Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

fluu skrev 2014-12-10 14:19:27 följande:

Idag har det varit rena snöstormen här halva dagen! Det är visserligen för blött för att det ska lägga sig ordentligt och nu har det slutat, men det inger ändå hopp om en vit jul!

MEN! Jag vill också ha!

Här regnar det. Har jag tur så blir det någon minus på söndag, och sedan minus igen tors-fre nästa vecka. Men den tror jag inte på. Snö blir det ingen i alla fall på närmaste 10 dagarna.Gråter
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Abbe83 skrev 2014-12-10 14:31:58 följande:

Här har det också varit snöstorm. Vovven blev så glad att det var snö ute så han skuttade som en ko som släpps ut på grönbete. 

Mina två mindre vovvar blir alltid alldeles sjövilda när det kommer lite snö. Lucky tar det mer lugnt, hon går och gömmer sig i snön, så ser man bara ett par svarta ögon och en svart nos. Resten är lika vitt som snön =P
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-12-10 14:47:12 följande:

Ikväll ska förresten julklappsmarmeladen tillredas. Morotsmarmelad med lime och ingefära och glöggmarmelad blir det.

Låter gott! 
  • Aniiee

Tröttsamma de är på FLs redaktion.

Men, men, i alla fall. Jag har fått ytterligare jobb på halsen, du folket kom på helt plötsligt att de vill ha mjuk pepparkaka. Så imorgon blir det julpizza och mjuk pepparkaka. Och så kommer Kazue och hans familj (yay!), så nu är vi....14 st i huset, när ungarna är hemma. Sen den 19e kommer diverse mödrar hem också, och kanske en far dyker upp, så då blir vi 18 totalt till jul.

Gissa vem som får laga all mat. Pust. Äta får vi göra i shift.

• Aniiee
    Stjärnfall skrev 2014-12-11 20:17:49 följande:

Aniiee: vad har du på julpizzan? Lät intressant. Tror jag.

molly50 skrev 2014-12-11 21:07:23 följande:

Ja,julpizzan lät intressant.

Eftersom det inte är jul än och vi fuskar glatt med kassler istället för julskinka så blir det kassler, varmrökt lax (gravad eller kallrökt går fint, men då får man lägga på det efter ugnen) rödkål, fikon och granatäpple. Och tomatsås och ost, förstås.

Ungarna har även tjatat ihjäl sin arme fader, så nu får de både vanlig pizza och efterrättspizza med nutella, frukt, bär och vit choklad. Bortskämda ungar Solig
  • Aniiee
    Koppkaka skrev 2014-12-12 01:40:27 följande:

Borde man inte kunna kontakta moddarna på fl och be dom ta bort fästningen på tråden?

Jodå, det kan man. Men att de skulle bry sig finner jag osannolikt.  De har ju fäst tråden av en anledning.
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-12-12 14:45:38 följande:

Idag var det dotterns första Lucia ever på dagis. Hon var självklart bäst på luciasången. Hon tror nämligen att den går "sankta tokfia" så hon sjöng det
    Precis när vi gick från dagis så började det snöa, visserligen höll det i sig i typ en och en halv minut, men ändå stämningsfullt!
    Resten av dagen har jag ägnat mig åt julförberedelser och köpt sambons och dotterns strumppaket.

Naw. Mys.

När jag var liten så sjöngs "nu tändas". Jag vet en liten unge som sjöng "nu tändas tusen juleljus och jorden snurrar runt".

Gee, skäms fortfarande.... fast jag var bara 2, så jag kanske är ursäktad.
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-12-12 14:57:21 följande:
    Du är ursäktad ;)

När jag var liten trodde jag att massa låtar gick annorlunda. "Dansa ner i ån, "Jag ska ta en kratta och försvara mitt land" och "Prins Ali, sexig och fri" är bara ett axplock
    Tungan ute

Fantasin sätter inga gränser.
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-12-12 17:23:15 följande:

YAAAAAAAAY!  Tittade ut i mörkret och det snöar ordentligt, det har till och med lagt sig!

Grattis. Enligt min app ska det snöa här i natt, mellan midnatt och 6 på morgonen, men enligt yr blir det bara regn. Vi får väl se vem som har rätt
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-12-12 19:08:03 följande:

Skruttungen har julstämning(jag har lärt upp henne väl :P) :

Solig
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!