Inlägg från: bustösen |Visa alla inlägg
  • bustösen

Jag längtar till jul!!!

igår fick jag saffransug, som tur var hade ica köpt hem lussekatter med saffran, de var okej, lite för lite saffran för min smak, men med lite julmust så var det ändå gott =) 

• bustösen

har okynneshandlat på maxi idag 
    -glögg (herrljungas alkoholfria, hoppas den är god)
    -tomteskum
    -skumhjärtan med choklad utanpå
    -lussekatter
    -saffransklipp (en slags saffransbulle med fyllning)
    -julmust
    -mat magasinet julspecial (har bara bläddrat snabbt men den verkar bra!)  
    -pepparkakor

MUMS!!! Tomte 

• bustösen
    Pigelinen skrev 2011-11-04 12:37:58 följande:
    åh vad glad jag blir, vi flyttade hit för ett år sedan och jag känner att jag har inte kunnat få iordning på vårt sovrum innan då vi skulle köpa ny säng men jag ville sälja den gamle först och nu har vi sålt den!!! Och fick tom lite mer än vad vi hoppades på ;) Så nu hopps jag bara att vi hinner få hem den nya sängen snart och sen kommer vårt sovrum bli underbart fint ;) Innan bydde jag mig inte om att pynta där men nu är jag supersugen, vill ha något fint i fönstret, gärna hängande... vitt och lantligt men juligt... Förslag någon?
    va roligt att få ordning! gnosjö konstsmide har många fina julsaker
    http://www.konstsmide.se/products.asp?vg=2&pg=220&pf=&lang=4&page=1&sort=1 
  • bustösen

idag har vi storstädat, putsat alla fönster och röjt undan bråte som hamnar överallt =) såå skönt att ha det klart! 
    tre veckor kvar till första advent och då ska julgardiner och ljusstakar fram!

• bustösen
    lollsanT skrev 2011-11-06 15:39:15 följande:
    Jag har köpt "riktig" saffran - hela pastiller istället för den färdigmalda paketerade. Den kostade 30kr men är värd varenda öre. Enorm skillnad och sedan jag började med den så kommer inget annat innanför dörren här hemma.
    var har du köpt det nånstans? 
  • bustösen

jag ska ta fram vår utebelysning nu tänkte jag, vi bor på andra våning och utanför balkongen är en innegård som är rätt mörk, behövs lite ljus och trevnad tycker jag, det har ju inte riktigt med advent att göra den belysningen tycker jag =) 

• bustösen
    lalasmama skrev 2011-11-08 14:21:53 följande:
    Mamma SL: Tack för tipset!

Roligt med jultidningar...
    Tips på vilka som är bra?
    Vill gärna ha en med roliga pyssel och mumsiga nya recept!!
    jag köpte matmagasinet julspecial, jag är jättenöjd med den, recept på både godis, mat, bröd, varma drycker, dekorationstips till dukning och en del annat smått och gott =) 
  • bustösen

har precis sett på bullerby-avsnittet där de firar jul och nyår, så mysigt! lite konstigt att inte det är med på astrid lindgrens jul?

• bustösen
    EeMe skrev 2011-11-08 18:35:42 följande:
    Åhh! Bullerbyjulen är mitt ideal! Barn vuxna o gamla tillsammans med en massa mat!
    ja det är verkligen riktig jul, dans runt granen, sång och fina dekorationer och mat! underbart =) 
  • bustösen

nu skiter jag i det här, vadå vänta? det är ju bara 6 veckor kvar nu! nä idag kommer balkonggirlangen med ledbelysning upp, och min fina julmiranda nalle sitter på fårskinnsfällen i gungstolen i vardagsrummet. funderar på att sätta upp halmhjärtat på ytterdörren också Tomte

• bustösen

har du kollat på ellos och jotex? 

Pigelinen skrev 2011-11-15 20:48:04 följande:

Denna stil hade jag tänlt mig... den vänstra är dock slut på GeKås o den högra kostar 449kr, ifs billig för att vara en Måseskär från markslöjd men, nä ger inte så mycket, behöver dessutom två st...

Claex ohlson har en som liknar den vänstra men deras var bara 35cm hög o det blir lite litet...

• bustösen
    MTG skrev 2011-11-16 13:05:36 följande:
    Jag har ett problem. Gjorde kola igår och skulle fota till bloggen idag och göra lite julmysigt då alla mina jultextiler är borta. Borta! Har gått genom alla kartonger med pynt men ingenstans. Har ett svagt minne av att jag la ihop allt för att det var lite trångt i linneskåpet men var la jag det?? Garderoberna i garaget är fulla med kläder och har jag lagt det där blir det ett himla jobb med att få fram dem. Kan inte tänka mig att jag lagt dem i stugan på tomten heller... Vill ju ha dem nu!! Kan inte direkt vara i garaget hur länge dom helst heller, inte med två småbarn hemma. Saknar en korgvas oxå, som vi använder vid julen, hoppas verkligen inte att karln har slängt den... Paniiik!
    leta igenom rum för rum inne först, sedan går du till stugan (som låter mer lättgenomsökt än garaget) sist garaget, hoppas verkligen att det inte råkat slängas!!! lycka till 
  • bustösen
    MamaPapa skrev 2011-11-16 13:07:27 följande:
    Varje år ordnar sonens skola en julmarknad och bland annat så brukar det finnas ett "craft stall" med grejer som föräldrar o barn gjort och som man då alltså säljer för att få in lite extra pengar till skolan. I år gjorde jag "Snowman Soup", som egentligen bara är drickchoklad pulver med marshmallows och en peppermints stång. Ganska fina blev de i alla fall tyckte jag - burkarna köpte jag på IKEA.
     Så här ser etiketten ut:
    Och så hade jag lite marshmallows och stänger över, så jag lade de i två organsa påsar jag hade hemma:
    va gulliga!! den idén snor jag =) 
  • bustösen

jag äter nybakad lussekatt och nybakad mjuk pepparkaka Tomte

• bustösen
    Österbotten skrev 2011-11-20 19:04:53 följande:

Tänkte göra kalender och julkort på nätet, någon som vet vad leveranstiden brukar ligga på för sånt?  

vi beställde från vistaprint, där kunde man välja leveranstid och ju snabbare desto dyrare =) 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!