Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

Jag längtar till jul!!!

Igår beställde jag ett par jättefina örhängen som en svägerska ska få i julklapp. Skönt att bocka av ännu en person Längtar tills jag kan packa in alla julklappar.

• lollsanT
    Pigelinen skrev 2011-10-14 09:15:16 följande:

Vad ska ni köpa till era päron o svärpäron? Vehöver även tips till mina syskonbarn, bara killar i åldern 6år, 10år o 11år. Super dupersvårt till dessa, de har MASSA med saker innan o mins systrar är så tråkiga, säger bara -ja inte vet jag, vet inte själv vad jag ska köpa... blir ju inte lättare vill jag lova ;)

Svärfar får ett set med en snygg slips och matchande näsduk (brukar alltid berömma min mans slipsar).
    Svärmor tror jag ska få en handväska men jag är inte helt säker.
    Mamma har jag ingen aning om. Vill ge henne något fint plagg så jag får se. Hon fyller dessutom 50 år 5 dagar före jul.
    Mammas man får en snygg stickad tröja.
    Lillbrorsan fyllde 11 år för 2 veckor sedan och fick då en långärmad t-shirt och en svart väst (han tycker det är roligt att klä upp sig). I julklapp kommer han antagligen få Transformers 2 filmen. Eventuellt får han även Transformers 3 som ska släppas snart. 
    Systerson på 3 år kommer få en t-shirt och ett par snygga rutiga byxor (de har också MASSOR med leksaker).

Om de gillar sport så kan man ju köpa innebandyklubba med några bollar, en fotboll, skidglasögon om de åker skidor, presentkort på en sportbutik.     
  • lollsanT
    Pigelinen skrev 2011-10-14 12:59:13 följande:
    pappsens fru fick ljudböcker i fjol o en pocket som jag verkligen trodde hon ville ha... när vi var hos dem i sommras så låg de fortfarande kvar i finrummet där hon la dem på jul... (de använder inte rummet så ofta)... så i år vet jag inte vad jag ska köpa, tror det får bli någon kökshanduk el något o så lägger ja fokus på pappsen...

kom på att smågrabbarna ska ut o resa i mars för första gången... kanske kan köpa något de kan ha nytta av då...

Ska de till något ställe där de kan bada och det är klart vatten så finns det ju undervattenskameror - engångsvarianten. Det gav jag lillbrorsan ett år när de skulle till Kreta och han blev överlycklig. Inte så många bra foton men han hade kul iaf
  • lollsanT
    Pigelinen skrev 2011-10-14 14:18:55 följande:
    aaa ja det kör vi på, vart köper man sånna till bra pris? kan ju köpa typ cyklop osså

Jag kommer inte ihåg var jag köpte den. Men googla så hittar man allt Har för mig att den kostade strax under hundralappen.
  • lollsanT

Nu har jag fått tag på julskum!!!! Köpte 5 påsar bara för att vara på säkra sidan Däremot så finns inte apotekarnes julmust ännu
    Jag mailade till Systembolaget gällande julöl och alkoholfri glögg och glöggen skulle komma den 1 november och ölen den 14 november. 

• lollsanT
    bustösen skrev 2011-10-14 22:05:25 följande:
    vi har köpt apotekarnes julmust i små petflaskor idag på maxi i borås, eller menar du stora flaskor? 

Det spelar ingen roll om det är små eller stora flaskor. Är så sjukt sugen på julmust. Men här är de sååå sega på att packa upp
  • lollsanT
    carwho skrev 2011-10-15 09:43:39 följande:

Gud vilken fin!! Hur har du gjort balkongen och det??

Nu blev jag ju sugen o göra pepparkaks hus! Jag har ALDRIG gjort ngn! När jag var liten firade vi inte jul (kanske därför jag är så besatt som vuxen?! ) o nu på vuxna dar har jag aldrig fått tummen ur.

Kan ni inte snälla ge mig tips o trix hur man gör så kanske jag lyckas göra en i år??? Snälla!!

Balkongen har en hel bottenplatta i pepparkaksdeg och sedan har jag spritsat dit små kluttar av kristyren och tryckt ner lagomt stora bitar av tandpetare. Har suttit med en avbitare och knipsat så vi hade bitar i hela köket
    Jag har gjort flera olika, ett år med utanpåliggande skorsten och staket runt. Gjorden en "gång" upp till huset med mandelspån som jag siktade kakao över sedan
    Kristyren blir bäst om man gör på äggvita, några droppar ättiksprit och massor med florsocker. Det håller ihop bättre än om man gör på vatten.

• lollsanT
    Minnie7 skrev 2011-10-15 09:48:32 följande:
    Gör ni degen själv till huset eller köper? Jag köpte förra året och höll på att bli galen då det gick sönder HELA tiden när jag skulle sätta ihop det .

Jag köper färdig deg, låter den ligga framme ett par timmar så den blir mjuk och knådar den ordentligt med lite mjöl. Annars kan det vara luftbubblor i den som gör delarna för spröda. Gräddar långt ner i ugnen på något svagare temperatur än vad som står för då kan de stå någon minut längre istället. Brukar fungera kanon. Men visst har man fått göra om någon del genom åren
  • lollsanT
    Pigelinen skrev 2011-10-15 10:43:36 följande:
    åh ett proffs, kommer def att prova iår och då kanske de komemr fler frågor ;)

Kan inte alla som har bilder på gamla hus sätta in dem så att man får inspiration?

Jag har bilder i mitt galleri på två hus till. Första försöket på en modell av vårt riktiga hus samt det med staket. Det är även knäppt närbilder på staketet så man ser hur det är sammansatt.
    Men det är bara fråga på Sånt här är mitt favoritpyssel  
  • lollsanT
    RocketQueen skrev 2011-10-15 20:18:40 följande:
    70 dagar kvar till julafton!

Nedräkning pågår
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!