Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Jag längtar till jul!!!

Skulle vilja ha någon ny julfilm att se fram emot i år.
    Kan vi inte påbörja en lista som vi fyller på =)

Jag börjar med min favvo alla kategorier.

Medan du sov / While you were sleeping
    Tomten är far tillalla barnen
    Love actually
    The holiday
    Perfect holiday
    A charlie brow christmas
    Trolltider
    Pippi firar ju och första snön så klart
    joulotarina-sägnen om julen (jättemysig finsk film om tomten)
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Neelah skrev 2010-09-28 10:12:55 följande:
    Den var jättebra! Såg den för första gången förra året. "Christmas Story" heter den också. Och (som jag skrev tidigare i tråden) så finns det en trevlig julmusikalfilm med Angela Landsbury som heter "Mrs Santa Claus" som jag tycker är väldigt bra och jag älskar "Polarexpressen".
    tyckte också mycket om den filmen, när man såg den infann sig julkänslan på nolltid
  • littlemisstrouble

vilken sida var receptet på pepparkakskladdkakan? missa att spara ner det och vet inte vilken sida jag ska leta på

• littlemisstrouble
    Pigelinen skrev 2010-09-28 19:21:53 följande:
    Åh tack för receptet, har just tagit ut en kladdpepparkaka ur ugnen väntar bara på att dottern ska somna fuska el ej, de doftar ljuvligt. Jag föredrar att säga att jag njuter länge. När kommer jultidningarna? Amelia, allers osv
    tror jultidningarna brukar börja komma i november
  • littlemisstrouble

nu har jag beställt lite jul på panduro. ska göra julgodis och slå in i rött och guldfärgat folie och sen lägga godis i små cellofanpåsar. gjorde lite sånt förra året också

• littlemisstrouble
    Candygirl xxx skrev 2010-10-03 23:31:54 följande:
    Förresten så kan man köpa julmust på 50cl glasflaska på Ica Maxi (iaf där jag bor) nu. Jag har inte vågat köpa den än..är ett märke/sort jag ej har testat : Zeunerts.
    Min absoluta favvo är nämligen Apotekarens julmust..den är klart godast tycker jag. Men jag är ju så suuuugen på julmust att jag nog lär köpa den ändå bara för att Tungan ute
    zeunerts vet jag inte hur deras julmust smakar men deras andra läsksorter är kanongoda iaf
  • littlemisstrouble

På tal om semester över jul så är jag riktigt gramse på våra bestämmelser. förut har vi alltid fått lämna in önskningar på om man vill vara ledig över jul men nu tänker inte våran chef bevilja ledigheter på röda dagar. jag som har sparat två nätters semester för att kunna ta ut de två nätterna innan julafton. nu är hela planeringen förstörd

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!