Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Fyra månader kvar

• Nandez
    molly50 skrev 2019-08-18 19:27:25 följande:
    Sitter och tittar på YT-videor om julpyntning och försöker skaffa mig lite nya idéer.  smile2.gif
    Ah, vad spännande
  • Nandez
    AniieeHär skrev 2019-08-18 20:18:30 följande:
    Jag sitter och har ont i huvvudet, går igenom julrecepten från receptlådan och äter upp den sista biten "inte-mjuk-pepparkaka"-kakan.

Jag lovar, det ÄR inte mjuk pepparkaka, det är bara kanel och ingefära i den ändå.
    Ah, spännande
  • Nandez
    fluu skrev 2019-08-20 00:02:17 följande:
    Nu har skolan börjat och sommaren är officiellt över = min jullängtan når helt andra höjder! Just nu längtar jag så in i bomben att jag var tvungen att skriva in en massa julig mat på nästa veckas matsedel. Och till fredagsmys blir det saffranskladdkaka *dreglar *.
    Dottern längtar också. Vid läggdags ville hon läsa jultidningar och receptböcker istället för godnattsaga.

Och jag har redan börjat fundera på årets jul. Nytt för i år är att vi kommer att ha två katter i hemmet. Ena uppfödaren sa att vattnet man vattnar granen med är riktigt farligt för katter och hon tyckte att man skulle ha plastgran (händer inte smile2.gif ) eller något skydd vid julgransfoten, men vad? Någon som har tips?
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-08-20 08:03:26 följande:
    Jag har sett att en del ställer ner julgransfoten i en korg. Kanske går det att knyta någon slags säckväv runt den som man kan knyta ihop så att katterna inte kommer åt den?
    Vilken bra ide
  • Nandez
    MissFrost skrev 2019-08-21 09:23:56 följande:
    Vad tror ni om vinterns limited editon från Marabou: chokladkaka smak av pepparkaka? 

Jag för min del är nyfiken på den och hoppas att den är god Glad
    Låter spännande
  • Nandez
    AniieeHär skrev 2019-08-21 22:50:51 följande:
    Hoppas, hoppas, hoppas att det är en repris på en de hade för en handfull år sedan. Det var dock inte "pepparkaka", minns inte vad den hette men den hade bitar av pepparkakskryddor i.

Det var nog dock bara jag i hela sverige som gillade den....
    Den har jag missat.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-08-22 08:22:22 följande:
    Ok. Ja,det är ju det också.
    Ett tips är ju att titta på julpyntningsvideor på youtube. Det var där jag såg det jag tipsade om. 
    Ja, det finns mycket kul att hitta på.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!