Jag längtar till jul!!!
igår fick jag saffransug, som tur var hade ica köpt hem lussekatter med saffran, de var okej, lite för lite saffran för min smak, men med lite julmust så var det ändå gott =)
igår fick jag saffransug, som tur var hade ica köpt hem lussekatter med saffran, de var okej, lite för lite saffran för min smak, men med lite julmust så var det ändå gott =)
har okynneshandlat på maxi idag
-glögg (herrljungas alkoholfria, hoppas den är god)
-tomteskum
-skumhjärtan med choklad utanpå
-lussekatter
-saffransklipp (en slags saffransbulle med fyllning)
-julmust
-mat magasinet julspecial (har bara bläddrat snabbt men den verkar bra!)
-pepparkakor
MUMS!!!
idag har vi storstädat, putsat alla fönster och röjt undan bråte som hamnar överallt =) såå skönt att ha det klart!
tre veckor kvar till första advent och då ska julgardiner och ljusstakar fram!
jag ska ta fram vår utebelysning nu tänkte jag, vi bor på andra våning och utanför balkongen är en innegård som är rätt mörk, behövs lite ljus och trevnad tycker jag, det har ju inte riktigt med advent att göra den belysningen tycker jag =)
har precis sett på bullerby-avsnittet där de firar jul och nyår, så mysigt! lite konstigt att inte det är med på astrid lindgrens jul?
nu skiter jag i det här, vadå vänta? det är ju bara 6 veckor kvar nu! nä idag kommer balkonggirlangen med ledbelysning upp, och min fina julmiranda nalle sitter på fårskinnsfällen i gungstolen i vardagsrummet. funderar på att sätta upp halmhjärtat på ytterdörren också
har du kollat på ellos och jotex?
Denna stil hade jag tänlt mig... den vänstra är dock slut på GeKås o den högra kostar 449kr, ifs billig för att vara en Måseskär från markslöjd men, nä ger inte så mycket, behöver dessutom två st...
Claex ohlson har en som liknar den vänstra men deras var bara 35cm hög o det blir lite litet...
jag äter nybakad lussekatt och nybakad mjuk pepparkaka
Tänkte göra kalender och julkort på nätet, någon som vet vad leveranstiden brukar ligga på för sånt?
julens första knäck är klar