Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

MTG skrev 2011-12-21 23:41:39 följande:
    Jag ska göra skinkan på fredag, så äter vi gröt och skinksmörgås då :)

Min pappa ringde mig idag och tog ut en massa saker på mig (som jag inte ens har med att göra). Så nu är vi jätteosams och han kommer inte hit i juloch jag har typ bölat hela eftermiddagen. Verkar vara stört omöjligt att ha en normal jul med min familj :(

Annars är typ allt klart här. Vore en fördel bara om jag kunde låta bli att äta upp julgodiset hela tiden, speciellt bountybollarna tar bara slut hela tiden!
    urch, vad jobbigt. Försök se de som hans förlust. Har firat jular utan min far tidigare och man överlever även om det är jobbigt.
    KRAM på dig!
  • Pigelinen

Nä vi tar bara lite julgodis och kaffe till dessert, ändå ingen som orkar efter all mat.

Har ni några grönsker på julbordet? Vi har alltid en sallad, inte så juligt men gott med något frächt o inte bara röror och kladd;)
    Funderar på att köra kokta brysselkål också, är ju så gott.

• Pigelinen

urch, älskar julen men just denna dag är alltid grå o trist. I dag är det 8år sedan vi förlorade två släktingar i en bilolycka, de stressade runt för att köpa julmust som var slut på ICA... året efter var det tre ungdomar som dog på nästan exakt samma ställe men den 21e el 22e dec... Blir så ledsen när jag tänker på alla som får fira julen med dessa minnen... så lova mig alla att ta det lugnt, det blir jul ändå!!!!

Vi sitter här och väntar hem gubben som slutat för helgen coh därefter ska han få ta barnen som är sjukt trötta o griniga idag när mamman redan är lite off ;) och jag ska städa klart det sista, sen koka julgröten och ikväll ska vi ha uppesittarkväll med Bingolotto!

• Pigelinen

Åh vad härligt att se er alla nya som gamla!!! Har hängt i denna tråd i två år nu, men sista tiden har jag knappt varit på FL och så när jag idag satt o kolla gekåsbloggen så såg jag att de hade börjat med julen där och då var jag bara tvungen att öppna upp mitt konto här igen, ingen jul utan denna tråd ju;)

Om två veckor ska jag och fyra tjejkompisar till Ullis så då hoppas jag kunna köpa lite klappar. Tar gärna förslag till kille 6år, kille 10 år och kille 12 år...

Annars har jag köpt första klappen till svärfar och hans fru, coop sålde ut påslakarn i ekologisk bomull som var jättefina så jag köpte två paket där;) 70% av ord pris;) Detta brukar vara de svåraste att köpa till så jag är glad att jag börjat bra;)

Annars fyllde vår stora dotter 4 år nyligen och här kommer ltie bra saker hon fick (julklappstips;)
    Ridhjälm
    Sparkcykel
    Cykelhjälm med grönt spänne (129kr på Biltema)
    Jeans
    leksakskassaaparat
    Böcker
    Sänghimel (från Gekås 89kr)
    DVD

Tänkte leta på Ullis efter ridbyxor till julklapp

Själv önskar jag mig vida champangeglas, slipstål (till köksknivarna), bakskålar

• Pigelinen

Min man önskar sig en bilatlas;) Vi har en gps men han saknar en gamal hedlig atlas att titta i när man reser. Men det behöver ju vara en nyare, men alla nya vägar. Någon som sett en sån till bra pris?

Vår dotter fick en digitalkamera ifjol, ja jag vet, hon var bara drygt 3år då, men jag skulle köpa en leksaks till henne på BR o de kostade 349kr medan den riktig på Teknikmagasinet kostade 299kr, den var dessutom stöttålig och vattentätt. Vi har testat att ta bilder under vattnet, men de blir inte bra, men det är smidigt att hon kan ha den på stranden el som när vi var utomlands vid polkanten utan att behöva vara orolig att den ska gå sönder. Hon har tagit massa fina kort. Syrrans grabb fick en engångskamera av oss i julklapp då även de skulle med på resan.

Jag tycker att det är svårast med vår dotter nr 2, hon är 1½år men har ju allt efter stora syster typ;) Sen behöver de ju inte så mycket i den åldern.

• Pigelinen

Ang att endel känner julstress, så kan jag också göra men jag vill dela med mig av förra julen som var fantastisk. Under hösten som var fick vår dotter (född feb frörra året) för sig att inte sova, hon sov inte på 6 månader, eller jo sov gjorde hon men ALDRIG en hel timme i rad, hon vaknade minst en gång i timmen. Utöver detta operarade jag bägge benen för åderbråck och fick lite problem efter op, på detta förkylning som itne ville ge sig eftersom jag aldrig sov och som kronan på verket var jag tvungen att ta ett oerhört tungt beslut. När julen kom var jag helt slut.

Vi beslöt då för att bara vara, de som ville fira med oss var välkomna att komma till oss på våra vilkor. Vi åt frulle hemma, bara familjen och sen till lunch på dottern då 3 års inrådan gick vi ner till sjön och grillade korv;)

Lagom till Kalle kom farmor o hennes man och så min mamma o hennes man och min mans bror. Tomten kom på ett besök sen åt vi mat och efter det åkte alla utan mamma o hennes man hem. Vi satte oss då i TV-soffan vilket aldrig hänt på julafton (utöver Kalle) och tittade på Sällskapsresan åker till Kanarieöarna, så himla roligt. Vi viste då att vi skulle dit med släkten i slutet av mars.
    Denna jul var den lugna och harmoniska jul jag verkigen behövde, vet inte hur jag skulle klarat mig ananrs. 3 veckor senare skadades min man allvarligt, han har tur som överlevde och att han inte blev helt blind, nu har han efter 4 månaders sjukskrivning och två stora operationer "bara" nedsatt syn. Vi har omvärderat massor, vi kommer fortsätta med det vi vill, hinner vi och orkar så kör vi juligt iår, dock tror jag att korvlunchen vid sjön får bli en liten tradition för oss. Jag är lika jultokig som innan men känner ingen press eller stress.

Det viktigaste är ju att vara med nära och kära!!!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!