Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Börjar få lite panik... har fortfarand eint hittat någon adventstake, söker en vit. Hade hittat på GeKås men idag när min kompis kom dit var den slut, fanns bara tråkiga traditionella och Markslöjds för 450kr, på GEKÅS... nä så mycket vill jag inte lägga. Någon som sett någon snygg i vitt i en inte allt för dyr prisklass?

• Pigelinen

Denna stil hade jag tänlt mig... den vänstra är dock slut på GeKås o den högra kostar 449kr, ifs billig för att vara en Måseskär från markslöjd men, nä ger inte så mycket, behöver dessutom två st...

Claex ohlson har en som liknar den vänstra men deras var bara 35cm hög o det blir lite litet...

• Pigelinen

Nu har jag varit och köpt tyg till mina nya köksgardiner och nålat upp dem så på lördag när vi ska hem till svärmor är det bara att fålla upp dem ;) Var även en snabbis inne på Netto för att köpa en julklapp som var med i deras blad, men nopp, de hade den inte... aaaaaaaaa Denna bok. Jag såg den först i GeKåsbloggen och beställde en fr Bokus förra veckan för 70kr, och den var så himla mysig. Sen blev dottern hastigt o lustigt inbjuden på tre årskalas så då tog vi och slog in den och den blev jätte poppis. Skulle beställa fler till julklappar fr bokus men så kom Netto bladet med denna i för 49kr. Igår var syrran till affären men då hade de inte fått upp dem och inte idag heller... så tråkigt tycker jag. Får se om jag orkar kolla imorgon ananrs blir det fler fr Bokus.

Men inne på Netto hade de Amaryllis blommor, jag köpte en vit och en lite mer polkagrisfärgad;) Min granne som är här och hjälper mig nu när jag är nyopererad har just plockat massa valnötter i min trädgård, viste inte att man kunde äta dem;)

• Pigelinen

Fina strutar!

Idag på ICA hittade jag Leva o Bos bilagan till Expressen, en jultidning för 20kr. Och helt ok för de pengarna. Där hade de en linneservett i en silverservettring och en grankvist, jättefin till middagar.

• Pigelinen
    littlemisstrouble skrev 2011-11-17 16:21:23 följande:
    lät riktigt vackert fast jag har nog inte råd med linneservetter, kan ju ta linnelook på vanliga pappservetter som budgetförslag
    Kan man ibland hitta billiga på loppis el secon hand. Riktiga tål kokning. Mamma köpte linnedukar till oss när vi skulle gifta oss för bara en liten slant, sen kokade hon de så att de var helt rena.

Linneservetter har vi även ärvt av min mans mormor, det var ingen annan som ville ha dem, och jag älskar dem, så charmigt att duka med "riktiga" tycker jag.

Nu har jag lagt in bild på mina valnötter fr trädgården i min blogg, ska använda lite till julgodis men funderar även på om jag ska göra något mer, förslag?
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!