Bellsen skrev 2013-10-24 08:36:48 följande:
Nu måste jag hoppa in i tråden, kan inte hålla mig längre! Jag älskar julen som ett barn och kan knappt vänta tills man får egna barn så att det blir den där riktiga, mysiga julen. När är det "okej" att sätta upp ljusstakar och belysning? Jag brukar hålla mig till sista söndagen i november, för då är första julskyltningen här. Sen vill jag gärna läsa vad ni har för favoritjulrecept? Både bak och mat. Finns säkert nån tråd om det men ni kan väl nämna dem ändå? :)
Jag brukar ta fram ljusstakarna,stjärnorna och lite pynt några dagar före 1:a advent.
Ljusslingorna ute brukar vi sätta upp lite tidigare så att vi slipper krångla med det då.
Såg att en granne här redan satt upp lite ljusslingor ute.
happycookie skrev 2013-10-24 08:49:24 följande:
Det var någon som länkade den här sidan på en annan tråd, recepten såg helt underbara ut.. Jag tyckte även om att det inte var alltför många ingredienser och att de verkade lätta att göra..
kryddburken.se/2011/12/22/21st-recept-julgodi.../
Kan inte ni berätta hur ni firar jul? Tycker att det är så kul att höra!
Vi brukar börja med lite mys på morgonen hela familjen. Maken,jag och barnen brukar liga i sängen och titta på lite tv. Sedan får barnen hämta en varsin julklapp under granen.
Sen blir det frukost bestående av risgrynsgröt och vörtbröd med skinka t ex.
Under dagen brukar vi ta det lite lugnt eller gå ut och busa lite i snön och sen äter vi jullunch.
Framemot em kommer miin mamma hit och sedan åker vi upp till svärföräldrarna och fikar.
Sedan blir det Kalle och lite mys med glögg och efter det julklappsutdelning.
Sedan blir det julmiddag.
Sedan blir det mest bara julmys,barnen leker med sina julklappar och vi vuxna myser med lite mer glögg,vin eller vad vi känner för och lite julgodis.