Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Jag längtar till jul!!!

hur många har börjat baka lussebullar? jag måste sätta fart så det finns till advent.

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble

visste väl att det  var fler än jag som bakar tidigt lussebullar. måste ner och köpa saffran imorgon och sen ska det bakas minsann

• littlemisstrouble

En sak som är så himla mysigt i juletid tycker jag är lucia. Försöker komma iväg på någon luciakonsert varje år för det är julstämning om något

• littlemisstrouble
    sassus skrev 2010-11-29 19:32:23 följande:
    Jag vill verkligen ha lite tips på vad vi ska bjuda på när vi ska ha julmys med våra kompisar på lördag. Har tänkt göra ädelostbollar rullade i smulade pepparkakor och lite klassiskt julgodis, men vill göra nåt mer också. Kanske nån god kaka/paj eller annat... Förra året gjorde jag en cheesecake med papparkaksbotten. Har haft funderingar på att göra saffranspannkaka (kommer från Gotland, så därför ), men tycker det känns lite tråkigt. Skulle dock vilja bjuda på nåt med saffran...  Kanske är det till och med nån här som redan haft glöggfest med kompisar som kan dela med sig av det goda
    http://www.alltommat.se/recept/tryffelt%C3%A5rta-med-choklad-och-saffran-17315/

kanske en saffrans tryffeltårta?
  • littlemisstrouble

vilken julstämning här är hemma hos mig *myser* allt är pyntat. nyss har maken hängt upp garnstjärnor i fönstret och vi har varit och hämtat den finaste plastgran jag sett som ska pyntas nån dag här.
    julradion står på på datan. fattas bara lite glögg och pepparkakor tror jag

• littlemisstrouble

Jiipiii första lediga dagen inför jul. Nu äntligen kan jag ta itu med de grejerna som jag gått och längtat efter under långa jobbveckan. Här ska bakas godis, slå in klappar, köpa lite klappar, baka och spelas en massa julmusik och dricka must

• littlemisstrouble
    Pigelinen skrev 2010-12-14 09:01:06 följande:
    låter underbart... ska påbörja sista arbetsveckan idag för ett bra tag framöver (ska ha bebis i januari).
    Om allt går som planerat ska rörmokaren komma halv tio idag o koppla in blandare till badkaret osm sen ska komma vid lunch och så ska hantverkarna komma och fixa det sista ikväll sen har vi ett badkar för första gången på 11år, här ska julbadas iår!!!!!
    åh så roligt med bebis

julbada låter väl trevligt Badkar är toppen, skulle inte vilja vara utan mitt. Det är så skönt med ledigt nu så det går inte att beskriva.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!