Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Erfdgt skrev 2013-11-07 12:17:55 följande:
    Okej, nu har jag kanske rett ut det här med paket. Vår dotter fyller år ca en vecka före julafton, så det ska också planeras.

Födelsedag: Legodockhus, entrebiljett till Leos lekland, nagellack + klistermärken till naglarna. Ja, plus ett kalas för 35 vänner.
    Julstrumpan: Pysselbok, godis och något fler litet paket som jag ännu funderar på.
    Julklappar: Tofflor, pyjamas, monster high-film, prenumeration på tidning. Hon ska också få nya julkulor och belysning till sin gran, en adventskalender och nya julgardiner till sitt rum.

Det blir inte jäääättemkt presenter i år, men hon har önskat sig allt detta, så hoppas det ska bli bra Hon får ju presenter av alla andra i våra familjer också. Hon hade önskat sig en surfplatta, men hon var så duktig på att sälja jultidningar att hon får där en ny CD-spelare samt en surfplatta och då är det ju väldigt onödigt att vi köper en till. Vi måste dessutom dra ner på priset lite för presenter i år, då vi har en hel del saker att köpa till bebisen också. Puh...

Är det någon som vet var man kan hitta pyjamasar i flerpack? Finns det? Har hittat i England, men tänkte om det finns att köpa i Sverige också.

Jag tror att pyamasar i fleråack går att hitta på de flesta ställen såsom H&M,Lindex,Kappahl,Åhléns,Ellos och Haléns för att bara nämna några. Har köpt där själv till mina barn.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Erfdgt skrev 2013-11-07 17:37:25 följande:

Jag har bara kikat på hemsidorna, men där hittar jag inget tyvärr :(

Ok. Det var konstigt. Där har jag brukat hitta i alla fall.
  • molly50
    Koppkaka skrev 2013-11-07 17:44:54 följande:
    Jag håller på min favorit! Claes Eriksson från Galenskaparna och After Shave! Jag är ett obeskrivligt stort fan ända sen jag var liten så det hade varit GULD!

Nja,det kan nog inte jag tänka mig istället. Även om han är rolig så är han nog ingen riktig julvärd i mina ögon.
    Mark Levengood känns nog betydligt bättre då.  
  • molly50
    Erfdgt skrev 2013-11-07 19:10:24 följande:
    Dom har ju pyjamasar, men inte flerpack.

Jag hittade det här på Kappahl:
    http://www.kappahl.se/category/estore/artiklar/barn/kategorier/baby_4498/pyjamasar/150/

Lindex
    http://www.lindex.com/se/barn/baby-44-86-cl/underklaeder-natt/

H&M
    För flickor:
    http://www.hm.com/se/subdepartment/KIDS?Nr=4294944873#Nr=4294918477
    För pojkar:
    http://www.hm.com/se/subdepartment/KIDS?Nr=4294944873#Nr=4294915918

Men du menar kanske större flerpack än 2?       

• molly50
    Pigelinen skrev 2013-11-07 18:39:54 följande:
    Ni som inte gör egna kalendrar, vad har ni köpt till era barn? Jag tycker att det är sjukt dyrt med 200-250kr st... Brukar köpa på ullared men mamma glömde iår...

Vi har brukat köpa Adventskalendrar till barnen på Lekmer. Kalendrar med lego i t ex.
    De brukar kosta 199 kr där. 
    Och så kan de få någon billigare variant på vanliga affären också.  
  • molly50
    Erfdgt skrev 2013-11-08 09:42:14 följande:

Ju fler desto bättre :) Men jag behöver storlek 134 och det var inte lika lätt att hitta :P Blir nog att beställd från Marks and Spencer trots allt :)

Aha,oki. Jag trodde det var till en bebis.
  • molly50
    ugglan skrev 2013-11-08 10:22:17 följande:

Mycket pyjamas-snack här nu
    Jag kommer ha flera mjuka paket med gosiga pyjamaser under granen i år. Både sönerna och sambon får varsin rutig klassisk i flanell och jag tror det kan bli till några av kusinerna också..

För övrigt är jag lite deppig å har svårt att helt komma igång med planerna. Förändringar på G i formerna för firandet på julafton är inte uppskattade då jag verkligen älskar våra gamla traditioner..
    Nu kommer dock släkten delas upp mer och några (min mamma, moster och mormor) har valt att fira i lugn och ro själva och önskar inte dela julafton med mig och mina syskon samt kusiner med barn. Jag hade bjudit in till stort gemensamt firande hemma hos oss då det känns som det är "dags" för vår generation att ta över å våra föräldrar har haft lite hälsoproblem. Vi har dessutom plats så alla som vill kan sova kvar... men nä dom vill va kvar i sin lilla hemort (1 knapp timma från oss)
    Kommer dock känna att en hel generation saknas på julafton och det kommer inte alls bli samma sak. Dessutom är jag ledsen och lite sårad över att "mormor" inte är intresserad av att vara delaktig i barnbarnens "jul-magi"..    
    Tråkigt men man får ju respektera deras val..

Lite så könde jag med när jag flyttade hit till maken,c:a 5 mil från min hemstad.
    Men även de nya traditionerna blev bra och nu ser jag fram emot julen varje år.
    Framföralllt nu när båda barnen är lite större och är med mer.   
    Min mamma brukar alltid komma ner till oss på jul. Min gamle morfar var med ett tag,men nu är han så pass gammal (98 år) så vi respekterar om han inte orkar och vill åka. Men vill han så får han självklart vara med. Han är fortfarande väldigt pigg,men vill oftast vara hemma i lugn och ro ändå.Och det får man,som sagt,respektera.
    Vi brukar fira hemma hos svärföräldrarna och det brukar bli jättemysigt.   
  • molly50
    Taninen skrev 2013-11-09 09:13:57 följande:
    Det var en rolig ide att ha upplevelser också! Vi har paketkalender till dottern, en som hennes mormor gjort till henne. Jag hade en när jag var liten också :)

Denna tråden är så mysig! Får massa inspiration och längtar så jag blir tokig :) igår köpte vi en ljusstake som maken ska få på fars dag, hoppas jag kan sätta upp den direkt!!

Fin ljusstake!
    Enter Sandman skrev 2013-11-09 10:06:33 följande:
    Nu behöver jag hjälp från er julproffs.
    Jag ska köpa glögg och jag är less på Blossa.
    Vilken tycker du är den godaste glöggen, jag tar tacksamt mot alla tips 
    Med eller utan alkohol är sekundärt, men gott måste det vara.
    Vad ska jag köpa, hjälp Glad

Ps: Jag håller med föregående talare, den här tråden är mysig, jag blir glad av att läsa här.       
    Vi brukar köpa Blossa,oftast. Men igår kom maken ut från Systemet med en flaska Grythyttans skogsglögg.(Utan att jag bett honom.  ) Den är god och kan rekommenderas.
    Det blir nog att tjuvstarta litegrann  med den ikväll.  
    fluu skrev 2013-11-08 14:44:24 följande:
    Yay, Bamses julkalender är här!
    Ja,den kom här med igår. Sonen blev helt i extas och kunde knappt vänta tills han får börja öppna den.

• molly50
    Mallas skrev 2013-11-09 11:06:55 följande:
    Köpte på mig två nya jultidningar häromdagen och är nu extremt sugen på att planera inför julen men ffa veckorna innan. Första julmarknaden drar igång nästa helg och sedan rullar det bara på. Det blir absolut ett besök på Taxinge slotts julmarknad, Steninge slott och Sigtuna. Om det hinns med så tänkte vi besöka någon av de lokala också. Vi var på en förra året som hade pyssel för de små, dans runt granen mm. Det var toppen för hela familjen!

Jag köpte också en till jultidning igår. Allt i hemmets jultidning. Så det blir att mysa lite med den ikväll,tror jag.
    Mallas skrev 2013-11-09 11:08:59 följande:
    Någon som kan tipsa om bra utomhusblommor som blir fina att ha nu under vintern. Vill pynta trappen lite.

Jag har brukat använda ljung,silverek och en. De brukar vara fina under hela vintern.
    I år tänkte jag dessutom använda granris och en tomte med lykta att dekorera med.
    Erfdgt skrev 2013-11-09 11:51:26 följande:
    Hehe jaha, då förstår jag. Det är inte alls lika svårt att hitta :)
    Nej,precis. Till lite större barn kan det vara lite svårare. Det kan jag hålla med om.

• molly50

Idag kom en ljusslinga upp ute i uterummet. Och det var t om maken som frågade om vi skulle sätta upp den!

Men nu får resten vänta tills första advent i alla fall. Möjligen att jag kan sätta upp resten av utebelysningen lite tidigare.  
    Det är ju så mörkt ute nu. 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!