-
Mitt tips är att flytta till Göteborg! Här börjar julen samtidigt som Jul på Liseberg öppnar, i år slår de upp portarna fredag 18 november! Nedräkningen har börjat...!RocketQueen skrev 2011-10-05 12:22:47 följande:Vääääänta nu! Menar ni att det finns apotekarens julmust till soda streamer?!?!?! OMG! Nu kommer det bli en underbar jul! Synd att man är stenhård med traditioner och inte kan dricka vare sig julmust eller glögg innan 1/12 alt första advent, dvs det som kommer först...
-
Vad gulligt av dem! Påminner om när min morbror fyllde 50, veckan innan midsommar. Han är ännu mer galen i julen än vad jag är. Så hans syskon hade gått loss och tokpyntat inne i hans husvagn och bjöd honom på glögg och pepparkakor till tonerna av hans favorit-julsånger! Ett tips till alla som känner andra jultokiga människor med födelsedag på sommaren!RocketQueen skrev 2011-10-05 19:26:53 följande:Så ni gör så alltså, anpassar julen efter Liseberg? Hmm Inte så dumt...
Förra året var jag så ledsen för att jag inte skulle få någon jul, skulle ju på bröllopsresa över både jul och nyår och var ledsen över det här hela sommaren och hösten. Men mina fina vänner överraskade mig och hade pyntat en hel lägenhet och hade julmusik och pepparkakor, must, pepparkakshus, julgodis, julklappar och hela kittet. Så då fick jag ju fuska lite eftersom det var redan i slutet av oktober...
Och jag ska ju genast till city gross för lite essens-shopping! -
Inspirerad av denna fantastiska tråd måste jag meddela att jag kapitulerade idag...!
Kunde helt enkelt inte hålla mig längre utan var bara tvungen till att lyssna på min favoritjulsång: Lundells "Snart kommer änglarna att landa". Finns det någon vackrare sång? Jag blir rörd till tårar varenda gång!
"Glöm jävelskap och stingslighet, glöm allt jag gjort av elakhet. Jag älskar dig, så innerligt." -
Nu är det köpstopp på scrapmaterial för min del! Har allt jag behöver till årets julkort nu.
Kan passa på att inspirera er med några av mina mest lyckade kort från förra året:
-
Kan för övrigt meddela att Åhléns har börjat plocka fram en massa fina julsaker nu. Jippieeee!!
-
Åh granen med det röda pyntet var ju underbar!!
-
Hur tidigt ställer ni fram granen? Mina föräldrar hävdar envist att den ska kläs 23 dec, men det är ju på tok för sent! Detta år SKA jag ha egen gran i lägenheten trots att vi är hos föräldrarna över juldagarna. Funderar på att kalla den för adventsgran istället för julgran och klä den omkring den 1 dec. Vad tror ni om det??
-
Detta hus är inte mitt, men vi åkte förbi och kollade förra året! Det är ännu mer bananas i verkligheten!Candygirl xxx skrev 2011-10-11 13:20:26 följande:Ni som liksom jag bor i hus hur pyntar ni utomhus ,om ni nu alls gör det förstårs?
Pyntar ni lite granna eller går ni helt bananas a'la som i amerikanska filmer och dekorerar med massor av belysning och figurer etc etc??
Så berätta hur ser ut på era tomter/trädgårdar?? Har ni några bilder så visa gärna
lokaltidningen.se/%C3%A4ngelholms-mest-pyntade-hus-/20081128/artikler/272691008/ -
Äsch länken funkade inte, här kommer en bild i alla fall!
-
Åh vilken underbar gran! Ska jobba för att få ihop till en likadan!lollsanT skrev 2011-10-11 14:55:48 följande:Tack Det är massor med pynt i den. Handlar nya kulor för någon tusenlapp varje jul Sia är favoriten. En kompis vill inte släppa in sin sambo hos oss för hon blir lika galen som jag då *hehe*