Gulletroll skrev 2010-06-27 21:58:34 följande:
Återigen, jag markerar för att ni ska fatta!! Just detta som ni påstår, att det skulle vara fel på hjärnan...ursäkta men jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
"Denna hypotes saknar vetenskapligt stöd och är ett marknadsföringsknep för att människor på ett förenklat sätt ska förstå varför man blir deprimerad. Beakta att detta sägs av en person som arbetade med att få ut fluouxetin (Prozac, Fontex) på marknaden."
Nja, men jag kan ge dig en rad länkar som stödjer den nu på studs, om du vill. . . Dessutom finns lika många ekonoiska intressen bakom terapi-modellen, jag kan skriva en bok om det nu om du vill.
Bara en uppriktigt menad fråga:
Jag har två vänner som båda hade problem med depp tidigare. De kunde inte leva normala liv, inte jobba, ingenting. Båda blev hjälpta av medicin och den ena har ätit den i 15 år nu, den andra ännu längre. Båda är helt vanliga idag. De har jobb, barn, familj och allt man ska ha. Skulle man träffa dem idag och inte känna till deras historia skulle man aldrig kunna gissa den.
Nu till det intressanta. Ingen av dem klarar att sluta med medicinen utan att falla som en sten igen. Borde inte de där vägarna i hjärnan som du pratade om ha övats in ordentligt efter 15 år med positiv attityd och livsbejakande? Lever de ett fuskliv där de egentligen inte borde få ha barn? OM de lever i en fuskvärld är de ju i alla fall lyckliga i den, och barnen också. What´s the problem?