jag är den jag är skrev 2013-09-24 18:08:26 följande:
Förresten; Har ni något tips på någon bra julsång som kanske inte hör till de allra vanligaste och mest traditionella?
Har du hört Christer Sjögrens CD Ett julkort från förr?
Den innehåller flera fina julsånger som inte är traditionella. Bl a Det brinner ett ljus för en gammal sång och Advent.
I alla fall jag tycker om dem och får riktigt mycket julkänsla när jag hör dem.
GrimbartStrike skrev 2013-09-25 22:10:18 följande:
Kikar in här då och då, men är inte så aktiv :)
Men tidigare idag undrade jag varför ingen skrev denna briljanta julfilm. Som del av en väldigt stor (och komplicerad) släkt som firar jul ihop så är den ett måste för att komma i stämning
Tack vare den här tråden tittade jag på Polarexpressen för första gången förra året och den kan nog också bli en återkommande advent-tradition! :)
Ja,det är en film som tål att ses om och om igen. Helt klart!
Här får vi skrapa bilrutorna på mornarna nu och det brinner i braskaminen dagligen. Mys!!
Fick tillökning i vår lilla familj för 2 veckor sedan så i år kommer vi ha en liten på 3 månader och en 2-åring på julafton
Grattis till tilökningen!
Ja,här har vi också fått skrapa rutorna på bilden de senaste morgnarna. Fattas bara att elda i kaminen,men vi har ingen ved hemma tyvärr. ;-/
Julfantast som jag samlar jag på julkalendrar som har gått på tv. Jag brukar köpa två eller tre varje år och är nu uppe i 20 stycken här hemma. Jag försöker även hinna se så många av dem varje år så snart är det dags att börja titta. Har inte bestämt mig för vilka so blir årets köp än, men förrarets julkalender är iaf ett måste. Vilka är era favoriter?
Trolltider är den bästa,tycker jag. Den är så mysig!