Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Jag längtar till jul!!!

den här helgen ska bli en riktig fixarhelg. här ska bakas mjuka pepparkakor, mozartkulor, janssons frestelse och kokoskakor. julbak hela helgen med andra ord

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Ann Lee skrev 2010-12-18 17:08:51 följande:
    Vi har varit och köpt en riktig gran för första gången! Just nu är den i förrådet för att det är varmare där än utomhus men kallare än inomhus. Säljaren tyckte att vi skulle slussa in granen.

Vilka är era bästa tips för att få granen att hålla länge?
    göra snittyta innan man sätter den i foten. vattna varje dag och lägg sockerbitar 2-3 stycken ungefär varannan dag så står granen sig jättefint. våran brukar inte börja barra förräns efter nyår nån gång och vi tar in den en vecka innan jul ungefär.
  • littlemisstrouble
    Ann Lee skrev 2010-12-19 18:10:14 följande:
    Tack för alla grantips! Nu står granen i vardagsrummet, klädd och vacker! Den dricker dessutom mycket vatten! Är det ett bra eller dåligt tecken?
    det gör dom alltid
  • littlemisstrouble

oj varar det så länge? jaha men då kanske man kan koka knäck idag och den är fortfarande bra på julafton med andra ord. tack för tipsen

• littlemisstrouble
    Bjornis skrev 2010-12-21 17:04:48 följande:
    Hehe, inget som dock säger att den FINNS KVAR på julafton förstås!
    haha nej verkligen inte, min man älskar knäck så risken finns att asken är tom på julafton
  • littlemisstrouble

hehe alla julsakerna till och med ljusstakarna åkte ner härifrån på nyårsdagen.
    tycker när man pyntar 1advent att julsakerna börjar kännas för mycket efter nyår.

• littlemisstrouble

ooooh nej det smyger sig på redan...längtan till jul, snö, gran, glitter och julmust...gaaah det är ju en evighet kvar till första advent känns det som ...

• littlemisstrouble
    MrsTM skrev 2011-10-03 14:11:00 följande:
    Det gör du rätt i, den är jättemysig! Glad
    har aldrig varit där så det ska bli roligt brukar försöka gå på så många julmarknader som möjligt varje år
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!