Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Ann Nelly skrev 2014-11-06 12:40:31 följande:
    Angående hälsan. Snart dags för min första riktiga kontroll (ett år efter strålbehandlingens avslut), skitnervös faktiskt men försöker att inte tänka på det så mycket. Medicinen får jag äta i totalt 5 år så jag vet inte när man betraktas som frisk riktigt :)
    Men jag tänker på alla de som har det så mycket värre, och de jag känner som har gått bort i cancer av alla möjliga slag. Så det är inget att gnälla om utan man får vara tacksam för vad man har. Men bara för att vara tydlig...FUCK CANCER :)

Stort lycka till!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Bamse julkalender kom idag, jag är nog lyckligast! Ska för övrigt göra saffranspudding till fredagsmys ikväll, det doftar jul i hela huset således!

• fluu
    nozpa skrev 2014-11-07 23:54:43 följande:
    Måste fråga. Brukar era julaftnar samt dagarna runt jul då ni firar bli som planerat? Eller blir det helt upp och ner men helt okej ändå?

Vi har alltid planerat en tidig julfrukost, men av någon märklig anledning vaknar vi alltid för sent. Stressar som dårar för att vi ska vara klara med oss själva runt kl 11 när alla dundrar in.
    Jag är i stort behov av att det ska bli som planerat så är det JAG som håller i trådarna blir det more or less som planerat. När sambons familj håller i planeringen blir det aldrig som planerat, men det brukar sluta bra ändå.
  • fluu
    Koppkaka skrev 2014-11-08 09:58:00 följande:
    #detblirjuländå
    Jag brukar gilla ikeas reklam kring jul, men denna blir jag bara deppig av  och tittar bort ;) Pizza på jul - en hädelse! ;)
  • fluu
    Kimban skrev 2014-11-09 19:40:10 följande:
    Är det någon som har tips på mysiga julmarknader? Bor i Göteborg men kan åka en bit. Helst över dagen så inte extremt långt ifrån.
    Vet inte vad som är för långt, men jag tipsar om Bergkvara.
  • fluu
    nozpa skrev 2014-11-10 15:51:50 följande:
    Hur hade ni som var på huseby i helgen det? Väder? Mysfaktor?
    Här hanns det tyvärr inte med så jag undrar också :)
  • fluu

Gjorde saffranspudding i fredags. Det måste verkligen bli en tradition!

• fluu
    Airlessplace skrev 2014-11-11 09:57:02 följande:
    Hej alla julälskare! Har följt tråden ett tag men inte skrivit något. Tänkte kolla om någon här har några bra tips på juldekorationer som funkar bra när man har småbarn? Har en ganska livlig 2-åring och jag har försökt fixa så mycket som möjligt i tyg men inspirationen börjar ta slut... Även tips på julpyssel som passar för 2-åringar att göra mottages tacksamt :)
    Vimplar gillar ju de flesta ungar och de hänger tillräckligt högt upp för att få vara ifred :p Hänga grejer i fönstren funkar ju med. Ömtåligt granpynt högst upp och typ garntomtar längst ner.

Pyssel för riktigt små: Dekorera askar, måla på krukor, dekorera pepparkakor.
  • fluu

Ohhh... och jag blev så exalterad när jag tittade i kalendern och upptäckte att det bara är två och en halv vecka kvar till stora adventsbaket då julen börjar på riktigt hos mig!

• fluu

Justja... kom på ett pyssel jag och dotra gjorde förra året då hon var nästan två år. Vi köpte ett jättelager med flörtkulor i storlek, målade dem, trädde på snöre och fick en snygg girlang till granen.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!