Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

När jag gick första året på gymnasiet (hade flyttat hemifrån för att plugga) så var jag hemma hos min mamma och vi gjorde julgranspynt i form av kristyrer med bokänglar, och många har hållt ända till nu... i Fjol när vi tog ner granen så slängde vi de som var kvar och nu är jag så sugen att göra med mina barn, hoppas jag kan hitta riktigt fina bokmärken, sprits har jag då jag älskar att baka.

• Pigelinen
    Misty W skrev 2011-11-02 17:59:37 följande:
    Sånna brukade jag alltid göra med mina farmor och farfar, men va så liten då och dom är drabbade av varsin demenssjukdom nu så dom kan jag tyvärr inte fråga så vore jätte snällt om jag skulle kunna få kristyrsmets receptet av dig =)
    ja jag vet inte men jag ska leta lite efter något bra recept ;)
  • Pigelinen
    bustösen skrev 2011-11-02 18:42:52 följande:
    såhär blir årets julkort, texten under bilderna säger
    - det var tysken dansken och bellman
    - den var bra!! 

vi vill ha lite skojiga kort =) 

Jättefina! Har du gjort själv el beställt färdiga?
  • Pigelinen

Haft en jättemysig dag som avslutades med promenad på stan och oj bidde vist lite julinspirerad shopping;) Först bokmärken till kristyrfigurer, sen chiate som för mig är julsmak ;) Sen en sväng in på bolaget, vårt har fått dispans och har årets blossaglögg i sitt sortiment nu fram till jul... men butikschefern tyckte inte att den var någon höjdare så jag köpte en annan med chokladsmak som enligt honom skulle vara bättre... ja ja vi får se ;)
    Sen in på ICA för att handla ättika o florsocker till kristyren och oj bidde vist skumtomtar osså och så såg jag att de hade fått in pepparkaksdeg. Såg i tror de var hembakat, hur de hade gjort pepparkakspinnar som glöggtillbehör;) Så det ska vi testa imorgon.

• Pigelinen
    MrsTM skrev 2011-11-03 19:40:51 följande:
    Tycker de bågformade i bakgrunden på översta bilden var finast! =)
    Vi har stora fönster och på andra våning så jag är rädd att en förlåg inte sysn utifrån...

Den från Rusta var inte min stil, tack ändå!

Såg på prisjakt att den i kartong på bilden kostar fr 899kr... undra vad den kostar på Ullis???
  • Pigelinen

åh vad glad jag blir, vi flyttade hit för ett år sedan och jag känner att jag har inte kunnat få iordning på vårt sovrum innan då vi skulle köpa ny säng men jag ville sälja den gamle först och nu har vi sålt den!!! Och fick tom lite mer än vad vi hoppades på ;) Så nu hopps jag bara att vi hinner få hem den nya sängen snart och sen kommer vårt sovrum bli underbart fint ;) Innan bydde jag mig inte om att pynta där men nu är jag supersugen, vill ha något fint i fönstret, gärna hängande... vitt och lantligt men juligt... Förslag någon?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!