flm skrev 2013-10-09 12:00:21 följande:
Sitter förresten precis nu på min lediga dag och lyssnar på julmusik! Älskar Michael Bublés julskiva!! Måste förresten berätta hur vi firar jul hos oss, jag är "bara" 22 år och har inga barn så det är fortfarande firande hos mamma som gäller, precis som alltid! Skulle någon få för sig något annat skulle jag sparka bakut, haha! Jag och lilla släkten med syster, mormor, morfar och morbror åker till mamma och äter jullunch! Har alltid lika roligt, älskar verkligen min familj, särskilt mormor, hon är bäst! Hon och jag är dom som är mest exalterade över Kalle Anka, och vi tittar självklart varje år! Varje år upptäcker mormor något nytt i Tomtens julverkstad och säger "men det där har inte jag sett förr, har det alltid varit med!?". Efter Kalle brukar jag, mamma, mormor och syrran gå på promenad med hundarna, mamma bor i ett lite äldre kvarter, så det är SÅ mysigt att gå omkring där! Sen fortsätter kvällen med fika i alla sorter, ost och kex och frukt! Självfallet glögg och julmust också! Däremellan kommer julklappsöppning, där jag och syrran fortfarande är i centrum då vi är yngst, fast vi faktiskt är vuxna nu. Men det blir väl annat när vi får barn! :) På kvällen brukar vi se någon film, som Tomten är far till alla barnen eller något annat bra. Förra året kom även min pojkvän till oss framåt kvällen vilket var mysigt, och jag hoppas att han gör det i år också (men i år är han min sambo!).
Så gör vi hemma hos oss! Längtar förresten ihjäl mig tills jag har egna barn, då jäklar ska ni få se på julfirande! :D
Vad mysigt det låter!
Ungefär så har jag också alltid haft det på julen. Men nu sedan vi fick barn så har julen blivit ännu mysigare.
Man ser fram emot julen på et nnat sätt nu.
Och i år kommer min yngsta att vara drygt 2 år så hon kommer att förstå och vara med så mycket mer nu och det ska bli så roligt!