• simple

Är så less på biomammor vad är de nni inte förstår

Fy fan vad jag blir less på er varför har ni ens brytit upp om ni vill ringa hela dagarna långa när de inte ens är viktigt.. Det är mycket sjukligt gå vidare släpp honom träffa en ny man så kanske det går lite bättre för er.
    I min mans ögon är du ingenting bara ett gammalt ex som dessutom inte har något att komma med..
    Jag har två bonusbarn som jag älskar över allt annat dom älskar mig till och med meer än deras bio mamma men jag tror inte att hon vet om det . Det gråter nästan varje gång de ska till henne, jag har hört att hon känner sig som en dålig mamma.

Men ens man ska dom ge fan i skaffa ett eget liv!?
    Min man har endast kontakt med henne om det gäller barnen förut var det inte så då skulle de vara "kompisar" men nu är det precis som det ska vara någon som håller med ???

• Svar på tråden Är så less på biomammor vad är de nni inte förstår
  • wiseup

Jag o faderskapet gick isär när vår dotter låg i magen. Vi lever nu bägge två i nya relationer.

Men om den enes partner inte skulle "gå med på" att vi hade kontakt med varandra, så måste man nog tänka över sin relation. Jag skulle bli vansinnig om hans nya inte tillät mig att ringa när det var något gällande barnen. Att mamma o pappa har en bra relation med varandra är jätteviktigt för barnen.

På samma sätt hade jag inte kunnat vara med  någon som inte tillät mitt ex att komma o hälsa på dottern, då hon bor här på heltid.

En mammas och pappas relation är något som angår dem. Du var ju medveten om henne och barnen när du gick in i relationen, eller hur?

• Ts Mamma

Helt ärligt - jag är både bio och bonusmamma - och jag känner ta mig fan inte igen mig alls...

...men att dra alla över en kam verkar vara FLs melodi - tragiskt men sant...

Jag ringer mitt Ex när det behövs, han ringer mig när det behövs men vi kan faktiskt ringa varandra för att diskutera tex. Julklappar för så kul är det inte med dubletter....

Min sambo kan oxå prata med mitt ex precis som jag kan prata med hans ex om det behövs. Vi är vuxna människor som ar valt att gå skilda vägar och träffats - det har inte våra barn valt och en bra kommunikation är À och O - speciellt när man har tonårsbarn...

...sen ditt argument att barnen älskar dig mer tror jag är bullshit - de älskar dig med all säkerhet MEN de älskar med all säkerhet även sin Mamma - barn funkar lite så att de ser vad de har men inte vad det får - vid ett byte av boende tex. Vv kan det alltså bli jobbigt för barnet...

Hur som helst tycker jag att du ska kliva ner från dina höga hästar och börja se till dina bonusbarns bästa och inte till ditt eget ego...

• Teacheress
    FrökenKanSjälv skrev 2010-06-22 17:13:43 följande:

I början av ditt inlägg tänkte jag att du haft otur och råkat ut för en jobbig biomamma, och att du därför drar alla biomammor över en kam. Fast även du måste ju inse att alla biomammor inte är likadana, precis som att inte alla pappor är likadana, eller att inte alla mormödrar är likadana, eller att inte alla poliser är likadana, osv.

Sedan kom jag till partiet där du skriver att barnen älskar dig mer än sin biomamma, och där tappade du mina sympatier. Tror du på allvar att barnen älskar någon annan mer än de älskar sina bioföräldrar? Någonstans i detta tror jag att problemet mellan pappan, dig och biomamman ligger, att ni tre inte riktigt verkar ha koll på era roller kring barnen.

Självklart kan man älska andra mer än sin biomamma. Det gjorde jag i alla fall!
  • Catrin b

Jag är biomamma men känner dock att det är tvärt om att det är mitt ex som ringer mig hela tiden & snackar om allt annat än våra gemensamma barn & han träffade en ny före mig men ringer fortfarande & säger att han alltid kommer att älska mig osv & vad han vill göra i sängen osv men jag har slutat att diskutera med honom för det är bara uppmärksamhet han söker men jag lider dock med hans nya.

• Belleles
    FrökenKanSjälv skrev 2010-06-22 17:13:43 följande:

I början av ditt inlägg tänkte jag att du haft otur och råkat ut för en jobbig biomamma, och att du därför drar alla biomammor över en kam. Fast även du måste ju inse att alla biomammor inte är likadana, precis som att inte alla pappor är likadana, eller att inte alla mormödrar är likadana, eller att inte alla poliser är likadana, osv.

Sedan kom jag till partiet där du skriver att barnen älskar dig mer än sin biomamma, och där tappade du mina sympatier. Tror du på allvar att barnen älskar någon annan mer än de älskar sina bioföräldrar? Någonstans i detta tror jag att problemet mellan pappan, dig och biomamman ligger, att ni tre inte riktigt verkar ha koll på era roller kring barnen.

Jag vet att min bonus älskar mig och gärna vill vara hos mig men den dagen hon hellre går till mig än till sin pappa eller sin mamma skulle jag bli orolig.
  • Fijalotta

Jag är en biomamma och har bra kontakt med mitt ex, vi är vänner och jag älskar att jag kan ha den relationen med honom. Vi har ändå ett barn tillsammans och det finns ju separerade föräldrar som inte ens kan prata med varandra, så vill jag verkligen inte ha det.

Idag lever både jag och mitt ex i nya relationer och våra nya respektive är medvetna om mitt och exets relation och respekterar den. Enda sen separationen har jag och exet träffats ca 3 timmar på söndagarna, i samband med att vi lämnar över sonen, och fikat och ätit middag ihop och det gör vi än idag. Ofta även tillsammans med våra nya partners men även utan.

Jag är så lycklig att jag har hittat min sambo, att han är så förstående för hela situationen. Det kan inte alltid vara en lätt uppgift att vara bonusförälder och jag beundrar de som klarar det. Det som bonusföräldrar bör vara medvetna om är att det inte alltid är lätt att vara bioförälder heller när det kommer in en ny partner i bilden. Man är rädd att personen inte ska vara snäll mot ens barn och man är även rädd för att bli utbytt. Jag tycker verkligen att det är viktigt att mitt barn gillar sina bonusföräldrar men när du beskriver att du tror att barnen älskar dig mer än sin biomamma blir jag lite rädd. Visst, det kanske är så i erat fall men jag tycker inte att det är nåt som du borde vara stolt över eller uppmuntra. Jag skulle inte vilja min son gillade sin bonuspappa mer än sin biopappa!

• Rutan03

Ooo ... Vet inte riktigt om jag riktigt tror på det du skriver men tänk på en sak. Om du skaffar barn blir du biomamma själv och efter som alla biomammor är som du beskriver så blir du likadan :)

Ha de

• EmmaLengstrand

Men seriöst..... såg detta inlägg lite sent kanske men asså jag e både biomamma å bonusmamma...Min sambo har en son med sitt ex hon ringer å han ringer när der gäller deras son elr nåt dom undrar över etc även jag å sonens biomamma pratar umgås etc ....Tkr de mer låter som lite svartsjuka här...Dom måste ju kunna prata med varandra hon kanske ringer å vill veta hur de e med barnen etc...Å sen tkr jag de e väldigt fel de du säger om barnen att dom ska älska dej mer än sin mamma elr vad vart vill du komma?

• Linabollis

Alla biomammor är dock inte som du beskriver...

Jag är gift med en man som har en underbar liten dotter sedan innan och hon bor hos oss vv! I börjar var det svårt för både henne och mig att acceptera att det fanns en annan som ALLTID skulle vara med i bilden! Men vi har nu en väldigt brarelation och jag sitter och skämtar med henne när min man o hon pratar i telefonen...

Som sagt... Jag har haft turen med henne måste jag dock medje! Hon är skit-schysst...

• puss

men gud så bitter du låter. vad har hänt? varför så svartsjuk?

up yours
  • JaneDoe10

Du är bra rolig du som tror att barnen älskar dig mer än sin mamma. Haha.Lustigkurre där!

♥ Vecka 39♥ BF 19 Mars ♥
Svar på tråden Är så less på biomammor vad är de nni inte förstår