Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Pigelinen skrev 2013-10-07 19:15:09 följande:
    Idag vid kassan så hade flera julmagasin kommit fram så 101 nya ideer julnr fick följa med hem;)

Hmm,då måste jag kika i affären nästa gång. Såg inga julmagasin när jag var där idag,i alla fall.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Neelah skrev 2013-10-08 07:54:34 följande:
    Jag ska försöka lägga ut lite tips på julpyssel i min blogg efter helgen. Men om ni vill börja pyssla redan nu kan jag ju länka till några tips från tidigare år.

Gör egna julgranskulor:
    ekonomiskscrapbooking.blogspot.se/2012/12/vec...

Doftande pepparkaksdekorationer:
    ekonomiskscrapbooking.blogspot.se/2012/12/vec... 

Snöflingor av pärlor:
    ekonomiskscrapbooking.blogspot.se/2011/09/vec... 

Tack! Ska kika på det där och se om jag kan få några idéer till julpysslet med barnen. .
  • molly50
    Idun skrev 2013-10-08 13:23:21 följande:
    Jag planerar julpyntet för i år, kolla på pinterest "christmas craft" eller christmas decorations! mycket fint
    Någon som vet när IKEA börjar sälja sitt julsortiment? 

Sama här. Hittade en sida med lite pynt.

http://www.onlinepynt.se/

www.linea.se har också en hel del fint pynt. Köpte en del därifrån förra året.   

• molly50

Idag hittade jag Allers julmagasin och 101 nya idéer i affären så ikväll blir det lite mysläsning innan jag ska sova.

• molly50
    molly50 skrev 2013-10-08 19:43:20 följande:
    Idag hittade jag Allers julmagasin och 101 nya idéer i affären så ikväll blir det lite mysläsning innan jag ska sova.

101 idéer heter den ju,inget annat.
  • molly50

Idag köpte vi årets första julpepparkakor också,och det var faktiskt maken som gjorde det.

Så imorgon blir det nog lite pepparkakor och julmust.

Mattias 2007-05-23
  • molly50
    flm skrev 2013-10-09 12:00:21 följande:
    Sitter förresten precis nu på min lediga dag och lyssnar på julmusik! Älskar Michael Bublés julskiva!! Måste förresten berätta hur vi firar jul hos oss, jag är "bara" 22 år och har inga barn så det är fortfarande firande hos mamma som gäller, precis som alltid! Skulle någon få för sig något annat skulle jag sparka bakut, haha! Jag och lilla släkten med syster, mormor, morfar och morbror åker till mamma och äter jullunch! Har alltid lika roligt, älskar verkligen min familj, särskilt mormor, hon är bäst! Hon och jag är dom som är mest exalterade över Kalle Anka, och vi tittar självklart varje år! Varje år upptäcker mormor något nytt i Tomtens julverkstad och säger "men det där har inte jag sett förr, har det alltid varit med!?". Efter Kalle brukar jag, mamma, mormor och syrran gå på promenad med hundarna, mamma bor i ett lite äldre kvarter, så det är SÅ mysigt att gå omkring där! Sen fortsätter kvällen med fika i alla sorter, ost och kex och frukt! Självfallet glögg och julmust också! Däremellan kommer julklappsöppning, där jag och syrran fortfarande är i centrum då vi är yngst, fast vi faktiskt är vuxna nu. Men det blir väl annat när vi får barn! :) På kvällen brukar vi se någon film, som Tomten är far till alla barnen eller något annat bra. Förra året kom även min pojkvän till oss framåt kvällen vilket var mysigt, och jag hoppas att han gör det i år också (men i år är han min sambo!). 

Så gör vi hemma hos oss! Längtar förresten ihjäl mig tills jag har egna barn, då jäklar ska ni få se på julfirande! :D  
    Vad mysigt det låter!

Ungefär så har jag också alltid haft det på julen. Men nu sedan vi fick barn så har julen blivit ännu mysigare.
    Man ser fram emot julen på et nnat sätt nu.
    Och i år kommer min yngsta att vara drygt 2 år så hon kommer att förstå och vara med så mycket mer nu och det ska bli så roligt!    
  • molly50
    MamaPapa skrev 2013-10-09 21:04:08 följande:
    Min äldsta är snart 10 (nästa vecka) o han älskar julen lika mycket som jag ! Jag är sååå glad att gillar allt med julen och inte bara paketen Det är så fascinerande, och lite skrämmande på ett sätt, att de traditioner/vanor vi gör nu kommer vara med honom resten av livet och det är de traditionerna han sedan kommer ta med sig till sina barn etc. Antar att jag känner det är extra viktigt eftersom vi är utlandsboende och han har aldrig bott i Sverige. Att föra svenska traditioner vidare etc.
    Min tvååring däremot har ingen aning om vad julen är och kommer säkert bara pilla sönder prydnader i år

Samma här! Min son är nu 6 år och älskar allt som har med julen att göra. Vill gärna hjälpa till att pynta,baka osv.
    Min 2-åriga dotter lär nog också vara med lite mer i år,men vi får nog hålla lite mer koll på henne för det lär bli mycket pill på alla sakerna,har jag en känsla av.

Ikväll blev det lite pepparkakor och julmust! Så gott!    
  • molly50
    MammaMia74 skrev 2013-10-10 20:58:52 följande:
    Idag köpte jag tv och radio kalendern till mina barn.

Har den redan kommit?
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!