Inlägg från: MrsTM |Visa alla inlägg
  • MrsTM

Jag längtar till jul!!!

Fidelis ad urnam skrev 2011-11-14 14:03:46 följande:
    Vad ambitiöst av dig
    Talk is cheap. Flört Återstår att se om det blir av!

Kan du inte lägga upp en bild på plåtkalendern sen? Nyfiken!
  • MrsTM
    Neelah skrev 2011-11-14 16:16:50 följande:
    Jag har gjort min dörrkrans. Eftersom vi har en ful gammal brun dörr så valde jag att göra en ljus krans.

Oj så stor bilden blev. Förvånad
    Åh vad fin! Glad
  • MrsTM

Idag är jag stolt som en fjällskivling! Har för första gången i mitt liv monterat utebelysning, helt själv dessutom.Skrattande

Satte upp mitt nya ljusnät på balkongräcket igår, jösses vad mysigt det blev! Fick förvisso fuskmontera lite med packtejp, men känner mig ändå duktig...!

• MrsTM

Någon som har tips på var jag kan hitta mysiga, vintriga och/eller juliga prydnadskuddar eller kuddfodral? Börjar svikta lite i mina planer att sy egna, kanske kan finnas några fina färdigsydda...! Maxpris 200 kr/st.

• MrsTM

Åhhhh vad det börjar dra ihop sig nu hörni!! Såhär ser den kommande veckan ut för min del:

- Torsdag: Köpa julklappar
    - Fredag: Baka pepparkakor
    - Lördag: Tjolöholms julmarknad
    - Söndag: Julpysselkurs i den lokala scrapbooking-butiken
    - Måndag: Storstädning
    - Tisdag: Köpa blommor och göra egna julgrupper
    - Onsdag: Fram med allt julpynt!
    - Torsdag: Glöggmys med tjejgänget

TomteTomteTomte

Mår så himla bra såhär års, mysfaktorn är total! Tack och lov att jag lyckades ta mig från mitt tokstressiga förra jobb, numera har jag ett jobb där man aldrig behöver sluta senare än fem. Dessutom har jag energi över till privatlivet när arbetsdagen är slut. Lyx är det!! Värt varenda krona jag förlorat på att "byta ner mig".

• MrsTM
    VildVittra skrev 2011-11-16 11:33:44 följande:
    Nu på söndag den 20de blir det årets första julmarknad för oss

Tjolöholms Julmarknad

Med tre barn fast bebisen ligger ju i vagn och lillan kan vi förhoppningsvis ha i vagnen också (syskonvagn) så i teorin är det bara 7 åringen att hålla reda på haha.
    Min man knorrar över att det är dyrt (100 kr per vuxen i inträde + 20kr parkering), han tycker marknader ska vara gratis för man ska ju ändå handla där. Betala för att få handla tycker han är knäppt! MEN vi åker ändå sa jag! HA!

Jag och 7åringen tycker det ska bli jättekul och han ska skriva sin önskelista nu  kväll så den är klar "ifall tomten är där" =) Sötisen!!

Sen 3 eller 10 dec blir den andra julmarknaden vi ska på, Toftas....hoppas det kommit nån attans snö DÅ i allafall.
    Saxat från tjolöholms hemsida:

ENTRÈ

Vuxen 100 kr, barn upp till 14 år gratis.

Endast kontant betalning i entrén. Fri parkering.

Ingen extra kostnad för parkering alltså.
  • MrsTM
    Lampsken skrev 2011-11-16 14:21:41 följande:
    Tycker det är på tok för tidigt att fira eller ens tänka på jul....
    Det e ju bara november. inte konstigt folk tröttnar om de sätter igång för tidigt att förbereda och fira.
    Tycker ochså affärer sätter igång för tidigt... oavsett vilken tradition det är.
    Det var bättre förr när man höll sig till traditionernas rätta tider...så man riktigt längtade tills dess. 

Jag har som regel att inte göra eller förbereda nånting före den 1:e dec...  då är det 24 dagar till jul. nedräkning lixom. 
    Var och en blir salig på sin egen tro. Flört

Min tro är att urtråkiga november blir hundra gånger roligare när man får bejaka julmys-nörden inom sig! Kyss
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!