Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

Jag längtar till jul!!!

bustösen skrev 2011-10-21 13:51:41 följande:
    ja herregud! har iofs aldrig varit gravid i v39 men så trött som jag varit i slutet av båda graviditeterna så hade jag med gott samvete köpt alla julklappar via nätet  

Haha, jag är i v 39 nu men man vet aldrig hur man mår efter. Därför försöker jag få så mycket som möjligt klart nu så man kan koncentrera sig på bebis, julpynt och mat sedan. Vill inte skicka ut maken med en lista på 25 personer som ska ha julklappar
  • lollsanT
    bustösen skrev 2011-10-21 14:30:32 följande:
    va roligt =) 

jag har bett maken som jobbar inom järnhandel att ta med papp hem, har en dröm om att alla våra julklappar ska vara inslagna i papp och ha lackstämplar, hoppas bara att han har sån papp som jag tänkt mig, för då blir det billigt!!  

Ja, jag känner mig helt lyrisk. Har mängde med olika papper i klädkammaren så jag kan välja och vraka på hur paketen ska se ut
    bustösen skrev 2011-10-21 14:31:49 följande:
    hahaha nää det hade jag inte velat göra heller, hade min make fått en sån lista hade han gått in i väggen, han har fullt upp med att hitta något till sin mamma
    Min gubbe brukar stanna i ingången till affären när vi är ute och handlar tillsammans och säga "nä, här finns det inget" och så vänder han!!! VA?! HUR kan man se det från ingången?
    Han handlar dessutom bara till mig. Det skulle bli för mycket för stackarn annars *hehe* Jag har en fin liten bok som jag skriver upp både julklappar och presenter i så ser jag några år tillbaka vad vi gett alla. Kanonbra!! 

• lollsanT
    fluu skrev 2011-10-21 18:26:52 följande:

Dagens förströelseDrömmer Fanns massa bra recept!

Nu har jag ätligen hittat en glögg bland årets nyheter som även jag vågar smaka(gillar inte glögg annars), kiviks nya hallonglögg!

Nu vet jag vem som måste ut och handla imorrn
  • lollsanT

Koppkaka skrev 2011-10-23 23:28:38 följande:
    Jag har köpt sonens julaftonskläder
    Vi har en väst hemma också som han ska ha till, sen ska jag bara hitta några fina byxor så är det klart!

Jag vet inte ens vad det är för sort i magen men jag har handlat till jul ändå. Kunde inte låta bli

Det är både fluga och kostumbyxor till  
  • lollsanT

Idag blev det lite shopping till jul Hittade en jättesöt liten prydnadsgran från SIA som jag bara var tvungen att köpa. Sedan blev det en tur till Toys r us som här i stan idag hade 25% rabatt på alla leksaker. Vi hittade 2 st till bebis i magen som kommer ligga fint inpackade under granen på julafton

• lollsanT
    Carolaj83 skrev 2011-10-29 18:34:36 följande:
    lollo83-såg de i metro att dom hade 25% på alla leksaker idag, synd att vi har 7 mil till deras närmaste butik...vad blev det till bebisen?

Ah, vi har väl 1-1,5 mil nånting.
    Det blev en bitleksak och en färgglad giraff som prasslar, går att dra i (elastiska ben) osv. Hade kunnat handla mer men vi väntar lite istället. Orkade dessutom inte gå där då man blir runtknuffad av alla andra  
  • lollsanT

Idag blev några fler klappar handlade. Köpte 2st enhandstvingar och ett reglerbart band med ficka för mobilen när man är ute och springer. Allt till maken

Idag är det bara 4 veckor kvar till första advent. Då ska hela huset vara pyntat  

• lollsanT
    Pigelinen skrev 2011-10-30 16:53:06 följande:
    Någon som börjat planera vad ni ska ha på er på jul o till alla julbord o fester;)? Alltid kul att ha anledning att köpa nya kläder nu är det dessutom första året på 4år som jag inte är gravid el ammar och jag har äntligen gått ner till innan barnvikt;) så nu har jag lovat mig själv lite nya kläder, ja inte bara till jul men vi börjar där;)

Jag har börjat kolla men det är svårt eftersom jag för tillfället är väldigt höggravid. Man vet ju inte om magen hinner dra ihop sig eller inte. Försöker hitta något fint som är skuret under bysten alternativt är omlottskärning över magen
  • lollsanT

Känner att jag ska ut och shoppa tidningar när plutten väl har bestämt sig för att kika ut  

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!