Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Prickigt block skrev 2019-11-03 18:35:19 följande:
    Förstår inte hur man kan längta till det spektaklet, såvida man inte är djupt kristen och vill fira Jesu födelse.

Själv drar jag till varmare breddgrader och tänker tillbringa julafton i en solstol på stranden men en paraplydrink i näven.
    Det finns något för alla.
  • Nandez
    legomum skrev 2019-11-03 19:30:04 följande:
    Det är så jag har i min julpärm. Recepten jag gillar både till mat, bakning, godis, efterrätter osv. Men även en hel del annat bla planering så det inte blir stressigt och för att jag ska hinna med allt jag vill hinna med.
    En plastficka är för sådant jag vill prova men inte vet om jag vill spara och skriva in i pärmen.
    En ide kanske (hur du kan göra eller förkasta helt)
    Ordning och reda
  • Nandez
    AniieeHär skrev 2019-11-03 23:52:58 följande:
    Gah! Jag fryser om fötterna! 

Årets skörd av jul-ish-filmer känns rätt nedslående. Last Christmas, romcom med Emilia Clarke och Emma Thompson kanske kan ge en liten callback till 90-talet men inte mycket hopp där. Arctic Justice, animerad komedi, har Anjelica Huston och Jeremy Renner, så kanske. Frozen 2 är Frozen 2. Den kommer säkert vara ok, allt annat är ju otänkbart. Disney vet i alla fall just nu vad de pysslar med. Black Christmas-remake, nja... Jag är inte så hype på Christmas Horror-konceptet. Cats ser ut som en katastrof, Little Women är hundrade gången och Doctor Doolittle kommer inte förän i januari....

Det får väl bli klassiker igen. 
    Sitter mede goa tofflor på fötterna
  • Nandez
    legomum skrev 2019-11-04 08:30:32 följande:
    Ett tips är att kika på Netflix -usa, de har en stor förkärlek för julfilmer och har redan nu fyllt på riktigt bra.
    Där borde det finnas julfilmer.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-04 08:32:03 följande:
    Jag såg på Nyhetsmorgon,nu på morgonen,att dte skulle komma en julfilm med Peter Jöback. Jag kommer hem igen till jul heter den och har biopremiär redan på fredag.  smile1.gif

Det kanske kan vara nå´t. smile1.gif
    Spännande
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-04 11:12:07 följande:
    Ja,den skulle jag vilja se,i alla fall.  smile1.gif
    Samma här
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-04 18:20:08 följande:
    Nu har vi huggit julgranarna, och en massa granris till kransar och prydnad. På landet ligger snön vit och vi förmiddags var det -16 och sol. Det knarrde härligt under kängorna då vi gick till skogs.
    I kväll har jag och sonen läst leksakskatalogen och han fått berätta vad han vill ha.
    Oj, vad mysigt med granarna . Men , vad kallt ni har redan.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-05 08:01:41 följande:
    Vad mysigt det låter.  smile1.gif
    Här är det också minusgrader och frostigt och vitt ute.  smile1.gif
    Funderar på att tända en brasa i kaminen och mysa ner mig i soffan med en kopp varm choklad när barnen gått till skolan.    smile1.gif
    Åh, vad mysigt
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!