Inlägg från: bustösen |Visa alla inlägg
  • bustösen

Jag längtar till jul!!!

lollsanT skrev 2011-10-21 11:44:01 följande:
    Om 5 veckor ska hela huset vara julpyntat med andra ord
    japp

rickard wolfs bok som mamma ville ha var inte så dyr, så det blev boken om emma jangestig och en bok av lasse eriksson med, vet att hon kommer gråta ögonen ur sig när hon läser om max och saga så boken av lasse är lite mer humoristisk och lättläst, kan ju inte bara ge henne böcker som får henne gråta!  kan verkligen rekommendera att köpa böcker på nätet, fraktfritt och faktura utan extra avgift, så får man böckerna nästan hela vägen hem också. det är ju smidigt om man vet vilka böcker man ska ha, annars brukar jag föredra att känna lite på böcker jag köper =) 

• bustösen
    lollsanT skrev 2011-10-21 13:48:14 följande:
    Ah trevligt Genom mitt fack har jag dessutom 5% rabatt på alla böcker jag köper via adlibris
    Brukar föredra att handla det mesta i butik men är man gravid i v 39 så får man fuska lite  
    ja herregud! har iofs aldrig varit gravid i v39 men så trött som jag varit i slutet av båda graviditeterna så hade jag med gott samvete köpt alla julklappar via nätet  
  • bustösen
    lollsanT skrev 2011-10-21 13:45:04 följande:
    Idag har jag fått hem lillsyrrans julklappar, en julklapp till lillbrorsan och varit iväg och köpt en julklapp till maken Mammas julklapp är beställd så inom någon vecka är även hon klar. Förhoppningsvis kommer ett litet paket ytterligare idag eller på måndag med julklappar
    va roligt =) 

jag har bett maken som jobbar inom järnhandel att ta med papp hem, har en dröm om att alla våra julklappar ska vara inslagna i papp och ha lackstämplar, hoppas bara att han har sån papp som jag tänkt mig, för då blir det billigt!!  
  • bustösen
    lollsanT skrev 2011-10-21 14:14:19 följande:
    Haha, jag är i v 39 nu men man vet aldrig hur man mår efter. Därför försöker jag få så mycket som möjligt klart nu så man kan koncentrera sig på bebis, julpynt och mat sedan. Vill inte skicka ut maken med en lista på 25 personer som ska ha julklappar
    hahaha nää det hade jag inte velat göra heller, hade min make fått en sån lista hade han gått in i väggen, han har fullt upp med att hitta något till sin mamma
  • bustösen
    Annika i Gbg skrev 2011-10-22 19:44:18 följande:
    De första julklapparna för i år är inslagna! Och 2010 års Dunderglögg är premiär-avsmakad... Gott var det!

vilka fina paket!! va mysigt att dricka glögg och slå in klapparna =) blir lite avis! 

jag har fixat lackstång och god jul stämpel idag, och en tomteklädsel till yngste sonen, jag har bestämt att de får adventspresenter i år och även en sån blev det till yngste sonen, en dvd med kortfilmer med bärgarn =)

har allt som behövs för att göra knäck hemma, ska man eller ska man inte  
  • bustösen

www.lrfmedia.se/img.aspx|286|700

denna damp ner i min brevlåda idag, kommer inte baka just idag för sonen har ögoninflammation, men snart ska här bakas!! =)

lycklig90 skrev 2011-10-24 13:25:57 följande:
    Vad ska man köpa i julklapp till sonen som kommer vara 9 månder då? Det är jättesvårt! Nog för att han inte kommer förstå så mycket men ändå, något vill man ge.
     en gåvagn kanske? =) eller ngn rolig leksak? fischer price har en söt hund som man kan dra efter sig så skäller den =) 
    Tiger Af Lilja skrev 2011-10-24 13:29:36 följande:
    Haha härligt hörni.. julen är magisk för oss också.
    Har en 4 åring som ska få sin första julklappskalender i december.
    Att se hennes Luciafirande på förskolan är något jag älskar att se deras glädje hur dom övat och få stolta visa upp för oss föräldrar..
    Och strax ska jag föda en till bebis.. så julmånaden är något vi längtar till för då är det mys på hög nivå.
     jag längtar också efter luciafirande! så mysigt att ha en liten bebbe nu precis före jul =) jag får nöja mig med att vara i sjätte månaden =) 
  • bustösen

är det för tidigt för julgardiner??? var tvungen att putsa sonens fönster för det gick knappt att se ut genom det, och nu när det ändå är rent och fint blev jag lite sugen på att byta gardinerna =) 

• bustösen
    sassus skrev 2011-10-31 12:57:17 följande:
    Haha, jag undrar detsamma. Har precis flyttat och måste köpa gardiner till köket. Känns dock lite onödigt när julgardinerna ändå ska upp snart, så funderar som sagt på att slänga upp julgardinerna direkt
    jag brukar sätta upp gardinerna vid första advent, och dit är det ju bara tre veckor (ja jag räknar positivt, på söndag är det ju tre veckor kvar ) dessutom så är sonen bara här varannan vecka, så jag tänkte öka hans julkänslor här hemma lite med att vara extra tidig hahaha
  • bustösen
    husbyggemama skrev 2011-10-31 13:50:51 följande:

Har inte orkat läsa alla sidor. Har annat att göra oxå än att hänga här

Ska själv köpa julgardiner till vardagsrummet, fyra st kappor, ngn som vet en bra hemsida med snygga gardiner?

Vet inte riktigt vad jag är ute efter bara så tänkte kolla runt, har tittat på ellos och något annat postorderföretag men inte hittat DOM som jag vill ha. Det ska bli första gången som vi har julgardiner i vårt vardagsrum så jag vill att det ska bli perfekt.

Dessutom kom jag just på att vi måste köpa ny julgransfot iår då den gamla gick sönder förra året, tips på snygga såna tas tacksamt emot.

Kram på er alla julälskare, nu är det inte långt kvar!!!!        

julgransfot såg jag en jättefin på åhlens, tror den kostade ca 350kr, svart smide eller liknande var den i =) 
    gardiner brukar jag hitta här http://www.textilonnet.se/default.asp?pgid=343
  • bustösen
    Minnie7 skrev 2011-10-31 16:14:02 följande:
    Hehe, var inne på posten idag och köpte frimärken. Frågade om de fått in julfrimärkena än, och de skulle kommit idag. Hahaha- får väl ändå vänta med att skicka iväg julkorten antar jag
    ett år fick jag världens julkänsla någon vecka före första advent, så jag satte mig och skrev alla julkort, sen skickade jag dom så att folk fick dom lagom till adventhelgen, fick MÅNGA samtal från släkt och vänner som undrade om det slagit slint helt  
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!