Inlägg från: MrsTM |Visa alla inlägg
  • MrsTM

Jag längtar till jul!!!

Nu har jag fått upp ångan ordentligt! =)

- Scrappade sex julkort i söndags.
    - Käkade säsongens första clementiner i måndags, bara doften gör ju att man kommer i stämning!
    - Köpte Drömhem & Trädgårds julmagasin igår, rekommenderas!

• MrsTM
    molly50 skrev 2011-10-27 12:48:09 följande:
    Någon som vet vart man kan hitta julgranspynt i halm? Har letat överallt,men inte hittat. Jag tänkte ta in lite tallris och sätta i vår höganäskruka framåt advent och pynta med lite halmpynt.:)
    På de stora julmarknaderna brukar det alltid finnas minst ett stånd med halmslöjd!
  • MrsTM
    Pigelinen skrev 2011-10-27 16:05:36 följande:

här kommer en bild på det utlovade dörrkransen samt en närbild.
    Fantastiskt söt! Inköpslista för materialet??
  • MrsTM

Tänkte dricka te med julsmak varje morgon i november/december, någon som har tips på tesorter??

• MrsTM
    Pigelinen skrev 2011-10-31 17:11:14 följande:
    Skulle vilja ha lite råd av er... jag söker efter en vit ljusängel att ha i stora tjejens fönster. Någon som vet vart o till bra pris?

Sen söker jag vita ljusstakar (advents) att ha i tv rummet... vet inte alls vad jag vill ha, förslag mottages gärna ;)
    www.uttaget.se/julbelysningadventsljusstake-c-62_115_116.html

Denna webshop hade många fina adventsljusstakar! Priserna är något i överkant för min del, men funkar som inspiration. Så kan man kolla sen ifall nåt liknande finns på typ IKEA, Rusta eller ICA Maxi!
  • MrsTM

Detta med glögg är lite lustigt. Min mamma hade länge en idé om att det skulle gå åt mängder med glögg och pepparkakor på julafton. Tji fick hon kan man säga, vi hade lyckats föräta oss på det under advent! Glad

• MrsTM
    Misty W skrev 2011-11-02 11:51:52 följande:
    Kan det inte bara bli 26/11 någongång så man kan börja pynta inför 1:a advent och älskade julen.
    Ligger i soffan och kollar på Leilas jul på tv4play... jag har abstinens!
    Nån som har nått förslag på julklappar till våra föräldrar som ALLTID ställer upp.. Har inte aft ekonomin för att ge dom något vettigt tidigare, nått lite extra..
    I know, väntan är olidlig! Ska också pynta 26/11, men tjuvstartar med Tjolöholms julmarknad helgen innan! Glad

Våra föräldrar har fått vinprovning, chokladprovning, restaurangbesök och konsertbiljetter de senaste åren. Något som kan passa kanske?
  • MrsTM

Dagens tips får bli H&M Home, fick hem katalog igår och de hade jättemycket fint!

Förälskade mig bland annat i två olika julgransmattor...! Glad

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!