Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Jeska skrev 2016-11-22 11:19:54 följande:

På söndag är det första advent. Hur ser era advent ljus stakar ut i år?

Precis likadant som de gjorde för 30 år sedan =P
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Fiiee skrev 2016-11-22 12:47:31 följande:

Hur många här inne är klara med julklapparna?

Om inte? Hur många kvar? Till vilka?

Jag har PROBLEEEEEM!!! Vad i hel*ete köper man till en 13 årig tjej och en 10 årig kille som inte önskar sig något???

Inte jag. Jag har kvar:

Ugan
    Lillasyster
    Storebror
    Lillungen, 7 år
    Båda grabbarna 15 och 14

Jag är verkligen inge bra på julklappar......
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Porslinsblomman skrev 2016-11-22 13:26:56 följande:

Hej!

Får jag också vara med och julknarka med er? Har smygläst tråden ett bra tag, men känner nu att jag inte vill stå ute i kylan längre!

Jeska: årets adventsljusstakar (3 st har jag visst fått fram)

1: grå porslin med fejkgranris och kanelstänger. Vita kronljus.

2: glasbox (med ljusen i hörnen ni vet), fylld med små grankulor i silver). Vita smala ljus.

3: 4 kupéljus på ett glasfat på fot, omgärdade av kottar.

Har ett stort hus så det är trevligt att ha en stake tänd där man råkar befinna sig :)

Välkommen =)
  • Aniiee

32 dagar kvar
  • Aniiee

31 dagar kvar

• Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-11-23 14:49:50 följande:

Åh! Nu närmar det sig med stormsteg!
    4 dagar till första advent!

Yupp-the-Yupp. Och vi behöver FORTFARANDE shoppa adventsprylar..... blä.
  • Aniiee
    Fiiee skrev 2016-11-23 17:33:15 följande:

Här är allt uppe!

Inga tomtar eller så. Men stjärnor och ljusstakar. Julblommorna är köpta.

Men. Det känns ofärdigt på något vis... jag vet inte riktigt vad det är som fattas? Kanske bara är känslan? Känns inte som att jag fått till det speciellt mysigt i år... :-/

Julkänslan kommer. Jag drabbades stort i dag av den, då jag dels har tänt doftljus (ny försändelse fylld med inte mindre än 20 dofter, yikes), dels färdigställde min egna, nya, mycket mer jul- och vinterorienterade "Kalle på julafton" (yay för nya grafikkort). Roligt litet projekt. Ugan fick dessutom för sig att dricka julmust och käka apelsiner..... Så nu sitter jag och nynna "in the meadow we can build a snowman....dubi-dubi-dubi-dubi-dooooooo"
  • Aniiee
    Elsis skrev 2016-11-23 22:51:38 följande:

Adventsförberedelsestatus: tre av sjutton fönster är putsade och redo för julgardiner och ljusstakar/stjärnor. Ljusslingor uppsatta i trädgården. Tre barn laddade för julpyssel, och bokning av pysselträff med en annan familj nästa vecka. Besök av en väldigt liten tomte nästan varje dag nu:)

17 fönster ?!? Geez, jag har bara 4. 5 om man räknar balkongdörren..... Fast mina fönster är förstås gigantiska.
  • Aniiee

Idag är det exakt en månad kvar till julafton.

• Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-11-24 14:42:51 följande:

..och en vecka tills julkalendern börjar

Jaaaaa...... får klämma in 10 minuteer innan jag kliver ur sängen, för jag kommer vara superupptagen.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!