Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Mayjel skrev 2024-11-20 13:41:57 följande:
    Såg BlackJack på en amerikansk filmsida inatt men tror att den även finns på Netflix. Vet att jag sett filmen där förut. 
    Ok. Ja,jag lan ju kolla våra streamingtjänster som vi har. Glad
  • molly50
    Mayjel skrev 2024-11-20 13:45:21 följande:
    Kanske har det brutit ut lite nu då. Jobbigt med förkylningar. Förutom smärtan och kraftlösheten så tappar man även smak och lukt. Vill inte äta nånting när allt bara smakar salt. Hoppas att det snart går över för dig {#emotions_dlg.flower}
    Ja,det har nog det.
    Ja,jag hoppas att det inte blir värre.
    Men det är väl bara att ta det lugnt och vila.
  • molly50
    Nandez skrev 2024-11-20 21:15:43 följande:
    Hoppas att du klarar dig, håller tummarna
    Det har nog brutit ut lite nu.
    Men jag hoppas att det inte blir värre. 
    Jag hade ju tänkt börja lite smått med dukar och gardiner i helgen.
  • molly50
    Nandez skrev 2024-11-20 21:18:10 följande:
    Tråkigt att du mår dåligt, hoppas att du snart mår bättre
    Tack,det blir nog bra snart. Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2024-11-20 21:23:32 följande:

Köpte Triss adventskalender idagGlad

Ja,vi har också köpt en. 
    Hoppas att vi vinner nå´t. Glad
  • molly50
    MissFrost skrev 2024-11-21 10:19:07 följande:

Det snöar hos mig och ligger lite på backen. Däremot så syns gräset fortfarande så det har inte kommit så värst mycket. Tomte

Det är samma här. GladTomte
  • molly50
    Nandez skrev 2024-11-21 22:04:25 följande:
    Tråkigt att höra, hoppas du inte blir sämre och att du orkar greja i helgen
    Ja,jag hoppas verkligen det.
  • molly50
    Mayjel skrev 2024-11-21 22:10:59 följande:

Får gå till Lisebergs julmarknad imorgon istället då de visst inte hade öppet idag, utom Lisebergsteatern nu under kvällen då. Vilken tur att man upptäckte detta i tid så man inte gick ut och frös i onödan. 

Ska också stanna till vid ett café som säljer mjuk pepparkaka med lingonfrosting. Låter gott och juligt, även om jag annars inte är så förtjust i lingon. 

Jag är inte heller så förtjust i lingon,men det där låter gott. Glad
  • molly50
    Mayjel skrev 2024-11-21 23:24:44 följande:
    Kollade in kakan när jag var på Saluhallen sist men köpte den aldrig p.g.a. fastedag. Frostingen var generöst utspritsad och hade en ljusrosa färg, antagligen gjort på nån färskost med lingonpuré tillsatt. Dreglar nästan när jag tänker på denna fina kaklängd Tungan ute

Just nu är det -7 grader utanför mig och svinkallt. Såg precis från balkongen min fina grannkatt trippa omkring ute på kullen. Hoppas att de inte glömmer att släppa in henne sen. Är rädd att min lilla missegumma annars ska förfrysa, den långa pälsen till trots Gråter De kanske är gjorda för ett frostigare klimat, hoppas det. 
    Ok. Det låter frestande. Tungan ute

Stackaren. Jag hoppas verkligen att de släpper in katten sen.
    Det är nog lika kallt här med nu och även här finns utekatter även om jag inte har sett någon nu.
    Så förhoppningsvis så är de inne.
  • molly50
    MissFrost skrev 2024-11-22 15:55:52 följande:
    Längtar tills det kommer mera men detta lär nog försvinna då det blir uppåt 10 plusgrader i nästa vecka. 
    Ja,det ska bli mildare här med nästa vecka. Så det lär nog tyvärr försvinna.
    Men det såg ut som att det kan komma litegrann imorgon. Glad
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!