Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

Jag längtar till jul!!!

Mamma SL skrev 2011-10-11 15:23:05 följande:
    Japp, då ska jag till Stockholm på julshopping/julmysresa med mamma.

Då brukar vi åka till Sthlm också på mysdag/shoppingdag. Kommer sakna det i år
    pippilirum skrev 2011-10-11 15:30:58 följande:
    Åh herregud, den här tråden var inte bra för mig! Längtade till jul redan innan jag såg bilden på lollos underbara gran men efter det här vet jag inte hur jag ska stå ut! Allers julmagasin säger ni.. Måste jag köpa hem!
    Haha, visst längtar man mer när man är in här och läser. Samtidigt kan man inte låta bli
  • lollsanT
    MrsTM skrev 2011-10-11 15:45:44 följande:
    Åh vilken underbar gran! Ska jobba för att få ihop till en likadan! Skrattande

Det har tagit lite tid Men jag brukar köpa en del före jul (det jag bara absolut måste ha, sånt som jag inte vill bli utan) och sedan fyller jag på efter jul på reorna med sådant fint som jag ville ha Det är tur att man har världens snällaste make som låter en hållas och tycker att jag ska köpa allt

Igår beställde jag en whiskyflaska till honom. Vet inte om han ska få den i present eller julklapp. Han fyller 3 veckor före jul så jag brukar bestämma mig i sista sekund

Idag hoppas jag att jag ska kunna ta mig ut en sväng och kolla på mq's rea. Där brukar jag hitta många fina julklappar till vår stora familj.   
  • lollsanT

Var på Ikea idag, här fick man inte titta på julsakerna. De höll på att packa upp och hela området var täckt och avspärrat
    Däremot så har jag beställt julgardiner till vårt allrum idag. Hoppas det blir bra. 

• lollsanT

Va gott. Vill också ha julmust ju, men det ska vara apotekarnes. Hoppas de har fått in den här nu så jag kan köpa till helgen.
    Igår ville maken Förvånad dricka glögg!! Tyvärr har vi bara med alkohol så den får vänta några veckor till. 

• lollsanT
    Nightmare1989 skrev 2011-10-13 10:10:38 följande:
    Åh glögg hade varit gott! Men utan alkohol :)
    Ja eller hur!! Har bf om 3 veckor så jag får hålla mig tills dess om inte Systembolaget får in sin alkoholfria innan dess.
  • lollsanT
    längtanstider skrev 2011-10-13 10:18:27 följande:

Vi tar alltid fram julgranen kvällen innan julafton, det är en tradition som jag har svå att bryta, men om jag inte minns fel kom den fram en eller två dagar tidigare i fjol!

Vi bor i radhus och ute brukar vi sätta en skylt på två snögubbar som håller om varandra och så står det "vi älskar snö", sedan har jag alltid blomlådor med granris och ljusslingor i, olika höst/vinter arrangemang vid dörren och en tuja med ljusslingor i och ljuslyktor. Brukar göra en egen dörrkrans och så lägger jag granris framför dörren!

här är en bild på en av dörrkransarna
    Vilken fin krans!!!
  • lollsanT
    längtanstider skrev 2011-10-13 10:21:02 följande:

fjolårets pepparkakshus!
    Ah, du är också en sån som gör helt eget Förra året gjorde jag en modell av vårt hus *älskar att pyssla*

• lollsanT
    längtanstider skrev 2011-10-13 12:26:14 följande:

jag älskar också att pyssla,har startat upp en pysselgrupp där vi träffas en dag i veckan och pysslar med olika saker :)   mallarna kommer från en bok, så jag har inte ritat dem själv, men resten har vi gjort!

Vi brukar bara se kalle anka på julafton(kanske inte ser hela men den får stå på under den tiden) ,sedan åker tv av, vill inte att tv-tittandet tar upp hela julafton! det är ju bara en gång om året :)

Mysigt. Vi pysslade alltid jättemycket när jag var liten. Minns hur roligt det var så jag hoppas att vi ska kunna göra sådant med våra barn Just nu får jag pyssla själv.
  • lollsanT
    MrsTM skrev 2011-10-13 14:30:20 följande:
    Lyllo dig! Min man tycker att glögg är heeelt meningslöst...
    Han tycker om glögg men jag blev lagomt chockad ändå då han brukar vilja vänta till slutet på november.
    MrsTM skrev 2011-10-13 14:36:56 följande:
    Vilka underbara pepparkakshus ni gjort tjejer! Blev helt inspirerad att göra ett eget i år, trots att jag bestämt mig för att vänta tills jag får barn...! Flört

Pysselgrupp låter strålande. Jag är ganska ensam pysslare i min vänkrets tyvärr. Om någon av er andra jultokiga bor i göteborg och kan tänka er en barnfri julpyssel-träff,  då får ni hemskt gärna inboxa mig!

Jag är ensam pysslare jag också. Tyvärr har jag lite långt till Göteborg, en sisådär 50 mil

• lollsanT
    Mamma SL skrev 2011-10-13 18:24:54 följande:
    Hur dyra julklappar brukar ni köpa till era släktingar, alltså typ svägerskor, svågrar och syskon? Våra brukar få för ungefär 200 kronor var, eller 400 om vi köper en sak som är till båda i ett par.
    Det beror lite på vår ekonomi, om det är ett syskon och hur länge de varit tillsammans med sin partner. Allt från 100-400 lägger vi. Syskon får mer och deras partners mindre.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!