Inlägg från: bustösen |Visa alla inlägg
  • bustösen

Jag längtar till jul!!!

Carolaj83 skrev 2011-10-02 08:12:30 följande:

BESLUTSÅNGEST!

alla lördagar i december kommer gå åt till kalas här hemma..
    .3 dec sonens 5-års kalas för förskolekompisarna 

10 dec sonens 5 årskalas och dotterns 3 års kalas för våra kompisar med familjer

17 dec deras gemensamma kalas för släkt

hur ska jag lyckas baka in allt det juliga i detta, samtidigt som jag inte vill ha för mycket jul på deras födelsedagar????

ni som har så bra fantasi även kanske kan hjälpa mig med passande lekar för 7 st 5 åriga killar????

om jag får lägga mig i så hade jag haft kalaset den 17 på söndagen den 11 istället, bättre att få det avklarat på en helg om det finns möjlighet =) 

lekar: om de går på förskola tillsammans så kommer de säkert ha massor av egna förslag på lekar, men det kan vara väldigt bra att styra upp det så det inte blir ledsna miner! "mina barn" på jobbet älskar kurragömma, och en lek som går ut på att man är ute, man har ett koppel och ska leta efter en hund (av papp) som har samma koppel (mönster och färger skiljer sig) den går ju att göra lite juligare genom att ha snögubbar med halsdukar i olika färger? =) 
  • bustösen
    Zorba1980 skrev 2011-10-02 20:04:10 följande:
    Carolaj: skulle oxå försöka klara av det på en helg om möjligheten finns som bustösen förslog.
    Här är det oxå förberedelser för kalas som pågår.
    Min som blir 5 år den 28:e November.
    Jag kommer att snittas med nr 3 den 16:2 november och efter förra snittet mådde jag inte så bra så risken finns ju att det blir så igen.
    Skulle därför behöva ha 5 åringens kalas innan 3:an kommer.
    Funderar på om man orkar ha det på lördagen innan snittet den 12:e nov.
    Har beslutsångest över var man ska var på kalaset och vad man ska göra osv.
    Det är hans första kalas då han tidigare gått hos dagmamma och dom har haft kalas där.
    På avdelningen han går på har dom slagit i hop 2 avdelningar så det är 30 barn!
    oj så många barn, ska du verkligen bjuda alla? jag gjorde så att jag bara bjöd sonens killkompisar (alla killarna i gruppen) och det var många som gjorde så på hans förskola, det var noga att man bjöd alla killar eller alla tjejer men inte både och. 

Vet inte var du bor men här i borås finns det flera alternativ på kalasplatser, kanske kan ge lite inspiration:
    -leos lekland
    -badhuset (fast ditt barn och hans kompisar är kanske lite för unga)
    -bowlinghallen (mycket uppskattat!)
    -lokal (bor du i lghnt kanske det finns en samlingslokal i närheten, annars kan man fråga om församlingshem osv) 

lycka till!  
  • bustösen
    Mamma SL skrev 2011-10-03 08:00:05 följande:
    Jag var på Öl och Whisky-mässa i lördags. Blev lite idiotförklarad eftersom jag mest sprang och testade julöl och julcider. Åbro hade en julcider som som smakade äpple och kanel, den var grymt god.
    va mysigt! hade jag inte varit gravid så hade den där cidern varit slutsåld, älskar äpple/kanel smak, var det en sån man kan värma också? 
  • bustösen

jag fyller år i morgon så jag bakade tårta förut idag, och vad lyssnar man helst på när man bakar? jo bland annat o helga natt (t. körberg) och tänd ett ljus (triad) och även lite vår julskinka har rymt =) myyyys

• bustösen

coop här i borås har ställt fram julmust nu =) men jag väntar tills vi är lite närmare jul före jag köper! 
    vi hade vårt julklappslotteri igår, jag ska köpa till min mamma Hjärta blir nog spabehandling eller massage tror jag 

• bustösen
    MrsTM skrev 2011-10-13 14:21:39 följande:
    Jag har för mig att jag sett detta innan i tråden, men vill ha tips på mysiga julfilmer! Barnfilm eller vuxenfilm spelar ingen roll.

Kan själv bara komma på The Holiday och Love Actually (denna underbara film!).
    polarexpressen (tecknad)
    ett päron till farsa firar jul (humor) 
    Nu är det jul igen,  (tim allen)
    Elf  (om tomtenissar)
    The grinch  (jim carrey)
    Pettson och findus tomtemaskinen

• bustösen
    lollsanT skrev 2011-10-14 18:46:09 följande:
    Nu har jag fått tag på julskum!!!! Köpte 5 påsar bara för att vara på säkra sidan Däremot så finns inte apotekarnes julmust ännu
    Jag mailade till Systembolaget gällande julöl och alkoholfri glögg och glöggen skulle komma den 1 november och ölen den 14 november. 
    vi har köpt apotekarnes julmust i små petflaskor idag på maxi i borås, eller menar du stora flaskor? 
  • bustösen

på eko i borås har de börjat ta fram adventsljusstakar, ljusslingor mm 

shoppade brorssönernas julklappar idag
    2,5åringen får ett etch a scetch
    6 åringen får en radiostyrd bil
    8 åringen får en trollerilåda

jag tror de kommer bli jättenöjda =)  

• bustösen

jag firade min födelsedag idag och eftersom min familj ofta klagar på att jag börjar planera jul så jäkla tidigt så kunde jag inte låta bli, jag bjöd på jansson, köttbullar, prinskorv och rödbetssallad, självklart med julmust att dricka till, och till efterrätt knäckglass och ischokladglass =) det var mycket uppskattat!! och så gott det var! 

• bustösen

bara fem veckor kvar till första adventhelgen =) 

adlibris here i come, dags att fixa julklappar till stora sonen och mamma, harry potter och rickard wolf har de önskat sig =)  

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!