilläts.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    puss skrev 2010-06-27 14:48:49 följande:
    inte alls. det kryllar av friska människor.
    dessutom är det en underlig syn du har, "defekter". hmm...
    fö gäller tråden endast psykofarmaka.
    Underlig syn? Nja, jag försöker använda ord som alla ska dörstå sedan finns det alltid de som kommer att försöka slå undan själva betydelsen genom att racka ner på enskilda ordval.

Det kryllar inte av friska människor heller, inte om man ska vara petig, ytterst få är fria från någon form av sjukdom eller allergi och så vidare.

För övrigt undrar jag om det är du som är trådstartaren som rättar upp reglerna om exakt vad man får diskutera. Jag tycker trådstarten missar att det finns psykofarmaka som inte är fosterkadande, och var är dina svar på varför man ska äta/inte ska äta psykofarmaka undertiden som man är gravid?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    FuuCk skrev 2010-06-27 14:51:43 följande:
    skulle alla människor utredas, så kan jag ge mig fan på att de skulle finnas en diagnos hos var och en.
    Hehe, ja, sen finns det vissa som tror att de är friska från allt, det är en egen diagnos det
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    puss skrev 2010-06-27 14:56:33 följande:
    jaså.
    ts heter mickeN, fö. mitt namn stavas inte likadant.
    Det blir ganska jobbigt att läsa när det blir för mycket meningsbyggnadsfel, stavfel och avsaknad av stora bokstäver, felskrivningar på namn, felpunktationer och så vidare.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Gulletroll skrev 2010-07-02 17:20:38 följande:
    Har man en deppression då skaffar man inte barn, man får fasiken tänka lite oxå!! Det fattar väl vem som helst - den mamma som lider av psykisk ohälsa kommer ju garanterat barnet oxå få det!! Läs på folk, hört talas om anknytning och sambandet mellan psykisk hälsa???

Har man en stress som man inte kan hantera utan resulterar i "JAGORKARINTEJAGORKARINTESNÄLLALÅTMIGDÖ"-känslor så tar man tag i det först!! Man tar tag i sitt känsloliv och lär sig hantera det och SEN skaffar man barn!
    Va? Hur lyckas du komma fram till att barnet alltid ärver psykisk ohälsa?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-07-03 22:23:51 följande:
    Jag jobbar inte med det utan är själv deprimerad. Nej, man gör inte hjärnundersökningar först. Har bara hört ett par enstaka i hela landet som gjort det. Schizofreni har jag inte nämnt öht. Jag litar på det som MINA läkare sagt. 99% av alla jag känner med depression har ett samtal med läkaren, gör ev. en skattningsskala o får pröva antidepp.
    Då är jag en av de enstaka plus mina gamla kollegor då. Både skiktröntgen och alla blodprover och prov för något med sköldskörteln togs på oss alla. Jag genomgår fortfarande till mitt stora förtret undersökningar för att utesluta att jag inte får  en brist också, som addition till min "sjukdom"

Det verkar som att de kommuner jag varit sjuk i sköter detta bättre.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-07-04 12:24:45 följande:
    För mig o de jag känner räcker den behandling vi fått.
    Jaha? Så ni vet inte ens om ni har vitaminbrister Foten i munnen?
    Det låter ju sådär faktiskt.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-07-04 15:58:26 följande:
    Så länge antideppen funkar räcker det för mig.
    Dr Kungen ar svarat skitbra i inlägg 597.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Fru U skrev 2010-07-05 08:36:19 följande:
    Men det är så att man eg ska hållas under extra koll de första veckorna eftersom det är välkänt att man kan börja må mycket sämre och även om man inte haft de tankarna så kan man få dem.

(själv blev jag dock euforisk, inte pga för hög dos utan för att jag blev hög på att få livet åter)
    Jag blev satt under extrakontroller, ocj jag blev hypoman... tur att de hade koll för jag var som ett korsstygn i humöret ...
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-07-05 16:08:08 följande:
    Jag har frågat min läkare hur man gör. Du har lite självsäker attityd, så jag slutar diskutera här. Jag och mina vänner som inte gjort fysiska kontroller mår utmärkt.
    Ja, ni kan säkerligen maskera eventuella vitaminbrister och annat i flera år innan det märks.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Här och nu skrev 2010-07-05 23:11:01 följande:
    Nej, en läkare kan ganska lätta avgöra om det är deppighet eller depression.
    Knappast....
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?